00000000051127-WA0002.jpg

آینه جم؛ محسن ذوالفقاری :جم، شهری که در گذشته میزبان مردمان غیور، باسواد و صاحب تفکر بود و همانگونه که آب و هوا و موقعیت جغرافیای متفاوتی نسبت به دیگر مناطق جنوب کشور داشت سرگذشتی پر تلاطم را سپری کرد.

با پیدا شدن شدن اولین چاه های گاز و نفت در منطقه، سرنوشت جم را دچار تغییر کرد و شاهد حضور مهندسان و نیروهای فنی از کشورهای توسعه یافته بود و اینگونه بود که به یکباره جم به شهری صنعتی تبدیل شد، پالایشگاه احداث شد و کار رونق گرفت؛ اما آنچه سهم مردم شد تنها عملگی و نگهبانی و نابودی محیط زیست و صدالبته از بین رفتن آب بود که امروز مصائب آن را با تمام وجود درک می کنیم.

پس از آن نوبت به احداث شهرک های مسکونی بود تا کشاورزی را در جم ریشه کن کند و البته متاسفانه موفق هم بود! اما این بار هم چون گذشته مردم سهمی از این رونق و آبادانی نبردند.

با ارتقاء جم به شهر و پس از آن با تشکیل شورای شهر بود که مردم به صورت سازمانی توانایی دفاع از حقوق خود را پیدا کردند.

با حضور فعال مردم بود که هر روز شاهد گسترش و پیشرفت شهر بودیم و البته به کمک نیروهای توانمند بومی و غیربومی این امر میسر شد.

سپس نوبت به حضور افراد باسواد مستعد و جوان بومی بود تا نقش آفرینی کنند و به حق در این چند ساله به خوبی از پس بسیاری از مشکلات بر آمده ایم، خوشبختانه امروز در تمامی ادارات شهرستان شاهد حضور فعال نیروهای بومی و به خصوص جوانان هستیم.

گسترش راه ها، افزایش خیابان ها، ساختن پارک و بوستان ها، ایجاد زیرساخت ها، گسترش شهر و همچنین انتخاب روز جم که امسال ششمین همایش روز جم در اسفندماه برگزار می شود موید این حقیقت است.

قطعا جامعه‌ای پله های ترقی را به سرعت می پیماید که از جوانان خود در تمامی عرصه ها بهره‌مند گردد.

امروز که جوانان شهرمان از احزاب و گروه های مختلف آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرده اند شایسته است فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان فارغ از مسائل حزبی با تشکیل جلسات تخصصی با انتخاب یکی از جوانان شهر به عنوان نامزد منتخب مردم در انتخابات پیشرو و با عمل به همدلی و هم زبانی و اعتماد به جوانان شهرمان و حمایت دلسوزانه، فصلی جدید در مسیر پیشرفت و توسعه جم بردارند.

حضور نماینده منتخب مردم جم در مجلس قطعا شرایط را برای حضور فعال جوانان و ایجاد اعتماد به نفس مضاعف را در آنان مهیا می سازد.

اگرچه از حضور نمایندگان با سواد و فعال از شهرستان های همجوار در دوره های گذاشته بی نصیب نبوده ایم اما آنچه امروز مهم است حمایت از نیروهای بومی و اثبات این حقیقت که ما نیز توانایی مدیریت و توسعه منطقه مان را داریم و زمینه را برای حضور هرچه بیشتر جوانان در ساختن آینده شهر و دیارمان را فراهم سازیم.

امید آنکه با همدلی، اعتماد و حمایت از جوانان شهرستان جم، هر روز شاهد پیشرفت روز افزون در شهرستان باشیم.

[کد خبر:AJ10544]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+7 # عبدالحسین اجرایی 1394-09-16 14:36
جناب آقای ذولفقاری احسنت بسیار عالی بود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جوان جمی 1394-09-16 14:47
سکوت باید کرد تا طبیعت همچیو به حالت اولش برگردونه....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # جوهری جمی 1394-09-16 17:43
تشکر از ذوالفقاری گرامی- انشاء... باحضور یک بانوی عفیف وباسوادو مدیر و مدبردر انتخابات و گرفتن رای اکثریت گوشه ای دیگر از این تواناییها به منصه ظهور خواهد رسید. الماسی شایسته نمایندگی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # حامد 1394-09-16 20:07
سلام و سپاس خدمت مهندس ذوالفقاری عزیز
کمکی از ما بر بیا درخدمتیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # علیرضا 1394-09-16 21:44
فقط الماسیییییییییی ی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # A. Roshan 1394-09-16 21:45
سلام ودرد بر آنانی که حق را بازگو میکنند حق مردمان شریف وبا فرهنگ دیرینه که ادب آموختگان درس های مکتب نشین قرآن وبوستان وگلستانند، انصافا حق مردم شهید پرور جمی که بهترین زمین های کشاورزی بهترین آب و هوای استان دارا بوده آب سفره های زیر زمینی آن شیرین تر از چشمهای سهند، سبلان والبرز بوده متاسفانه ساخت وسازهای شهرکها وتانکر تانکر آب به عسلويه بدون نظارت لازم باعث شد چشمه ها وچاها ی کشاورزی خشک شود، دوست عزیز وبزرگوارمان درست می گوید موقع آن شده است که جوانان غیور شجاع بومی چاره اندیش این شهرستان باشند چرا که غریبه، غریبه است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # جوان 1394-09-18 11:52
به موضوع بسیار مهمی اشاره کردین واقعا نیاز است بیشتر به جوانان توجه شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب