00entekhabat1.jpg

آینه جم، از مدتها قبل استارت فعالیت های انتخاباتی آغاز شده است؛ و صدای پای تبلیغات انتخاباتی از مکان هایی شنیده می شود که انتظارش را نداری، از عزاداری ماه محرم گرفته تا مجالس ترحیم و محافل عمومی و …. ؛ حال سوال این است؟ آیا باز هم نامزدهای محترم با همان شعارها و ترفندها در جهت کسب رای اعتماد مردم حرکت می کنند؟

شواهد و قرائن نشان می دهد که متاسفانه بیشتر مردم در شهرستان های حوزه انتخابیه جنوب استان بوشهر، آگاهی و اطلاع دقیقی از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس ندارند و به نماینده ی مجلس، همانند یک مسئول اجرایی نظیر فرماندار یا بخشدار نگاه می کنند و بر همین اساس توقع و انتظاراتی غیر واقع بینانه از یک نماینده دارند در حالی که نماینده ی مجلس یک مقام ملی است و دو وظیفه ی اصلی دارد: الف- قانون گذاری ب- نظارت؛ ناگفته نماند که کاندیدهای انتخاباتی هم از روی عمد و یا عدم آگاهی بعضا تبلیغات ناصحیح و نادرستی را انجام می دهند که به این باورهای غیر منطقی مردم دامن می زنند.

معیار انتخاب در شهرهای کوچک که البته شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه هم از این قائده مستثنی نیست، بیشتر منطقه ای است. در شهرستان های جنوبی استان بوشهر که عده ای از سر بیکاری به دنبال پیدا کردن شغلی توسط نماینده برای خود هستند، عده ای در ادارات دولتی به دنبال استفاده از نمایندگان جهت تصدی پست ها یا حفظ پست های سابق خود هستند، عده ای به دنبال گرفتن حق از دست رفته ی خود و کسانی هم به دنبال کنار گذاشته شدن مسؤولینی هستند که به نوعی حق آنان را ضایع کرده یا به آنان بی توجهی نموده اند. حال مردم با انگیزه هایی از این دست به دنبال کسی هستند که گره از کار آنان باز کند، کسی که شانس پیروزی بالایی دارد نه لزوما شایستگی بالا!!!!

به نظر نگارنده در شرایط حاضر باید از انتخاب فردی که از دخالت در عزل و نصب ها، سیاسی کاری، منطقه ای گرایی و بهره برداری شخصی از موقعیت ها که آفت های کاری یک نماینده است، دوری کرد. فرد موردنظر باید ظرفیت ها و قابلیت های هر چهار شهرستان را بداند و به مسائل و مشکلات اقشار مختلف اشراف داشته باشد، در این صورت انتخاب او می تواند انتخابی مفید باشد و این وکیل منتخب می تواند با وضع قوانین موثر و همچنین نظارت دلسوزانه خدمتی مانا به مردم داشته باشد.

به امید انتخابی آگاهانه…

نویسنده: علی آذرمی- مشکین

[کد خبر:AJ10545]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب