00entekhabat1.jpg

آینه جم:افرادی که در شب های انتخابات پوسترهای کاندیدای محبوب خود را به در و دیوارها می چسباندند اکنون با گذاشتن پست جدید و یا اشتراک گذاری عکس ها و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

00000000051127-WA0002.jpg

محسن ذوالفقاری : انتخابات نزدیک است و گویی این شبکه های اجتماعی هستند که زودتر از ما به پیشواز آن رفته اند و فضای مجازی رنگ و بوی انتخابات به خود گرفته است.

امسال نسبت به ادوار گذاشته نقش شبکه های اجتماعی با توجه به فراگیر شدن استفاده از آنها بسیار گسترده تر و موثرتر شده است، قطعا فردی پیروز انتخابات است که از این یار کمکی بهترین استفاده را ببرد و از قدرت نفوذ شبکه های اجتماعی در اذهان عمومی آگاه باشد، همانطور که انتظار می رفت نامزدها از این بنگاه تبلیغاتی که بدون هیچ چشم داشت و هزینه آماده خدمت رسانی به آنهاست غافل نشده اند و فعالیت خود را در تلگرام، واتس آپ، اینستاگرام و .... را شروع کرده اند به گونه ای که فضای مجازی را با واقعیت ادغام کرده اند!

ابزاری که در ابتدا به جهت ارسال و دریافت پیامک مجانی ما را جذب خود کرده بودند امروز چنان در زندگی ما تاثیرگذار هستند که آماده ارائه نقشی جدید، آن هم در دنیای سیاست شده اند.

افرادی که در شب های انتخابات پوسترهای کاندیدای محبوب خود را به در و دیوار ها می چسباندند اکنون با گذاشتن پست جدید و یا اشتراک گذاری عکس ها و تبلیغات در شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت تبلیغاتی هستند.

تکنولوژی وارد جامعه می شود اما فرهنگ استفاده را با خود می آورد؟!

قطعا نسبت به صحبت ها و برخوردمان با افراد در زندگی روزانه توجه ویژه ای داریم اما در دنیای مجازی که حجم انتقال مطالب چندین برابر است به این مهم چقدر توجه می کنیم.

همانگونه که مطالب و نظرات افراد به کمک فضای مجازی با سرعت زیاد در حال انتشار است باید حساسیت و توجه ما نسبت به ارائه دیدگاهمان را بالا ببریم و مقابل نظرات مخالف، قدری خویشتنداری کنیم.

قطعا شبکه های اجتماعی بهترین ابزار برای نامزدهای انتخاباتی در راستای ارائه برنامه ها، اهداف و در یک کلام تبلیغات بیشتر است، اما آنچه مهم است مسئولیت پذیری افراد و علی الخصوص کاندیدا نسبت به مطالب ارائه شده در فضای مجازی است.

اکنون که تریبون انتخابات به دست مردم سپرده شده است، شایسته است با رعایت حق امانت داری و با هوشیاری کامل، نظرات و عقاید خود را به گونه ای بیان کنیم که ضمن تاثیرگذاری لازم باعث پایمال کردن حقوق دیگران نگردد و اینگونه تکنولوژی را به تسخیر خود درآوریم نه آنکه بازیچه دست آن شویم.

امید آنکه به کمک شبکه های اجتماعی همان‌قدر که استفاده از کاغذ کاهش می یابد، تنش ها و بحث های التهابی نیز کاهش یابد!

[کد خبر:AJ10392]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-4 # روشن 1394-09-11 11:09
درود بر حاج قیصر صالحی
رواق منظر چشم من آشیانه قیصر صالحی است
کرم نما ای مرد بزرگ و فرود آی که خانه، خانه توست

حامیان حضور مجدد صالحی در انتخابات مجلس شورای اسلامی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # بهلول 1394-09-11 13:01
ضمن احترام به همه نامزدها فقط به عرض برسانم در حال وقت تلف کردن هستید. سرکار خانم الماسی برنده انتخابات است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شهروند جمی 1394-09-11 13:10
درود بر شما فرهیخته
مطالب سیاسی مفیدی در قلم می زنید
موفق باشید
رای ما علمداری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # منصور 1394-09-11 16:00
بله.فقط وفقط خانم الماسیییییییییی یییی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # همشهری 1394-09-13 12:08
درود برشما که با نگاه تیزبینانه مطالب مهم پیشرو را تحلیل می کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب