آینه جم؛ در حالی که نقاط مختلف کشور روز به روز شاهد توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت هستیم، سرعت اینترنت در بخش ریز شهرستان جم اینقدر ضعیف است که مردم را کلافه کرده است.

1692917.jpg

اینترنت

به گزارش آینه جم؛ تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت که در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

قرن جدید قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکاناتی بسیار خوبی و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/13/4/1692919.jpg?ts=1432719998552

بخش ریز شهرستان جم یکی از نقاطی است که همچنان با مشکلاتی در زمینه مخابرات و اینترنت روبرو است و در این زمینه از پیشرفت‌ها عقب افتاده است.

ضعف در بخش تلفن خانگی، زیرساخت‌های مخابرات، دسترسی به اینترنت، عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی روستاها و راه‌های مواصلاتی و .... از مهمترین مشکلات شهرستان جم در زمینه فناوری‌های مخابراتی است.

مردم از وضع نامناسب اینترنت گلایه‌مند هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش ریز با مشکلاتی در زمینه مخابرات و ارتباط تلفنی روبرو است که لازم است برای رفع این مشکلات تلاش شود.

علی پریشان به وضعیت نامطلوب مخابرات بخش ریز در سال‌های گذشته پرداخت و از پیگیری‌ها و جلسات برای حل مشکلات مخابرات این بخش خبر داد.

وی ادامه داد: شوراها و مردم از وضعیت نامناسب مخابرات و اینترنت پرسرعت گلایه‌مند هستند و بسیاری از روستاهای بخش ریز به اینترنت دسترسی ندارند.

علی پریشان خاطرنشان کرد: انجام شبکه فیبر نوری، کابل کشی به ریز و نصب تجهیزات دیتا و اینترنت این بخش از برنامه‌هایی بوده است که توسط مسئولان دنبال شده است و بخش ریز در همه این موارد نیازمند توجه و توسعه است.

سرعت کنونی اینترنت کفاف برنامه‌های ساده را هم نمی‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر ریز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مجموع نظر مردم در بخش ریز گواه نارضایتی آنان از سرویس‌دهی مخابرات به خصوص در زمینه اینترنت است.

نگهدار میرزایی تصریح کرد: سرعت کنونی اینترنت در بخش کفاف برنامه‌های ساده موبایل را هم نمی‌دهد و در شرایطی که تقاضا برای استفاده از اینترنت بسیار بالاست کیفیت آن بسیار پایین است.

میرزایی گفت: امیدواریم با تدابیر مناسب در آینده نزدیک شاهد بهبود خدمات‌دهی مخابرات در سطح بخش ریز باشیم.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/13/4/1692912.jpg?ts=1432719998552

توسعه زیرساخت‌های مخابرات در ریز

بخشدار ریز در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح وضعیت اینترنت بخش ریز پرداخت و بیان داشت: کیفیت اینترنت در این بخش نامطلوب است.

ناصر ابراهیمی با اعلام نارضایتی از شرایط کنونی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته، سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است و در حقیقت اینترنت لازمه عصر مدرن و طبعاً بشر مدرن است.

ابراهیمی اضافه کرد: بدیهی است که ما برای پیشرفت و توسعه باید همگام با تکنولوژی حرکت کنیم و از رقیبان خود عقب نمانیم.

وی خاطر نشان کرد: بخش ریز از پتانسیل بالایی در زمینه نیروی جوان برخوردار است و ما باید با جلب رضایت قشر جوان، این پتانسیل بالقوه را بصورت بالفعل درآوریم، که ارائه اینترنت با کیفیت مطلوب یکی از این موارد است.

بخشدار ریز در پایان تاکید کرد: در بخش  ریز دانشجویان زیادی داریم که نیاز آنان به اینترنت مطلوب برای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی حیاتی است و باید تلاش کنیم که هرچه‌ سریع تر نیاز آنان را برطرف کنیم.

ابراهیمی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌هایی که در زمینه زیرساخت‌های مخابرات بخش ریز در حال انجام است وضعیت اینترنت بهتر شود.

وضعیت اینترنت «ریز» متحول می شود

سرپرست مخابرات شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در حال حاضر بستر سخت‌افزاری برای ارائه پهنای باند تا سقف ۱۲۰ مگابایت در بخش ریز آماده شده است.

عسکر پیمانی ادامه داد: این پروژه تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و پس از اتمام این پروژه وضعیت اینترنت در بخش ریز کاملا متحول می شود.

وی با اعتراض به نحوه خدمات‌دهی برخی از شرکت‌های خصوصی گفت: این شرکت‌ها علاوه بر اینکه سرعتی پایین‌تر از سرعت واقعی درخواستی به مشتریان ارائه می‌دهند، بلکه پهنای باند خود را با تعدادی چند برابر ظرفیت بین کاربران به اشتراک می‌گذارند که همه این اقدامات غیرمجاز است و باعث افت سرعت می‌شود که باید به آن رسیدگی شود.

پیمانی با بیان اینکه اخیرا نیز یکی از همین شرکت‌ها برای شهرهای ریز و انارستان و روستای دره‌بان درخواست ارائه خدمات داده است، افزود: به دلیل نبود پورت کافی در شهرهای ریز و دره‌بان این شرکت فقط می‌تواند در انارستان فعالیت کنند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/13/4/1692917.jpg?ts=1432719998552

پیمانی افزود: متاسفانه شایعاتی در این زمینه بین مردم پخش شده است اما حقیقت این است که به دلیل تقاضای زیاد برای خدمات مخابراتی در ریز و دره‌بان دیگر ترمینال خالی وجود ندارد و ارائه خدمات‌دهی شرکت‌های خصوصی زمان بیشتری می‌طلبد.

سرپرست مخابران شهرستان جم در پایان گفت: تلاش می کنیم در زمینه زیرساخت های اینترنت بخش ریز گام های خوبی برداشته شود.

مسئولان مردم بخش ریز را دریابند

امروزه اینترنت به عنوان جزئی از زندگی مردم محسوب می‌شود و با افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند، اینترنت جایگاه بالاتری پیدا کرده است.

جوانان هر روز برنامه‌های جدیدی را در کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی های خود نصب می‌کنند که بسیاری از این برنامه‌ها برای کار کردن نیازمند اینترنت است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی نیز تنها با اتصال به اینترنت امکان‌پذیر است و تعداد بالای استفاده‌کنندگان از این شبکه‌ها باعث شده تا نیاز مردم به اینترنت روز به روز بیشتر شود.

جوانان بخش ریز نیز در این هیاهوی پیشرفت نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی و شبکه‌های مجازی، نیاز زیادی به استفاده از اینترنت و بهره‌مندی از اینترنت با سرعت بالا دارند که متاسفانه به خوبی از آن بهره‌مند نیستند و می‌طلبد که مسئولان عزمی جدی برای تامین این نیاز به حق مردم داشته باشند.

 

[کد خبر:AJ5050]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب