13921102000065_PhotoA.jpg

آینه جم؛ با حضور رحیم میدانی معاون وزیر نیرو و طاهریان پور مدیر عامل شرکت آبفار استان بوشهر و مسئولان شهرستان جم وضعیت پروژه آبرسانی به جم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آینه جم؛ معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا عصر دوشنبه بعد از بازدید پروژه آبرسانی شهرستان جم گفت: طرح آبرسانی به شهرستان جم دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که پیش بینی می‌شود سه ماه نخست سال آینده تکمیل شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تامین آب شرب شهر جم و 47 روستا دانست و گفت: اجرای طرح آبرسانی جم برای جمعیتی بیش از 120 هزار نفر طراحی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت: در اجرای این طرح با احداث آب شیرین کن دریایی و شیرینی سازی آب دریا با ظرفیت 35 هزار مترمکعب در شبانه روز سعی خواهد شد زمینه تامین آب شهرها و روستاهای تحت پوشش این طرح فراهم شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی طرح هم اکنون 60 درصد است که برای تکمیل آن 108 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

میدانی به حجم عملیات اجرا شده این طرح اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح تاکنون عملیات اجرایی لوله گذاری به قطر 900 و 800 میلی متر به طول 22 کیلومتر، احداث مخازن بتنی به حجم 55 هزار مترمکعب ، نصب سوله ایستگاههای شماره یک تا 3 و خرید 85 درصد از شیرآلات و اتصالات خط انتقال انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ساختمانهای بهره‌برداری، کلرزنی، پست برق، دیزل ژنراتور و نگهبانی سایت‌های یک تا 6 این طرح پایان یافته است .

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر تسریع در روند اجرای این پروژه گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این پروژه نیازمند اجرای خط انتقال به قطر 600 میلی متر به طول 6 کیلومتر و خط انتقال 900 میلی متری به طول دو کیلومتر است.

میدانی، راه‌اندازی سامانه تله متری و حفاظت کاتدی و احداث پست برق و خط انتقال برق رسانی ، اجرای شبکه توزیع روستاهای محدوده طرح و تکمیل کارهای ابنیه و تجهیزات پمپاژ را از دیگر نیازهای این پروژه عنوان کرد.

آب روستاهای شهرستان جم از 39 حلقه چاه تامین می‌شود

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: 81 روستای شهرستان جم با جمعیتی حدود 30 هزار نفر زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند که از طریق 39 حلقه چاه، آب آشامیدنی آنها تامین می‌شود.

روح‌الله طاهریان‌پور با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان جم از برنامه‌های مهم شرکت آبفار استان بوشهر است اظهار داشت: اکنون آبرسانی به روستاهای شهرستان جم با توجه به بروز خشکسالی و کم‌آبی با مشکلاتی مواجه است که با روش‌های مدیریت مصرف آب مورد نیاز ساکنان روستاهای جم تامین می‌شود.

وی به سیمای آبرسانی شهرستان جم اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر 81 روستای دارای سکنه با جمعیتی حدود 30 هزار در شهرستان جم زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل آبفار استان بوشهر منبع تامین آب روستاهای زیر پوشش شهرستان جم را مورد اشاره قرار داد و افزود: منابع تامین کننده آب آشامیدنی شهرستان جم 25 حلقه چاه زیر مالکیت و 14 حلقه چاه اجاره‌ای کشاورزی است که حجم برداشت آب از این منابع سالانه 2.8 میلیون مترمکعب است.

طاهریان‌پور با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی در جم از بهره‌برداری این طرح‌ها در سال 96 خبر داد و گفت: عملیات اجرایی مابقی پروژه‌های این خط انتقال از چند روز آینده آغاز و امید می‌رود با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت نفت طی 18 ماه آینده و در نیمه نخست سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: طی انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و نیرو مقرر شد وزارت نفت مبلغ 108 میلیارد تومان برای تکمیل اجرای این پروژه در اختیار وزارت نیرو قرار دهد.

بیش ازیکهزار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهرستان جم اختصاص یافت

فرماندار شهرستان جم گفت: در قالب تفاهم نامه وزارت نیرو و نفت یکهزار و هشتاد میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شبکه آبرسانی کوثر (انتقال آب از آبشیرینکن سیراف) به شهرستان جم اختصاص یافت.

فتح الله نوروزی افزود: این پروژه در 22 کیلومتر و با شش ایستگاه پمپ تقویت فشار از بندر سیراف تا ورودی شهرستان جم اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از سال 89عملیات اجرایی این پروژه آغاز و سپس به علت کمبود اعتبار روند اجرای آن متوقف شده بود، افزود: مخزن پیش بینی شده برای این شبکه ظرفیت نگهداری 50 هزار متر مکعب آب را دارد.

نوروزی با بیان اینکه محور عبور شبکه یاد شده کوهستانی و صعب العبور است افزود: امیدواریم این پروژه در موعد مقرر به بهره برداری برسد و بخشی از مشکل کمبود آب شهرستان جم را برطرف کند.

[کد خبر:AJ12850]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب