288500.jpg

آینه جم؛ امروز شنبه 8 اسفند ماه است. دقیقا یک روز پس از حضور میلیونی مردم ایران پای صندوق های رای...حضوری که توسط میلیون ها چشم در دنیا رصد می شود و رسانه های مختلفی از سراسر دنیا به پوشش این رویداد تاریخی پرداختند.از مصاحبه های مختلف با بزرگان گرفته تا تصاویر شکار شده از حضور مردم در پای صندوق رای.

شهرستان جم اما سال هاست که با کج سلیقگی متولیان انتخابات از پوشش مناسب انتخابات محروم می شود. با وجود آنکه روابط عمومی فرمانداری باید خود در زمینه دعوت از رسانه ها پیشگام می شد و ترتیبات لازم را به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی ستاد انتخابات انجام می داد اما این مهم رخ نداد و پیگیری رسانه ها از اوایل هفته قبل برای صدور مجوز نیز ناکام ماند.

دراین زمینه البته هیچ دلیل و توضیح منطقی نیز ارائه نمی شد و فرمانداری جم چون گذشته توانست خود را به عنوان پدیده انتخابات در کشور معرفی کند.

هر چند با اعلام نگرانی و گلایه شدید رسانه ها به مسئولان جم، بالاخره شب انتخابات و چند ساعت مانده به شروع رای گیری اقدام به صدور مجوز کردند که توهین محض به شعور خبرنگاران و رسانه های شهرستان بود.

توجیه فرمانداری نیز عدم تعیین تکلیف از استانداری بود که با توجه به اینکه شهرستان های دیگر استان از روزهای قبل اقدام به صدور مجوز برای رسانه ها کرده بودند نشان از ضعف مفرط مدیریت شهرستان در این زمینه داشت.

این موضوع البته در شهرستان مسبوق به سابقه است و در انتخابات گذشته نیز مجوز خبرنگاران ساعت 9صبح روز انتخابات صادر شد.

اما به هر طریق در شرایطی که رسانه های خارجی بدون هیچ محدودیتی به پوشش خبری بزرگترین رویداد سال کشور مشغولند عدم صدور مجوز برای رسانه های شهرستان مصداق بارز بی احترامی به رسانه های شهرستان است و قطعا روند تعامل با دولت در شهرستان را علی رغم میل باطنی با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

امیدواریم بر خلاف اظهار نظر برخی دوستان رسانه ای استان، وقوع چنین رخ دادهایی در جم ناشی از بی تجربگی متولیان شهرستان در برگزاری انتخابات نباشد که در این صورت باید استاندار بوشهر را نیز برای این بی تدبیری سرزنش کرد.

در انتها پیروزی آیه الله حسینی بوشهری و سرکار خانم الماسی در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تبریک گفته و حضور باشکوه مردم به عنوان برندگان اصلی در انتخابات را به تحسین می نشینیم.

علی دانشمند- آوای جم

[کد خبر:AJ13419]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-3 # علی 1394-12-09 09:58
آقای دانشمند یا نمی داند یا خود را به نادانی زده است . شما که از حال و روز پدر همکار خود خبر دارید از شما بعید است که چنین مطلبی را بنگارید اگر برایش کمکی نیستید حداقل موجب شادی و سوء استفاده افراد مغرض و سایت های دیگر نشوید گر چه می دانم که خبردارید فقط پایه را می زنید تا اصل را خراب کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب