2306016.jpg

آینه جم: در آئینی با حضور وزیر نیرو و مسئولان استان بوشهر، احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم در سیراف شهرستان کنگان آغاز شد.

به گزارش آینه جم:  حمید چیت‌چیان وزیر نیرو صبح پنجشنبه در اولین برنامه خود در استان بوشهر به شهر سیراف محل احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم رفت و این طرح را کلنگ‌زنی کرد.

عملیات اجرائی طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم توسط سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت اجرا می‌شود که بخش‌هایی از این پروژه تاکنون اجرا شده است.

اجرای این طرح نقش بسیار مهمی در رفع مشکلات آب شهرستان جم که یک بحران اساسی در این در شهرستان محسوب می‌شود خواهد داشت.

وزیر نیرو برای سفری دو روزه وئژارد استان بوشهر شده است؛ در این سفر عملیات اجرایی سد باغان و پروژه آب شیرین کن ۲۸ هزار متر مکعبی سیراف، جم آغاز می‌شود و بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه و آب شیرین کن بوشهر افتتاح خواهد شد.

همچنین وزیر نیرو در نشست کارگروه بررسی مشکلات آب استان بوشهر حضور خواهد یافت.

آبشیرین‌کن سیراف نقش مهمی در تامین آب پایدار استان بوشهر دارد

مسعود نصوری در آیین کلنگ‌زنی تاسیسات آب‌شیرین‌کن سیراف اظهار داشت: انجام این پروژه در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت است.

وی اضافه کرد: با انجام این پروژه سالانه ١٣٠ میلیون متر مکعب آب از طریق دریا شیرین‌سازی و به مصارف خانگی سیراف و شهرستان جم خواهد رسید و این پروژه مدل همکاری خوبی میان دو وزارتخانه نیرو و نفت است.

نصوری خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و تصویب آن در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران ١٠٨ میلیارد تومان به بودجه اولیه این پروژه اضافه شد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر ادامه داد: اعتبار این طرح ١٩٣ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان است و هم اکنون تاسیسات انتقال آب این پروژه از پیشرفت فیزیکی ٦٠ درصدی برخوردار است.

وی گفت: ٨٠ درصد منابع آب استان بوشهر از استان‌های مجاور تامین می‌شود و بهره برداری از این پروژه تاثیر بسزایی در تامین آب پایدار استان دارد.

مناطق ساحلی تاثیر بسزایی در آینده تامین آب کشور دارد

حمید چیت‌چیان در مراسم کلنگ‌زنی پروژه احداث آبشیرین‌کن طرح انتقال آب دریا به شهرستان جم در سیراف شهرستان کنگان اظهار داشت: شیرین سازی آب دریا و تامین نیازهای مردم از طریق دریا تحولی اساسی در ادامه حیات مردم کشور است.

وی اضافه کرد: این صنعت نوپا را در کشور با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع نقش بسیار اساسی در تامین آب منطقه و کشور دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: نوار ساحلی گسترده‌ای از دریا را برای انجام پروژه‌های شیرین سازی آب دریا در نظر داریم و این آغاز راه است.

وی ادامه داد: ما در دولت مصمم هستیم تمام زیرساخت‌های لازم برای تامین آب و برق کشور تامین کنیم.

چیت‌چیان افزود: به دلیل وضعیت جغرافیایی کشور، مناطق ساحلی تاثیر بسزایی در آینده تامین آب کشور دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اجرای پروژه انتقال آب دریا به شهرستان جم گفت: این تأسیسات با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۸ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی اظهار داشت: عملیات خط انتقال این آب شیرین‌کن با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست که پیشرفت ۶۰ درصدی دارد.

چیت‌چیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با تکمیل تأسیسات آب شیرین‌کن سیراف آب شهرهای سیراف و شهرها و روستاهای شهرستان جم به صورت مطمئن و پایدار تأمین شود.

[کد خبر:AJ19847]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب