00000076.jpg

آینه جم، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: تست تشخیص سریع HIV و مشاوره و انجام آزمایش ایدز در مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان جم انجام می شود.

احمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: اپیدمی ایدز با توجه به گستردگی و اثرات مخربی که دارد به عنوان یک چالش محسوب شده است که رشد اجتماعی و اقتصادی را در سراسر جهان تضعیف می‌کند و بر تمامی سطوح جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی بیان داشت: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایدز یکی از برنامه‌های اساسی در پیشگیری از این بیماری در کشور است با این وجود تعیین یک مقطع زمانی خاص برای حساس‌سازی موضوع به عموم افراد جامعه و تاکید بر اصل پیشگیری از ایدز بسیار ضروری است.

قاسمی افزود: همزمان با سایر کشورها روز جهانی ایدز در تقویم رسمی کشور "10 آذرماه" است و تعمیم آن به هفته اطلاع رسانی ایدز از 18- 12 آذرماه فرصتی مناسب برای تبیین برنامه ها، جلب مشارکت سیاست گزاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش‌های موجود در زمینه این بیمارس است.

وی اضافه کرد: بیماری ایدز یک بیماری کشنده است که توسط ویروس HIV ایجاد می شود و این ویروس قدرت دفاعی بدن را روز به روز کاهش می‌دهد و بدن را مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها می‌کند.

قاسمی ادامه داد: از راه‌های انتقال بیماری ایدز به مواردی از قبیل خون و فرآورده‌های خونی، تزریق مشترک، انتقال مادر به جنین و همچنین انتقال از راه جنسی میتوان اشاره کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم گفت: بیماری ایدز از طریق تنفس، عطسه و بوسیدن، تماس پوستی و یا دست دادن، استفاده مشترک از لوازم آشپزی مانند بشقاب و قاشق و همچنین از طریق تماس با صندلی یا سایر وسایل عمومی و از طریق شنا در استخرهای عمومی منتقل نمی شود.

وی تاکید نمود: برای درمان قطعی بیماری ایدز تاکنون راه حلی شناسایی نشده است و تنها راه برای پیشگیری از این بیماری، آلوده نشدن است.

احمد قاسمی در پایان عنوان داشت: یکی از خدمات ارزنده ای که در خصوص تشخیص این بیماری در شهرستان جم ارائه می شود تست تشخیص سریع HIV و مشاوره و انجام آزمایش است که هم اکنون در مراکز بهداشتی درمانی جم و ریز به صورت رایگان انجام می گیرد.

[کد خبر:AJ10489]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # جم 1394-09-14 19:39
امیدوارم تمام مردم به این موضوع حساس بشن و بیتفاوت نباشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب