00000000000593367.jpg

 

آینه جم : مهرانگیز رییس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با پیگیری های مستمر، عوارض آلایندگی استان پس از دو سال توقف، بزودی پرداخت می شود.

وی با اشاره به پیگیری های مکرر از مسئولان کشوری درخصوص تحقق عوارض آلایندگی ادامه داد: تاکنون پرداخت هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی قطعی شده،19 هزار میلیارد تومان تا 8 اردیبهشت و 19 هزار میلیارد تومان تا اواخر تیرماه در مرحله تجدیدنظر قطعی خواهد شد و سپس مراحل اجرا و وصول طی در دستور کار قرار می گیرد که می تواند کمک زیادی به اعتبارات عمران شهری و روستایی استان کند.

پیگیر خاموش شدن فلرهای پارس جنوبی تا 2 سال هستیم

رییس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به عوارض آلایندگی بر سلامت مردم در جنوب استان تصریح کرد: درخصوص موضوع آلایندگی های صنایع، معاون قضایی را مامور پیگیری و حضور در نشست های تخصصی کرده و پیگیر نهایی کردن این موضوع هستیم که حداکثر تا دو سال آینده مشعل های پارس جنوبی نزدیک به صفر شود. قطعا با نهایی شدن این برنامه، اگر صنایع کم کاری کنند، با ابزارهای قضایی برخورد می کنیم.

مهرانگیز با اشاره به اینکه وزارت نفت هم در این خصوص برنامه دارد، اظهار داشت: تنها در سکوی فروزان که در نزدیکی جزیره خارگ و نزدیکی مرز عربستان می باشد، براساس اعلام کارشناسان سالانه 8 هزار میلیارد تومان به صورت مشعل سوزی هدر رفت داریم، درحالی که سکوی کشور همجوار در حد یک شمع هم گاز هدر نمی رود.

خبر خوب برای اهالی خارگ و آبپخش

رییس کل دادگستری بوشهر یکی از اولویت های مهمش از زمان انتصاب را درخصوص حقوق عامه اعلام کرد و اظهار داشت: تعیین تکلیف سندهای املاک مردم یکی از مصادیق حقوق عامه است که برهمین اساس با جلسات مکرر در استان و تهران، سند املاک ۲۶ هزار نفر از اهالی شهرستان عسلویه صادر شد، موضوعی که بیش از سه دهه میان دستگاههای مختلف پاسکاری می شد.

مهرانگیز همچنین از پیگیری صدور سند املاک مردم جزیره خارگ در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این هفته جلسه ای در ستاد کل نیروهای مسلح با محوریت همین موضوع داریم و بسیار خوش بین هستیم به زودی خبر خوبی به مردم خارگ بدهیم. همین برنامه در آبپخش هم که بخش عمده املاک مردم به دلیل اختلافات حقوقی منتظر سند است دنبال می کنیم و به زودی خبرهای خوب در این زمینه خواهید شنید.

پیگیر احیای شاهین بوشهر هستیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار «خلیج فارس» درباره وعده احیای باشگاه شاهین بوشهر در سال گذشته که هنوز عملی نشده، بیان کرد: مراحل کارشناسی مطالبات آقای نعمتی مالک کنونی انجام شده و پیگیر هستیم با ایجاد هیات امنایی که مقبولیت و پذیرش عمومی داشته باشد و اعتباری که جهت پرداخت مطالبات آن تامین می کنند، این باشگاه ریشه دار احیا شود.

مهرانگیز با اشاره به حضور سه بوشهری در تیم ملی فوتبال یادآور شد: احیای شاهین بوشهر توسط هیات امنای مردمی باعث افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد.

دیگر اقدامات دادگستری در یکسال گذشته

رییس کل دادگستری بوشهر در بخش دیگری از این نشست خبر داد: ۵۵ درصد پرونده‌های قضائی مسن استان (پرونده های بیش از یکسال) تعیین تکلیف شدند.

وی با تاکید بر رویکرد حبس زدایی قوه قضائیه گفت: به قضات تاکید شده که تا جایی که ممکن باشد از صدور احکام حبس و قرارهای بازداشت پرهیز کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در ماه رمضان به ۸۰ خانواده زندانی سر زدیم و ضمن بررسی مشکلات آنها برای رفع مشکل و تأمین نیازهایشان تلاش شد. همچنین در ایام ماه رمضان، عید نوروز و عید فطر حدود ۶۵۰ زندانی از مرخصی بهره مند شدند که این حجم آزادی زندانیان (به جز سارقین) در میان استان های کشور سابقه نداشته است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به پیگیری مطالبات دولت از پتروشیمی‌ها بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول شده و پیگیر وصول ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر هستیم.

[کد خبر:AJ45458]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب