1.jpg

آینه جم؛ استاندار بوشهر گفت: اجرای سد باغان از اولویت‌های استان بوشهر است که با رفع مشکل فاینانس تامین اعتبار و عملیات اجرای آن با سرعت انجام می‌شود.

به گزارش آینه جم؛ مصطفی سالاری در دوازدهمین نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم وریز به عنوان منطقه پایلوت در استان اظهار داشت: از ظرفیت‌های موجود در اراضی قابل کشت دشت جم بخوبی استفاده نشده است.
 
وی با اشاره به وجود 2 هزار و 500 هکتار اراضی قابل کشت در دشت جم افزود: در دشت جم باید طبیعت زیبا و طبیعی که نعمت خدادادی است حفظ شود و معیشت مردم هم که عمدتا به کشاورزی و باغداری وابسته است تامین شود.
 
استاندار بوشهر با تاکید بر اصلاح الگوی کشت در اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب دشت جم و ریز بیان کرد: با کاهش مصرف آب و اصلاح الگوی کشت باید در زمینه کشاورزی در دشت جم به گونه‌ای عمل کنیم که کشاورزانی که از این طریق  امرار معاش کنند و از سوی دیگر طبیعت آسیب نبیند.
 
وی از صدور مجوز برای چاه‌های حفر شده فاقد مجوز تا قبل از سال 85 در دشت جم و ریز خبر داد و افزود: علاوه بر ساماندهی و شناسایی چاه‌های غیر مجاز حفاری شده، به چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری مشروط بر کشت گلخانه‌ای و اجرای الگوی کشت مناسب مجوز بهره‌برداری اعطاء می‌شود.
 
سالاری با اشاره به مشکل تامین آب کشاورزی در دشت جم به سبب خشکسالی‌های سالهای اخیر بیان کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب مصرف و برداشت آب از چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی توسط وزارت نفت در منطقه جم و ریز باید متوقف شود.
 
وی اولویت استفاده از آب زیر زمینی ویژه کشاورزی دانست و افزود: صنعت نفت باید میزان آب مصرفی خود را از خط انتقال کوثر تامین کند.
 
استاندار بوشهر از تامین اعتبار سد باغان خبر داد و بیان کرد: اجرای سد باغان از اولویت‌های استان است که با رفع مشکل فاینانس تامین اعتبار و عملیات اجرای آن با سرعت انجام می‌شود.
 
دکتر سالاری با تاکید بر اصلاح الگوی کشت ،کشت گلخانه‌ای و نظارت بر برداشت آب از چاه‌های استان گفت: با اجرای طرح طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب در دشت جم وریز به عنوان منطقه پایلوت در استان مشکل تامین باغات و مزارع در دشت جمع رفع می‌شود.

 

****لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی آینه جم در هفته های اخیر با درج گزارش های خبری به بررسی افزایش برداشت های آب از دشت جم و ریز پرداخته است.









[کد خبر:AJ11898]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب