000000000000000098.jpeg

به گزارش آینه جم؛ بعد از گذشت ماه ها گمانه زنی در مورد آمدن یا نیامدن شخصیت ها با گرایش های مختلف سیاسی با نام نویسی 115 نفر در کارزار رقابت های انتخاباتی چهره کاندیداها مشخص شد. اکنون بعد از پایان یافتن مهلت ثبت نام کار حساس بررسی صلاحیت ها آغاز شده است.

این روزها در هر محفلی صحبت از انتخابات بوده به طوری که با مشخص شدن چهره های داوطلب، این موضوع به یکی از مباحث داغ روزمره مردم تبدیل شده است.

به بیانی دیگر فضای سیاسی کشور و به تبع آن استان بوشهر شور و حال انتخاباتی به خود گرفته است و مناظره های سیاسی در شب نشینی های واتس آپی تا پاسی از شب ادامه دارد. رسانه ها مملو از خبر هایی با محتوای انتخاباتی شده اند و عموم مردم اخبار مرتبط با انتخابات را به خوبی رصد می کنند.

برخی از داوطلبان در حالی به صورت چراغ خاموش خود را به ایستگاه ثبت نام رساندند که در محافل سیاسی نامی از آمدن یا نیامدن آنها به گوش نمی رسید حال آنکه با نام نویسی این افراد و حضور در عرصه سیاسی این سئوال پیش می آید که دلیل ورود به صحنه رقابت انتخاباتی چه بوده است؟

سئوالی که شاید بتوان با کمی کند و کاو به پاسخ آن دست یافت.

اما تعدادی دیگر از داوطلبین از ماه های گذشته برنامه های تبلیغاتی خود را ترسیم کرده و به طور نامحسوس و بهره گیری از ترفندهای نخ نما شده با محوریت حضور در بین عموم مردم به اجرای آن پرداختند. از این قبیل موارد می توان به شرکت در مراسمات ترحیم و شادی و فعالیت در شبکه های موبایلی اشاره کرد.

برخی چهره های سیاسی که در محافل از آن ها به عنوان کاندیدا نام برده می شد هر کدام به دلایلی در میدان رقابت حاضر نشدند و برخی دیگر از داوطلبین علی رغم گمانه زنی هایی مبنی بر حضور در استان به عنوان کاندیدا اما در نقاط دیگر کشور وارد عرصه رقابت شدند.

آنچه که در انتخابات گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است برخی نامزدهایی هستند که با علم به عدم رای آوری خود نام نویسی می کنند تا بعد از گرفتن تایید صلاحیت  به جانبداری از کاندیدای دیگر که از همان طیف و گرایش سیاسی می باشد کناره گیری کنند تا ضمن ابراز وفاداری به جناح سیاسی همفکر، خود را به عنوان چهره ای سیاسی در محافل عمومی و رسانه ای معرفی نمایند.

براساس آمارهای منتشر شده در کشور برای هر صندلی بهارستان 40 داوطلب نام نویسی کرده اند. صف های طویل نام نویسی و افزایش دو برابری داوطلبان باعث شگفتی رسانه های گروهی و محافل مختلف شده است.

به نوشته بوشهرنیوز؛ تیتر برخی روزنامه ها بعد از پایان مهلت ثبت نام خود بیانگر همین موضوع می باشد. به طور مثال می توان به یکی ازروزنامه ها با تیتر "رکورد شکنی ثبت نام " و "دیگری با تیتر "صف های طولانی احساس تکلیف" اشاره کرد.

به هر حال باید منتظر ماند تا فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبین توسط شورای نگهبان انجام  شود و در موعد مقرر خروجی نامزدهای تایید صلاحیت شده در اختیار مردم قرار بگیرد.

[کد خبر:AJ11362]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب