00000000000989177718204.jpg

آینه جم، عبدالحسین فرهنگی: میزبانی جلسه شورای اداری شهرستان در پالایشگاه فجر جم اقدامی مهم، ارزشمند و پسندیده ای بود که هدفمندانه از سوی فرماندار جم صورت گرفت و نشات گرفته از بینش سیاسی خوب وی بود.

این موضوع از بدو راه اندازی پالایشگاه فجر جم (بهمن ماه 68) تاکنون بی سابقه بوده است و از جهات مختلف مهم به نظر می رسد؛ متاسفانه نگاه سطحی به این موضوع مهم به جای پرداختن به اهداف بلند جلسه مذکور سبب شد زحمات متولیان امر در شهرستان و همچنین میزبانی درخورشان مدیر عامل محترم شرکت پالایش فجر جم که طبعا می بایست نمره قبولی برای آن در نظر گرفت، کم رنگ به آن پرداخته شد.

از صاحبان قلم و سایت های خبری شهرستان انتظار واکنش بهتری داشتیم چون حضور تمامی مقامات و مدیران در یکی از قطب های صنعتی کشور آکنده از پیام های مثبتی بود که نمی توانسیتم با برگزاری جلسات متداول به اهداف ارزشمند دست یابیم؛ در این مجال به طور خلاصه به چند مورد پرداخته می شود:

1) در سالی که به تعبیر مقام معظم رهبری ((همدلی و همزبانی)) اعلام گردیده است می بایست با زدودن اختلاف نظرها، عملا نیز عنوان می شد که صنعتگران عرصه تولید گاز هم دوش با مقامات سیاسی شهرستان و سایر آحاد جامعه در راستای اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وظایف خود عمل نموده و همگی در مسیر ترسیم شده گام برمی دارند.

0000000000000003503.JPG

2) همان طور که مستحضرید در آخرین ماه سال جاری دو اتفاق بسیار مهم و سرنوشت ساز در پیش است، یکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دیگری انتخابات مجلس خبرگان رهبری که هر دو اینها از هر جهت حائز اهمیت است: فراهم نمودن بستر لازم برای اجرای این انتخابات مستلزم اتحاد، یک دلی و یک پارچگی است و باید شرابط حضور حداکثری مردم در این امر مهم فراهم گردد، با توجه به اینکه شهرستان جم میزبان شهرک های مسکونی کارکنان و خانواده های محترم گاز، نفت و پتروشیمی است این موضوع مهم نیز از نگاه تیزبین فرماندار محترم شهرستان جناب آقای نوروزی خارج نبود و این حرکت زیبا پبام آور هم دلی و هم گامی در این امر مهم به شمار می آید.

3)قریب 27سال از راه اندازی پالایشگاه می گذرد و بسیاری از روسای ادارات و نهادها تاکنون موفق نشده بودند از چگونگی فعالیت پالایشگاه فجر جم و تولید این شرکت، بازدید داشته باشند، این اقدام شایسته در شرایطی خوب و فضایی بسیار دوستانه حاصل شد، بستر این کار توسط جناب مهندس فرهنگ به خوبی فراهم شد؛ امام جمعه محترم و فرماندار محترم و همچنین مسئولان ادارات شهرستان جم از نزدیک با فعالیت کارکنان در بخش تولید آشنا شدند و همچنین با سخنانی به آنان خداقوت گفتند و کارکنان پالایشگاه گاز فجر جم از حضور مقامات محترم شهرستان در میان خود ابراز خرسندی نمودند و این اقدام سبب افزایش روحیه ونشاط کارکنان شد.

4)علاوه بر پالایشگاه فجر جم، تاسیسات بندر سیراف و نقش سازنده آن در اقتصاد کشور نیز موضوعی بود که طی یک بازدید کوتاه به مقامات اداری شهرستان جم معرفی شد حضور مسئولان شهرستان جم در اسکله تفریحی سیراف و نظاره آب های نیلگون خلیج فارس موجبات انبساط خاطر همه گردید، به علاوه چگونگی بارگیری کشتی های حامل مایعات گازی نیز توسط مسئولین تاسیسات بندر سیراف برای مدیران شهرستان جم تشریح شد.

5)درنظر گرفتن اتوبوس برای ایاب و ذهاب تمامی روسای ادارات، نهادها و سازمان ها از پیشنهاد فرماندار محترم شهرستان بود که در نوع خود جالب به نظر رسید امام جمعه محترم، فرماندار محترم، سایر روسا و مدیران شهرستان در جوی آکنده از صمیمیت در کنار یکدیگر، فارغ از محیط کار و تلاش با یکدیگر گپ و گفت دوستانه ای داشتند و جناب فرهنگ مدیرعامل به عنوان میزبان به طور رفت و برگشت در کنار میهمانان حضور فعال داشت.

6)معرفی جایگاه رفیع مسئولیت های اجتماعی نیز یکی دیگر از موارد و اهداف مهم این جلسه شورای اداری بود که اهمیت آن در سخنان امام جمعه محترم شهر جم، فرماندار محترم، رئیس محترم دادگستری شهرستان، رئیس محترم شورای اسلامی شهر جم و همچنین مدیر عامل محترم شرکت پالایش فجر جم کاملا مشهود بود که مقرر شد پالایشگاه با حرکت نوینی نقایص گذشته را ساماندهی نموده و با نظم و ترتیب خاصی به این حوزه اهتمامی لازم داشته باشد امید آنکه این جانب به عنوان خادمی کوچک با یاری خداوند و مساعدت مسئولین محترم شهرستان و شرکت پالایش فجر بتوانیم منشا خیر برای مردم دوست داشتنی و با فرهنگ جم باشیم.

7) در کنار این محسنات قطعا در جلسه ای که برای اولین بار میزبانی آن بر عهده پالایشگاه گاز فجر جم بوده نقایصی نیز وجود داشت که از محضر بزرگواران پوزش می طلبیم.

امید است افق دید همه عزیزان به ویژه متولیان عرصه خبر و نگاه تیزبینانه سایت های فعال خبری به نحوی باشد که محسنات کار را تعقیب نموده و با دید مثبت نتایج کارها را پیگیری نمایند، قطعا بیان موارد اصلاحی و انتقادی در فضای دوستانه بستر کار را برای رفع معایب در جلسات آتی فراهم خواهد ساخت.

از سایت وزین آینه جم در انعکاس این یادداشت تشکر و سپاسگزاری به عمل می آید.

*** نویسنده: عبدالحسین فرهنگی؛ نماینده شرکت پالایش گاز فجر جم در مسئولیت های اجتماعی شهرستان جم

[کد خبر:AJ10456]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # جمی 1394-09-13 18:47
برای جناب فرهنگی ارزوی بهروزی دارم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # حسین 1394-09-13 18:48
خیلی عالی نوشتی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+6 # چوهری چمی 1394-09-13 19:00
بر هیچ کس پوشیده نیست که هدلی و همزبانی و اتحاد و وحدت رویه گره گشای بسیاری از مشکلات است. اساسا انسان موجودی اجتماعی است ودر سایه اتحاد و همدلی است که میتوان با روح و شعور جمعی بر مشکلات فائق آمد اما سئوال اساسی این است که آیا صرف برگزاری یک جلسه مشترک میتواند راهگشا باشد؟آیا این جلسه مانند بسیاری از نشست های دیگر صوری نخواهد بود؟آیا برنامه و هدف و اراده جمعی هم برای حل مشکلات وجود دارد؟ آیا همه مسئولان محترم و به طریق اولی مدیرعامل محترم فجرجم اراده جدی و حقیقی و واقعی برای همکاری با کل مجموعه شهرستان دارد؟ آیا پس از سالها تضییع حق مردم و نابودی محیط زیست و گرانی و تورم لجام گسیخته و تغییر اقلیم و اکولوژی منطقه و نابودی مایه حیات این منطقه واقعا اراده بر جبران است؟ اگر اینگونه باشد بسیار عالی است و جای تقدیر و تشکر دارد هرچند که وظیفه آنهاست. بنابر این به خاطر اینکه قضاوت زود هنگام نکنم صبر می کنم و به انتظار آینده می مانم تا ببینیم خروجی این جلسه یا جلسات چیست و چقدر به وعده ها عمل خواهد شد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+7 # بادین 1394-09-13 19:16
جاده جم به پالایشگاه به کجا رسید؟ شما که خبر زدید کلنگ زنی می شود پس چی شد؟ امروز و فردا کردن برای سپری کردن دوران خوش مدیریت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # طالب مؤذنی 1394-09-14 10:57
با سپاس از آقای فرهنگی بزرگوار و تشکر از کامنت بجا و بامعنای جوهری عزیز که واقعا جا داشت پای این مطلب نگاشته و گذاشته می شد. از ایجاد بخش جدید مسئولیت های اجتماعی در پالایشگاه البته که باید استقبال کرد. فعلا مثل یک پیمانه است که باید ببینیم چه و چقدر در آن ریخته می شود. مهمتر از این پیمانه، البته پیمانی است که پالایشگاه با منطقه بسته است که از این به بعد می خواهد برای منطقه مفید باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+5 # جوهری جمی 1394-09-14 12:26
کامنت های استاد موذنی حقا و انصافا که پرمحتوا و مفید وعالی است. امیدوارم همیشه نظرات راهگشای ایشان را داشته باشیم. سپاس استادعزیز
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # بابا مبارک 1394-09-14 21:44
انتصاب جناب حاج عبدالحسین فرهنگی به عنوان نماینده پالایشگاه در جم تبریک و تهنیت عرض می کنم آرزوی توفیق و موفقیت برای ایشان از خداوند مسلت می کنم. امیدوارم صفحه جدید از روابط پالایشگاه با جم ورق خورد فرهنگی انسان دلسوز، متعهد و تلاشگر است ان شا الله موفق باشند مرسی از سایت خوب تان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # ولایتی 1394-09-15 21:38
اقدامات جدید پالایشگاه فجر جای بحث دارد شما رسانه ها و مسولان شهرستان باید با حساسیت اقدامات را زیر نظر بگیرید اینها وقتی می خواهند از جم امتیاز بگیرند امتیازات به جم می دهند این گرگ سالهاست با گله آشناست
آرزوی توفیق دارم برای برادر فرهنگی، مرسی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محمد مهدی حیدری 1394-09-15 21:40
فصل جدید روابط نفت با مناطق پیرامونی، در دولت اعتدال گرایان به فال نیک می گیرم.
جم میزبان خوبی برای شرکت گاز است آنها هم باید مهمان خوب باشند
سبز باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # شهروند 1394-09-16 07:32
بنظر بنده این خیلی تاثیر چندانی برای منطقه نخواهد داشت چون اقای فرهنگی خودش از از نیروهای پالایشگاه هستند هیچگاه موقعیتش بخطر نمیاندازه اگر اینا راست میگن از مردم و نیروهای فعال مردمی برای اینکار بگذارند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # مسافر شهر خودمون 1394-09-16 12:12
برادر شهروند سلام
گزینه مناسب برای این پست جناب آقای فرهنگی است و باید از کارکنان فجر باشد چرا که روال اداری سیستم گاز وارد هستند.
برای مثال فرماندار نماینده شهرستان و عالی ترین پست در شهرستان هستند ولی نمیتواند رابط خوبی بین مردم شهرستان با پالایشگاه باشد...
بسیار خوب است که جناب اقای فرهنگی نیرو های توانمند بومی است ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب