00000000051127-WA0002.jpg

آینه جم؛ محسن ذوالفقاری: مراسم نامزدی آن هم در فرمانداری ها گویی رنگ و بویی دگر دارد، سن و سال و زن و مرد را نمی شناسد!

بنا بر اعلام وزارت کشور امسال به صورت شگفت انگیزی تعداد متقاضیان نامزدی مجلس شورای اسلامی افزایش یافته که تا آخرین ساعت های جمعه 4 دی ادامه داشت.

استقبال پرشور فعالان سیاسی در اکثر نقاط این مرز و بوم برای حضور در سطح اول سیاسی و صحنه قانون گذاری کشور را می توان از چندین جهت مورد بررسی قرار داد:

1-قطعا این حضور پر اشتیاق، نشان از اعتقاد راسخ و ایمان مردم ایران بر لزوم وجود حاکمیت جمهوری اسلامی زیر سایه ولایت فقیه را اثبات می کند.

2- باور و اطمینان خاطر نخبگان سیاسی به این امر که از طریق ساختار موجود در نظام جمهوری اسلامی به درستی زمینه برای اعتلا و توسعه کشور در تمامی امور فراهم است.

3-رغبت و علاقه جوانان بر حضور در صحنه سیاسی کشور و تلاش برای ساختن آینده کشور با دستان توانای خود

اندکی تفکر در موارد بالا در می یابیم در ادوار گذشته هم موارد فوق بر جامعه حاکم بوده و آنچه که این حضور را پرشور تر از قبل کرده باید دلایل دیگری هم داشته باشد:

در کنار موارد فوق می توان چند دلیل دیگر همچون رغبت و امید همه احزاب برای حضور پر رنگ تر در صحنه سیاسی کشور، رسیدن پیک جمعیتی کشور به این مرحله و افزایش سطح تحصیلات در کشور را می توان در نظر گرفت.

با گسترش دانشگاه ها و فراهم شدن زمینه برای ادامه تحصیلات تا بالاترین مقطع و رسیدن پیک جمعیتی ایران به این مرحله شاهد حضور افراد باسواد و مستعد برای نقش آفرینی در صحنه سیاسی را رقم زده است.

با گسترش اینترنت و فراهم شدن زمینه ارتباط جمعی و انفجار اطلاعات بهترین شرایط برای افراد مستعد در جهت افزایش سطح دانش و آگاهی از جدیدترین مسائل روز و علی الخصوص مباحث سیاسی و در کنار آن با بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی به راحتی خود را به جامعه معرفی می کنند.

البته از بعد اجتماعی نیز می توان این مسئله را مورد ارزیابی قرار داد:

همانطور که در زندگی امروز، افراد تمایل به دست یابی بهترین و لوکس ترین وسایل و اشیا را پیدا کرده اند و خواهان خرید از برند های بزرگ و مشهور را دارند، این خصلت اکنون در بعدی دیگر خود را نشان داده و همه واجدین شرایط را به حضور به عنوان نماینده مجلس و دستیابی به یک مقام عالی اجتماعی ترغیب می کند، البته حضور فعالان و نخبگان دلسوز که دغدغه ایرانی آباد و استوار را دارند بر کسی پوشیده نیست.

با توجه به موارد فوق قطعا شورای نگهبان صلاحیت نامزدها را با حساسیت بالا بررسی خواهد کرد و قطعا شاهد تغییرات در لیست نهایی خواهیم بود، اما آنچه مهم است رسالت رسانه ها در جهت معرفی افراد بدون جانب داری و فراهم شدن زمینه برای انتخاب بهترین گزینه از طرف مردم است.

به گزارش آینه جم؛ زمان اعلام اسامی قطعی کاندیداهای تائید صلاحیت شده توسط وزارت کشور 27 بهمن می باشد و نامزدهای انتخاباتی از 29 بهمن ماه تا 5 اسفند فرصت تبلیغات دارند.

[کد خبر:AJ11252]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+7 # رضایی 1394-10-05 13:13
برخی از نامزد ها، به دلیل بیکاری برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند!!!!!!!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # دانشجو 1394-10-05 13:22
افرین...بسیار عالی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # مدرس دانشگاه 1394-10-05 20:53
درود بر مهندس ذوالفقاری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # Ali R 1394-10-12 17:57
باسلام
بسیار عالی اشاره کردن مهندس بزرگوار، انشاالله شاهد حضور پر شکوه عزیمت مردمان شهید پرور کشورمان در پای صندوقها رای باشيم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # حیدری 1394-10-13 11:23
موضوع جالبی بود،چرا نامزدهای جمی مصاحبه نمی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب