00000000000000000000000000000000thumbnail.jpg

آینه جم، سکینه الماسی و حجت الاسلام خدری نمایندگان استان بوشهر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شدند، محمدباقرسعادت از عضویت در کمیسیون انرژی مجلس بازماند و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شد.

 به گزارش آینه جم، جلسه رؤسای شعب ۱۵ گانه مجلس دهم با حضور مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس برای تعیین تکلیف نهایی ترکیب کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، صنایع و معادن و انرژی از کمیسیون های پرطرفدار شامگاه یکشنبه برگزار شد.

در این جلسه متقاضیان این کمیسیون‌ها، رؤسای شعب و نایب رئیس مجلس حضور داشتند.

هر یک از نمایندگان گزارشی از رزومه کاری و تحصیلی خود ارائه داده و رؤسای شعب رأی مخفی به حضور یا عدم حضور وی در کمیسیون مربوطه دادند.

بر این اساس ، سکینه الماسی و حجت الاسلام خدری نمایندگان استان بوشهر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شدند.
گفتنی است طي چند روز گذشته انتخاب كميسيون ها در مجلس دهم توسط نمايندگان مردم چهار حوزه انتخابيه استان بوشهر، بحث اول رسانه ها شده و با توجه به ضرورت هاي مورد نظر بعضي از كميسيون ها براي استان بوشهر ؛ گمانه زني در خصوص انتخاب كميسيون شدت گرفته بود.

با توجه به اهميت استان بوشهر به عنوان قطب نفت و گاز و ضرورت حضور نمايندگاني از استان در كميسيون انرژي و كميسيون هايي ديگري همچون كشاورزي كه در شمال استان بوشهر نقش سازنده اي در آينده خواهد داشت؛ نمايندگان استان هر كدام با توجه به ظرفیت های حوزه انتخابيه خود كميسيون مورد نظرشان را انتخاب كردند.

از آنجايي كه سهم عسلويه و بوشهر با توجه به حضور نفت و گاز در اين مناطق از ديگر مناطق استان بيشتر بود؛ عبدالحميد خدري به عنوان نماينده مردم بوشهر، گناوه و ديلم و خارگ و سكينه الماسي به عنوان نماينده مردم عسلويه، جم و كنگان و دير از از شهرهاي نفتي استان هستند، نام خود را براي كميسيون انرژي نوشته و عضو این کمیسیون ها شدند.

همچنین محمدباقر سعادت نماینده دشتستان که برای حضور در کمیسیون انرژی نام نویسی کرده بود، برای حضور در ترکیب نهایی قرعه به نامش در نیامد تا راهی کمیسیون کشاورزی و منابع طبعی مجلس شود که گزینه دوم وی بوده است.

خبر می رسد سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان نیز حضورش در کمیسیون عمران مجلس تثبیت شده و تلاش دارد رییس یا نایب رییس کمیسیون شود.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس دهم

[کد خبر:AJ16211]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-1 # محمد جوهری 1395-03-24 11:27
درود بر خانم الماسی توانمند. امیدوارم که ایشان با استفاده از توانایی های خود و سختکوشی قابل توجهی که دارد و استفاده از تجربه متخصصین در این زمینه،باعث ایجاد تحول در حوزه انتخابیه شود و همچنین امیدوارم که پایان تکرار در این زمینه را نیز به خوبی معنی کنند زیرا در ادوار گذشته متاسفانه نمایندگان قبلی حاضر در کمیسیون انرزی نتوانستند حق مردم را از نفت و گاز بگیرند ولی قطعا خانم الماسی قادر به این امر خواهد بود زیرا بسیار پیگیر و خستگی ناپذیر است و کاملا دل در گرو خدمت به مردم دارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب