0000111000.jpg

آینه جم: نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان استان بوشهر زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است باید متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد.

به گزارش آینه جم: سکینه الماسی امروز (چهارشنبه ۱۲آبان‌ماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ۱۳ آبان ماه؛ سالروز تبعیت حضرت امام خمینی، روز دانش‌آموز، سالروز تخسیر لانه جاسوس آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت و گفت: لازم می‌دانم از مردم فهیم ایران که با حضور آگاهانه خود در روز ۷ اسفند پای صندوق‌های رای، با لبیک دوباره به رهبر انقلاب حماسه‌ای دوباره ای را خلق کردند قدردانی و از مردم حوزه انتخابیه نیز که من را به نمایندگی برگزیدند تشکر می‌کنم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان مردم ادوار جنوب استان بوشهر ادامه داد: مردم آگاه ایران با درک شرایط حساس ملی و منطقه‌ای با مشارکت فعالانه و متعهدانه خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آنچه را که در گستره خود آرزو و خیال داشتند در عمل به منحصه ظهور  رساندند و پیام روشن صلح را به مردم دنیا ارسال کردند.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش همواره تاریخ از نقاط استراتژیک این آب و خاک بوده، گفت: تاریخ این شهرستان‌ها تنها محصور در دو دهه اخیر با حضور صنعت در آن نیست، بلکه ۲۱ قرن پیش عسلویه و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه، پایتخت تمدن دریایی جهان کهن بودند، امروز نیز این خاک نظر کرده مانند گذشته در زندگی مدرن ایرانیان نقش رونق کشور را به دوش می‌کشد و بی‌صدا دروازه تمدن صنعتی کشور و  پایتخت انرژی ایران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مردم ما با گشاده‌رویی و مهمانی مفتخر به میزبانی و مهمان‌نوازی هستند، اما باید بدانید این سفره عظیم خدادایی و فرصت های گشوده شده در این خاک برای میزبانانش برکت و بهره‌ای ندارد، تجارت دریایی، صیادی، گردشگری، کشاورزی و.. ظرفیت‌هایی بودند که از هزاران سال، شعله زندگی را بر آن خاک مشتعل می‌کردند اما امروز دیگر اینگونه نیست و حتی روستاها، سواحل، آب و.. نیز از بین رفته‌اند.

الماسی با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان آسیب‌دیده و مغفول مانده و در زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های  اصلی موکلینم در پس بی توجهی‌ها و کم کاری‎ها در تمامی بخش‌های آب، خاک و هوا آسیب جدی دیده است درحالی که امروزه حفظ محیط زیست از مولفه‌ای اصلی مدیریت علم محور است و بحران آب نیز یکی از مشکلات محیط زیستی مردم منطقه را نگران‌ کرده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است که وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد و ابتدا نواقص فعلی را به طور کامل رفع کند و ثانیا از این به بعد هیچ پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن استانداردهای  محیط زیستی به بهربرداری نرساند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی منطقه از مهمترین نگرانی‌ها محسوب می‌شود و روند موجود در سایه غفلت و کوتاهی نتیجه‌ای جز سیاهی نخواهد داشت، گفت: تغییرات سریع فرهنگی و اجتماعی در جنوب استان بوشهر بدون در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای آن وضعیت غیرقابل چشم‌پوشی را ایجاد کرده است.

الماسی با بیان اینکه وضعیت اشتغال بانوان نیز به‌عنوان مطالبات جدی علیرغم همه شعارها و دستورالعمل ها تاکنون تغییر محسوسی نداشته است، گفت: به جرات می توان اشتغال را همه‎گیرترین خواسته مردم منطقه برشمرد که تاکنون به سرانجام درستی  نرسیده و با وجود بخشنامه‌ها و مصوبات متعدد، اشتغال مردم بومی به معنای واقعی  تنها بر روی کاغذ مورد توجه واقع شده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با تاکید براینکه در پایتخت انرژی ایران بیکاری جوانان قابل قبول نیست، افزود: من به عنوان نماینده مردم در مقابل افرادی که ابتدایی‌ترین حقوق  مردم را از آن‌ها صلب می‌کنند با همه ابزارهای  قانونی ایستادگی می کنم.

وی ادامه داد: چه کسی باور می کند؛ در حالی که شعار ما حذف مدیریت اقماری است اما آقایان آبدارچی خود را باید با پرواز به منطقه می‌آورند، لذا به آقای زنگه اعلام می‌کنم اقدامات برخی از مسئولان شما در منطقه خلاف مصلحت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: جنوب استان بوشهر در طول تاریخ در حوزه مشاغل دریایی رونق داشته است، به عنوان نمونه شهرستان "دیر" به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران و دیگر حوزه‌ها با سوابق و امکانات تجاری و صنعتی، نیاز به همت جدی دارند.

http://media.icana.ir//Image/2016/11/201611102245753352_Orig.jpghttp://media.icana.ir//Image/2016/11/201611104146643217_Orig.jpghttp://media.icana.ir//Image/2016/11/201611107868568981_Orig.jpghttp://media.icana.ir//Image/2016/11/201611102025393759_Orig.jpg

[کد خبر:AJ18869]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+6 # احسان 1395-08-12 12:52
ای کاش خانم الماسی نطقش را دفاع و بکار گیری نیروهای بومی خصوصا بومی های شهرستان جم در صنعت نفت و گاز به ویژه پالایشگاه فجر و مجوعه تحت مدیریت فجر تکمیل می کرد ما بیکاران از خانم الماسی انتظارات بیشتری داریم مدیریت پالایشگاه فجر و پارس جنوبی ها از بومی ها حمایت شغلی نمی کنن و تنها به این جمله بسنده می کنند که جذب نداریم چون از وزیر نفت منع شدیم
ولی هر روز غیربومی که از بستگان و اطرافیان خودشون هستند مشغول به کار می کنند
امیدوارم خانم الماسی توجه بیشتری به بیکاران بومی داشته باشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+10 # طالب مؤذنی 1395-08-12 20:40
درود بر نماینده محترم. عالی بود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # محسن آزاد 1395-08-13 08:43
انشالا این دفاعیات از مردم حوزه تداوم داشته باشد .بسیار عالی بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # کنگان 1395-08-13 08:45
پاینده باشی انشااله
ای کاش دوره قبل هم رای آورده بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # علی بابایی 1395-08-13 10:54
خدا قوت شیر زن کارگر زاده جمی دعای خیرمان بدرقه راهت مسافر کربلایی وماموریت پارلمانی داری زیارتت قبول وتوفیق رفیق راهت التماس دعا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # محمد حیدری 1395-08-13 11:24
بالاخره یه نفر به فک محیط زیست بود مرسی خانم الماسی عزیز
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # شهروند 1395-08-13 11:25
دخالت های استاندار و فرمانداران در جم و عسلویه در امورات شوراها و شهرداری ها بسیار ننگ آور و زشته نماینده محترم به سالاری هم تذکر جدی بده
مرسی وب خوبتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-8 # جم 1395-08-13 11:27
سلام
اولا که این خبر نیست و یک تبلیغ هست،و اینکه اصلا هم نطقشون خوب نبود،زیرا پشتوانه لازم نداشت.بدون دلیل و بدون پسشنهاد لازم و طرح قانونی برای رفع مشکلات بود،نطق های پیشینیان هم همین طور بود با این تفاوت که قوی تر بودن،پس نطق سال اول که هیچ،سه نطق دیگر چه بشود?
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # ایرانی 1395-08-13 12:00
آفرین به این دفاعیه. درود خانم الماسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # عباس رجایی 1395-08-13 14:47
چرا نطق خانم الماسی دو تیکش کردن.آخرش معلوم نشد چی گفت؟خیلی متاسف شدم.به هر حال مطلبو ادا کرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # aram 1395-08-13 15:33
خانم الماسی متشکریم که مطالبه به حق را فریاد می زنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # علی 1395-08-13 15:36
ابدارچی هم یک انسان است و ما نباید به یک شخص توهین کنیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # محمد جوهری 1395-08-16 10:59
سلام بر خانم الماسی. حق مطلب به زیبایی و رسایی ادا فرمودید. توقع و انتظار این است که مداومت داشته باشد. لیاقت و توانایی و پشتکار شما قطعا مثمر ثمر واقع خواهد شد.بازهم از برخی منتقدان خواهش می کنم جنبه انصاف را رعایت کنند و قبل از اینکه بر نثاط ضعف احتمالی متمرکز شوند به نقاط قوت بسیار زیاد ایشان دثت کنند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # مهرویان 1395-08-16 12:58
استان بوشهر و مردمان پاک نهاد آن سالهاست سخاوتمندانه میزبان هموطنان از جای جای میهن اسلامی در صنایع نفت و گاز می باشند.
متاسفانه در برخی شرکتها از جمله نار کنگان اراده ای مسموم حاکم است که به هیچ وجه اهالی استان بوشهر پیشرفت کاری در منطقه نداشته باشند، در این منطقه اینقدر بوشهری ها دست کم گرفته می شوند که اعتماد به نفس و خودباوري از آنها صلب می گردد.
باید از مسولان منطقه توضیح خواسته شود که چرا بچه های این استان در همه جا پیشرفت می کنند و احراز مسوولیت می کنند (از جمله سایر مناطق نفت زاگرس جنوبی) به جز در منطقه عملیاتی نار و کنگان؟
در راستای همین بی مهری ها در صورتیکه هر یک از بوشهری ها در خواست انتقالی نمایند منطقه در اسرع وقت و بدون هیچ ملاحظه ای موافقت می کند که البته این موضوع خود می تواند راه خلاصی باشد برای فراغت از همه ناملایمتی ها.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب