IMG-20160905-WA0002.jpg

آینه جم : سيد ابوالفضل رضوى معاون توسعه روستائى و مناطق محروم از روستاهاى شهرستان عسلويه بازديد كرد.

رضوى که توسط نماینده مجلس ، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان همراهی می شد ابتدا به روستاى هاله رفت و از سواحل نايبند و جنگل حرا ديدن كرد و سپس به روستاى بندو رفت و از كارگاه صنايع دستى و خياطى بانوان اين روستا ديدن كرد .

رضوى در آخرين برنامه هاى بازديد خود از فعاليت كارگاه خياطى در روستای سهمو جنوبى ، گلخانه روستاى اخند ، كارگاه صنايع دستى و كارگاه ساخت و آموزش سيستم برودتى بيدخون بازدید کرد .

وی در پایان در نشستی با مسئولان شهرستان و فعالان روستایی عسلویه شرکت کرد.

رضوی: بخش آموزش و فرهنگ و توسعه منابع انسانی در روستاهای عسلویه جای کار دارد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در جمع مسئولان و فعالان اقتصادی شهرستان عسلویه با اشاره به وضعیت نفت و گاز در این شهرستان گفت: اگر نگاهی دقیق به رشد صنعت در 20 سال اخیر در شهرستان عسلویه بیندازیم شاهد خواهیم بود بر اساس کشفیات علمی پاره ذخایر پایان پذیر اقتصادی در شهرستان شما برداشت شده و منطقی به نظر می‌رسد که این ذخایر دیر یا زود به پایان خواهد رسید.

رضوی بیان داشت: ضروری است با پرورش نیروی انسانی لازم و پرداختن به حوزه‌هایی مانند فرهنگ و آموزش، زمینه را برای استفاده بهینه از این ذخایر فراهم کرد.

وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان عسلویه از توسعه زیر ساختی لازم برخودار هستند گفت: در بازدیدی که امروز از روستاهای شهرستان عسلویه داشتم آنها را از نظر زیرساختی روستاهایی برخوردار دیدیم ولی بر اساس گزارش‌های دریافتی، بخش آموزش و فرهنگ و توسعه منابع انسانی جای کار دارد.

رضوی پیرامون نیاز به توانمند سازی نیروی انسانی در مناطق روستایی عسلویه افزود: دستگاه‌های متولی مانند جهاد، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه‌های متولی موظف هستند زمینه را برای آموزش نیروی انسانی آماده برای کار این روستاها انجام دهند.

احداث دهکده بزرگ گردشگری در شهرستان عسلویه

فرماندار عسلویه در بازدید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به جایگاه عسلویه اشاره کرد و گفت: شهرستان عسلویه هم‌اکنون در جهان شناخته شدهاست و اقتصاد کشور و حتی جهان متاثر از این منطقه است و این شهرستان دارای دو بخش و جمعیت ثابت بالغ بر 65 هزار نفر است که تمام روستاها به صورت کامل از نعمت آب، برق و گاز برخوردار هستند.

عبدالله نادری ابراز داشت: البته در زمینه توزیع آب و شبکه آن دچار مشکلاتی هستیم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

فرماندار عسلویه اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از 83 درصد روستاهای شهرستان عسلویه از زمین چمن مینی فوتبال برخوردارند و یک روستا نیز از زمین چمن بزرگ فوتبال برخوردار است.

نادری تاکید کرد: مقدمات لازم برای احداث دهکده گردشگری با حضور فعالان اقتصادی منطقه و شوراها و دهیاری‌های شهرستان انجام شده است و مطالعات طرح مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

این مسؤول بیان کرد: ظرفیت لازم برای ایجاد تله‌کابین دریایی و بسته‌بندی محصولات دریایی در این منطقه وجود دارد و امیدواریم منطقه زیبای گردشگری احداث و راه‌اندازی شود.

فرماندار عسلویه افزود: منطقه برای توسعه کشت گلخانه، پرورش شتر و شتر مرغ و برداشت گیاهان دارویی بستر مناسبی دارد که امیدواریم با حمایت مردم، بسترهای توسعه این بخش‌ها نیز رشد کنند.

گفتنی است دکتر رضوی به دعوت و برنامه ریزی نماینده جنوب استان در شهرستان های عسلویه ، جم ، کنگان و دیر حضور یافت.

گزارش و تصاویر: مهدی صبوری

A1tpMhttp://s3.img7.ir/yeMtE.jpgyeMtE4rNcobn7oKuwJjFdZxRbBI18QmVuO80YjPogLWGnjKaeoFHNIZ

[کد خبر:AJ17909]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # یوزارسیف 1395-06-16 07:20
چرا دیدگاه مرا درج نمی کنی
...............................................
پاسخ سردبير: كاربر محترم، ضمن تقدير از شما، ديدگاه شما در خبري كه درج فرموديد منتشر شده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # یوزارسیف 1395-06-16 09:16
متشکرم و بی نهایت سپاسگزار. پاینده باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # یه جمی 1395-06-16 19:25
اگه اسمتو میزاشتی ممیسابو که بیشتر بهت میومد چرا اینقدر رویایی فکر میکنی..
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # جم وطنم 1395-06-20 00:09
آیا این بازدیدها دردی از جوانان بیکار دوا میکنه؟ روستاهای شهرستان عسلویه باتوجه به دریافت حق آلایندگی از منطقه ی ویره هیچگونه محرومیتی ندارند. خانم الماسی بفکر روستهای جم و دیر و آبدان باش که شب گرسنه سرشون رو روی زمین میگذارند. اونها به شما اعتماد کردند و رای دادند ولی درنهایت معلوم شد که شما روستا زاده ی مولتی میلیاردر هستید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب