2143332.jpg

آینه جم - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه اورژانس جاده ای در مسیر جم به فیروزاباد ایجاد می شود گفت: ۲۸میلیارد ریال در قالب طرح تحول سلامت به بیمارستان جم پرداخت شد.

به گزارش آینه جم ، علیرضا رئیسی شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان شهرستان جم با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید حوزه سلامت در اولویت اول برنامه های حمایتی دولت قرار گرفت در حالی که در سه دهه گذشته این حوزه در ده اولویت اصلی هم قرار نداشت.

وی  با تاکید بر حمایت از بیمارستان توحید جم افزود: در سال های گذشته در بحث تامین نیروی انسانی و تحقق تعهدات نظام سلامت حمایت هایی از بیمارستان توحید صورت گرفته و در سال جاری نیز این حمایت ها افزایش می یابد.

رئیسی  با بیان اینکه بخشی از مشکل استان در حوزه سلامت به آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص مربوط است تصریح کرد: باید آموزش نیروی انسانی بومی به عنوان راهکار بلندمدت بهبود حوزه درمان توجه ویژه شود تا بتوان از بدنه استان در بخش درمان و ماندگاری پزشک بهره برد.

عملکرد موفقیت آمیز بیمارستان توحید جم

وی با تقدیر از رئیس ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در خدمات رسانی به مردم اظهار داشت: دکتر حسین زاده فردی دلسوز است که با تلاش و پیگیری فراوان، توسعه خدمات درمانی را در شهرستان جم رقم زده و حمایت از وی و بیمارستان توحید را وظیفه خود می دانم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در طی سال گذشته ۱۲ هزار نفر در بخش بستری و اورژانس بیمارستان توحید، ۱۱۰ هزار نفر در بخش تخصصی و ۳۷۰ بیمار در بخش سی سی یو پذیرش شده اند که نشان از عملکرد موفق بیمارستان توحید دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان توحید بیش از ظرفیت خود  به ارائه خدمات درمانی مشغول است تصریح کرد: بر اساس رده بندی بیمارستان ها، بیمارستان جم باید در چهار تخصص اصلی و دو تخصص پشتیبان خدمات ارائه نماید که هم اکنون در ۱۴ رشته تخصصی به صورت تمام وقت ارائه خدمت می کند.

رئیسی به موضوع حمایت از بیمارستان جم در بخش نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در کشور با کمبود ۲۰۰ هزار پزشک مواجه هستیم و در بیمارستان خلیج فارس بوشهر نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم اما با این وجود در سه سال گذشته حمایت هایی در این بخش از بیمارستان انجام شده و در سال جاری نیز سه پرستار و دو تکنسین اتاق عمل به بیمارستان اضافه خواهد شد.

پرداخت ۲۸میلیارد ریال به بیمارستان

وی اضافه کرد: هر توسعه ای که در بخش های بیمارستانی در جم انجام شود آماده حمایت در بحث نیروی انسانی و تجهیزات هستیم و در بحث دیالیز نیز در صورت تامین ساختمان، آماده تامین نیروی انسانی و تجهیزات لازم هستیم.

رئیسی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان توحید به حمایت از بیمارستان در این طرح تاکید کرد و گفت: از آغاز اجرای طرح تحول تاکنون ۲۸ میلیارد ریال بابت بسته ماندگاری پزشک در قالب تعهدات طرح به بیمارستان پرداخت شده است و اکنون نیز آمادگی لازم برای پرداخت بسته های زایمان طبیعی و کاهش فرانشیز بیماران بستری وجود دارد.

وی هم چنین وعده داد: مشکل تامین داروی خاص بیماران تالاسمی در بیمارستان توحید جم همکاری نماید.

این مسئول سلامت استان بوشهر به انتقادات در خصوص عملکرد و کم تجربگی متخصصان بیمارستان توحید اشاره و خاطر نشان کرد: انتقادات باید به صورت کارشناسی مطرح شود و نمی توان به صرف وقوع مرگ در بیمارستان، پزشکان را متهم به بی تجربگی کرد.

اورژانس جاده در مسیر جم به فیروزاباد ایجاد می شود

رئیسی با بیان اینکه در کشور آمریکا، قصور پزشکی، سومین عامل مرگ و میر است اظهار داشت:هیچ کس منکر قصور یا خطای پزشکی نیست اما برای تایید قصور در درمان، باید بررسی دقیق صورت گیرد و به صرف وقوع یک فوت نمی توان اتهامی را وارد کرد.

وی اضافه کرد: تکرار چند باره یک خطا توسط یک پزشک قطعا قابل پیگیری و برخورد است اما نباید با بیان مطالب اثبات ناشده موجبات دلسردی کادر درمان و نگرانی مردم را فراهم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از راه اندازی اورژانس جاده ای در مسیر جم به فیروزآباد خبر داد و افزود: یک آمبولانس با تجهیزات آی سی یو در اختیار شبکه بهداشت جم قرار می گیرد.

رئیسی با اشاره به توسعه مرکز درمانی ریز گفت: اتاق احیای مجهز در درمانگاه ریز راه اندازی شده و واحد دندان پزشکی ریز نیز راه اندازی خواهد شد.

وی از ارائه پیشنهاد اخذ مجوز خانه های بهداشت جنوب جم، حاجی آباد و مرکز بهداشت خواجه احمدی خبر داد و افزود: با توجه به فاصله کم مرکز درمانی ریز با شهر انارستان، اخذ مجوز سخت است اما پیشنهاد ما ایجاد مرکز جامع سلامت شبانه روزی با پوشش کامل هر دو شهر ریز و انارستان است.

رئیسی در ادامه از حمایت های فرماندار جم از حوزه سلامت و درمان جم تقدیر کرد.

[کد خبر:AJ17524]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+3 # کارمند 1395-05-25 22:14
خیلی خوبه که در حضور دکتر باقری و دکتر حسین زاده و بقیه مسولین حقایق روشن شد و مشخص گردید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم حمایت مالی و هم حمایت نیروی انسانی به بیمارستان توحید جم داره و حرفهای دکتر باقری که مبگفت دانشگاه بهشون کمک نمیکنه ، کذب محض بود. بنابراین بیمارستان توحید هیچ بهانه ای برای کم کاری نداره. انتظار داربم از سایتهای جم در این خصوص پیگیری نمایند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # من 777-01-02 10:08
عزیزم تو فک کنم خبر رو کامل نخوندی
1- بیمارستان جم باید در چهار تخصص اصلی و دو تخصص پشتیبان خدمات ارائه نماید که هم اکنون در ۱۴ رشته تخصصی به صورت تمام وقت ارائه خدمت می کند.
2- در سال های گذشته در بحث تامین نیروی انسانی و تحقق تعهدات نظام سلامت حمایت هایی از بیمارستان توحید صورت گرفته و در سال جاری نیز این حمایت ها افزایش می یابد.

3- رئیسی با بیان اینکه در کشور آمریکا، قصور پزشکی، سومین عامل مرگ و میر است اظهار داشت:هیچ کس منکر قصور یا خطای پزشکی نیست اما برای تایید قصور در درمان، باید بررسی دقیق صورت گیرد و به صرف وقوع یک فوت نمی توان اتهامی را وارد کرد.

و.....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب