00000000000000077664233ffr401915.jpg

آینه جم؛ سید عیسی حسینی: نظام مقدس جمهوری انقلاب اسلامی ایران بعنوان یک نظام مردم سالار در سطح جهان شناخته شده است که با پیشینه دینی و اسلامی و برخواسته از فرامین الهی جهت اجرای قوانین و احکام اسلام ناب محمدی و نفی سلطه بیگانه شکل گرفته است و مردم در این نظام مقدس نقشی اساسی دارند، مردم ایران اسلامی هم در شکل گیری این نظام مقدس از طریق مقبولیت آن و هم در تداوم این نظام همواره نقش آفرینی کرده اند .

یکی از مصادیق مردم سالاری، حضور گسترده مردم در انتخابات است که دخالت آنان در اداره حکومت خود و ... می باشد، لذا انتخابات در طول حیات انقلاب اسلامی ، مظهر و تجلی گاه ظهور و بروز نقش آفرینی مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی است، شکی نیست که انتخابات و انتخاب فرد اصلح برای مردم ، یک امتحان بزرگ است که مردم با انتخاب درست و آگاهانه خود می توانند تکلیف خود را نسبت به حکومت اسلامی انجام داده و در اداره مملکت خود شریک و سهیم باشند .

یکی از مهم ترین انتخابات ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که به دلیل گستردگی و اهمیت حوزه کاری آن ، قطعا انتخاب اعضا و کاندیدای اصلح نیز از اهیمت وافری برخوردار است ، به استناد فرمایش های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که ایشان مجلس شورای اسلامی را در رأس همه امور و عصاره ملت و مبدأ همه قدرت ها و قانون ها می دانند و فرمایش مقام معظم رهبری که مجلس‌ شورای‌ اسلامی ‌را یک‌ مرکز اساسی‌ و تعیین‌کننده‌ برای‌ انقلاب‌ می دانند و بیان می فرمایند که همه‌ی‌ سر رشته‌های‌ امور ، به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ بر می‌گردد ضروری است که ما نیز از اهمیت و قداست این انتخاب واقف بوده و براساس شناخت ، تحقیق و مشورت و بدون هرگونه حساسیت های قومی و قبیله ای و فارغ از هر گونه زر و زور بتوانیم نقشی بسزا در توسعه جامعه و کشور خود ایفا کنیم .

در باب ویژگی ها و شاخص های کاندیدای اصلح ، تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل ولایت مطلقه فقیه ، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی که با خون هزاران عزیز این دیار به دست آمده ، داشتن روحیه استکبارستیزی و دفاع از مظلوم از مهم ترین آنهاست . ساده زیستی ، دوری خود و نزدیکان از فساد و اشرافی گری و اسراف و احساس درد مظلومان و محرومان جامعه از هر قشر و گروه ، دیگر شاخص کاندیدای اصلح است .

امروز مجلس ما علاوه بر ویژگی های فوق ، به کسانی نیاز دارد که از بینش و درک واقعی از حوزه انتخابیه ، کشور و جهان برخوردار بوده و نگاهی همه جانبه به مسایل سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشند، آشنایی با قوانین و مقررات جامعه اسلامی ، آشنایی کامل به مسائل حوزه انتخابیه براساس بافت بومی و شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی منطقه خود ، داشتن تجربه موفق کاری در تصدی مسئولیت های مهم اجتماعی و سیاسی کشور و آشنایی با مسائل اداری بر اساس تجربیات کسب شده ، روحیه صداقت در گفتار و رفتار ، برنامه محور بودن و استفاده از خردجمعی در نظر و عمل ، قدرت تعامل و همگرایی با مسئولان شهرستانی ، استانی و کشوری برای رفع مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود ، نظارت بر شایسته گزینی و عدالت محوری در تعیین مسئولیت های استانی و شهرستانی و ... از دیگر ویژگی ها و شاخص های انتخاب فرد اصلح برای تصدی وکالت و نمایندگی مجلس شورای اسلامی است .

متاسفانه در برخی مواقع بی توجهی مردم به اهمیت و جایگاه موکلین خود چه در عرصه مجلس شورای اسلامی و چه در عرصه شوراهای اسلامی شهر و روستا سبب شده که عده ای که توان مدیریت حتی یک اداره و نهاد کوچک را ندارند ، در چنین انتخاباتی حضور یابند و با هزاران حربه تبلیغاتی نظیر زور و تطمیع و التماس و تضرع و ... رأی اکثریت به دست آورند و این خود سبب ناکارآمدی چنین منتخبینی شده تا جایی که بلافاصله مردم از انتخاب خود پشیمان شوند . لذا ضروری است که نخبگان جامعه از روحانیت و در رأس آنها ائمه محترم جمعه و اهل قلم ، جایگاه و نقش چنین نهادهای تأثیر گذاری را به مردم گوشزد نمایند .

در پایان یادآور می شوم که مردم عزیز ما امسال نیز با لبیک به ندای مقام معظم رهبری بار دیگر در آزمونی بزرگ و حساس حضور می یابند و نتیجه چنین حضور حداکثری به حول و قوه الهی ، تعالی و پیشرفت جامعه عزیز ایران اسلامی و حرکت به سوی قله های کمال و سربلندی و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و دشمنان قسم خورده این نظام و در رأس آن استکبار جهانی و رژیم غاصب و کودک کش صهیونیسم جواب دندان شکنی خواهند گرفت . ان شاء الله تعالی

***نویسنده:سید عیسی حسینی کارشناس سیاسی و اجتماعی ورئیس سابق شورای اسلامی شهر آبدان

[کد خبر:AJ11147]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب