0000000000000000000000000000000000081910977-70429757.jpg

آینه جم: مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر گفت:در ارزشیابی های شوراهای آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق استان بوشهر، آموزش وپرورش دشتستان، دشتی و جم بهترین عملکرد را داشتند که جا دارد از مدیران آنها تشکر و قدرانی شود.

به گزارش آینه جم، ناصر کرمی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران ورئیسان آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان بوشهر در بندرگناوه افزود: درسند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش کشور، توسعه مشارکتهای بخشهای مختلف جامعه بویژه مشارکت های مردمی در اجرای وظایف شورای آموزش و پرورش است.

وی بابیان اینکه باید از نشستهای شورای آموزش و پرورش استفاده بهینه شود، بیان کرد: اعضای این شورا می توانند در استانها و شهرستانها تصمیم هایی اتخاذ کننند که مایه خیر وصلاح دانش آموزان وارتقای کمی وکیفی آموزش وپرورش آن منطقه باشد.

کرمی ادامه داد: در ارزشیابی های شوراهای آموزش و پرورش شهرستانها ومناطق استان بوشهر، آموزش وپرورش دشتستان، دشتی و جم بهترین عملکرد را داشتند که جا دارد از مدیران آنها تشکر و قدرانی شود.

مدیر کل آموزش وپرورش استان بوشهر یادآور شد: در این زمینه، شهرستان گناوه با 197 امتیاز در رده هشتم استان است که این رتبه روند روبه جلو آموزش و پرورش این شهرستان را نشان می دهد.

وی افزود: در بحث پرسش مهر 16 ریاست جمهوری، بحث هسته ای که دغدغه خاطر همه دست اندرکاران مردم و نظام است مدنظر قرار گرفته وسووال رییس جمهوری از دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی جاری حول این محور بوده است.

کرمی بااشاره به اینکه رییس جمهوری در پرسش مهر 16 امسال این پرسش را مطرح کردند که با توجه به توافق هسته ای که با کشورهای غربی انجام شده چه افقی پیش رو جامعه ایران است افزود: با توجه به جایگاه ویژه استان بوشهر و قرار گرفتن نیروگاه اتمی کشور در آن توقع ها از استان نسبت به پاسخ این پرسش زیاد است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر اظهار کرد: وضعیت استان ما ایجاب می کند که پرسش مهر امسال باید بهتر و متمایزتر از سالهای گذشته برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی آموزش وپرورش تربیت آینده سازان است، افزود: باید انسانهای مسئولیت پذیر که بتوانند باشایستگی امور مملکت را بچرخانند تربیت کنیم .

کرمی بیان کرد: ما باید براساس سند بنیادین تحول آموزش وپرورش که نقشه راه مادربخش تعلیم وتربیت است تلاش، برنامه ریزی وحرکت کنیم .

فرماندار گناوه گفت: جایگاه آموزش وپرورش درجوامع بشری بسیار ارزنده است و می تواند رشد وتوسعه را درهمه زمینه ها رقم بزند.

عبدالنبی یوسفی بااشاره به اینکه افرادی درجامعه موفق هستند که علم ودانش داشته باشند افزود: آنجایی که فقر دانایی حاکم باشد انزوا به دنبال دارد واگر جامعه ای به انزوا رفت به سمت زوال ونیستی پیش می رود.

وی اظهار کرد: تربیت نیروهای متخصص وماهر می تواند عامل مهم واساسی درفرایند رشد وتوسعه اجتماعی، فرهنگی واقتصادی هرجامعه به دنبال داشته باشد.

وی افزود: معتقدیم که قدرت تصمیم گیری در دست کسانی است که آموزش دیدند و آموزش در نیروی انسانی سرمایه گذاری است که می تواند قابلیت انسانها را رشد دهد.

یوسفی اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی جامعه فرهنگی بویژه معلمان با وجود تحمل فشارهای زندگی امادرجایگاه خطیر و مهمی قراردارند و مجاهدت می کنند تا به سمت و سوی جوامع بشری توسعه یافته گام برداریم.

وی گفت: امروزه بابرخورداری از همین نیروهای انسانی ماهر ومتخصص ودانا درحوزه بین المللی است که بر خودمان می بالیم که درسایه رهنمودهای مقام معظم رهبری ودرایت دولت تدبیر وامید وتیم مذاکره کننده ایران چگونه خودنمایی می کنند.

فرماندار گناوه همچنین بااشاره به انتخابات سرنوشت ساز پیش رو مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری افزود: از آنجا که انتخابات به عنوان یک فاکتور مهم وپشوانه اساسی در نظام جمهوری اسلامی است، افزایش سطح مشارکت ها موجب می شود تا چشم طمع ونقشه های شوم دشمنان بی اثر ونقش بر آب شود.

یوسفی ادامه داد: در عرصه انتخابات، آنجایی که مردم بناست سرنوشت خود را تعیین کنند وکسانی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند ،ملت باحضور پرشور پای صندوقهای رای می تواند یک نشاط سیاسی رقم بزند.

وی اظهار کرد: مردم با حضور پر رنگ خود در انتخابات هفتم اسفند یک بار دیگر برگ زرینی در کارنامه نظام جمهوری اسلامی رقم خواهند زد.

فرماندار گناوه نقش آمورش وپرورش را در انتخابات بسیار مهم دانست و افزود: در حوزه اجرایی بیشترین فشارها را معلمان شریف تحمل می کنند و در بخش آگاهی دادن به جامعه نقش آنان نیز بسیار حایز اهمیت است.

[کد خبر:AJ11692]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب