6981313941009185855.jpg

آینه جم : کیفیت نامطلوب بنزین باعث خرابی خودروهای شهروندان استان بوشهر شده به طوریکه حجم انبوه خودروهای خراب در تعمیرگاه ها واکنش های انتقادی را از سوی مردم به همراه داشته است.

به گزاش آینه جم ، این روزها کیفیت بنزین توزیعی در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح استان بوشهر با  ابهامات و حرف و حدیث های زیادی همراه است؛ کیفیت نامطلوب بنزین باعث خرابی خودروهای شهروندان استان بوشهر شده به طوریکه حجم انبوه خودروهای خراب در تعمیرگاه ها واکنش های انتقادی را از سوی مردم به همراه داشته است.

برخی از شهروندان مدعی هستند در روزهای گذشته پس از سوختگیری در جایگاه  سوخت،به دلیل عدم کارکرد مناسب خودرویشان، راهی مراکز معاینه  فنی شده اند که در آنجا دلیل این موضوع را بنزین های آلوده  به آب و آسیب رسیدن به شمع خودرو عنوان شده است.

شهروند بوشهری: کیفیت بنزین جایگاه های سوخت واقعا افتضاح است

خبرنگار «گام نیوز» در این خصوص نظر چند تن از زیان دیدگان را جویا شده است؛  یک شهروند زیان دیده می گوید: کیفیت بنزین جایگاه های سوخت واقعا افتضاح است، چند ماهی بیشتر نیست ماشینم را صفر خریده ام ولی  چند روزی است بد کار میکند، اگزور موتور دود زا شده و مصرف سوخت آن هم بالا رفته است.

وی می افزاید: تاکنون هیچ کس برای رسیدگی به این مشکل پاسخگو نبوده است و از مسئولین و نماینده های استان تقاضا داریم این موضوع را به جد پیگیری کنند و نگذارند بنزین های آلوده بلای جان سلامتی مردم و خرابی وسایل نقلیه آنها شود.

فردی دیگر آنطرف تر می گوید: کافی ست به چند تعمیرگاه شهر سری بزنید ببنید که طی چند روز گذشته، چقدر شمع خودروها بر اثر بدسوزی بنزین سوخته و جمع آوری شده است.

 این فرد شهروند در ادامه افزود: چرا باید استان بوشهر با دارا بودن منابع نفتی و گازی مهم، به عنوان پایتخت انرژی ایران، باید از بنزین سالم محروم باشد؟! نباید مسئولین استانی اجازه دهند در حق مردم استان اجحاف شود.

بنزین توزیعی در استان دارای آب است

شهروندی دیگر با ادعای اینکه بنزین توزیعی در استان دارای آب است، می گوید: شرکت نفت باید جواب گوی خسارات وارده به خودروهای مردم باشد.

وی  بیان کرد: چند روز پیش در یکی از جایگاه ها در دیر بنزین زدم، از همان روز ماشینم مشکل پیدا کرده، مصرف سوخت بالا رفته است و همش یا خاموش میشه یا گاز نمیخوره که حرکت کند.

در حالی که مردم برخی از شهرستان های استان، از جمله،(دیر، کنگان، دشتستان، گناوه و بوشهر)  از خرابی خودروهای خود شاکی هستند برخی از تعمیرکاران در این شهرستانها نیز دلایل اصلی این خرابی ها را استفاده از بنزین آلوده می دانند که در صورت صحت این موضوع، شرکت پخش فرآورده های نفتی مقصر اصلی این قضایا شناخته می شود.

از طرفی سازمان استاندارد به عنوان متولی اصلی سنجش کیفیت بنزین گزارش واضح و روشنی در این خصوص به مردم ارائه نمی دهد و مسئولان این سازمان در یک فرار رو به جلو ادعا می کنند که این سازمان تنها بر روی کمیت بنزین عرضه شده نظارت دارد و نه کیفیت آن.

در شرایطی که شرکت پخش فرآورده های نفتی بر استاندارد بودن این بنزین اصرار دارد، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت استان بوشهر هم با مشاهده این اتفاقات به معترضان وضعیت بنزین پیوست و  طی پیامی در فضای مجازی نوشت: در چند روز اخیر شاهد عرضه بنزین بی‌کیفیت به استان و شاهد خسارت قابل توجهی به وسایل نقلیه به استانی های عزیزمان بودیم.این روند بیش از یکسال است که در کشور احساس شده و مسئولین دیگر استان‌ها اصلا اجازه عرضه سوخت بی‌کیفیت به استانشان را نمی دهند‌ و اکثرا استان‌ها سوخت با کیفیت و به اصطلاح یورو ۴ عرضه می‌شود، اما تعدادی قلیلی از استان‌ها هنوز از بنزینهای پتروشیمی و دارای حداقل استاندارد استفاده می‌کنند.

محمد نور افکن در ادامه افزود: این بنزین‌ها علاوه بر ضرر و زیان به محیط زیست و خودرو‌ها و دیگر وسایل نقلیه، جایگاههای عرضه سوخت را نیز در آستانه ورشکستگی و تعطیلی کشانده است.در این قضیه شرکت نفت مدعی است که بنزین دارای استاندارد است ولی بحث مثل قسم حضرت عباس و دم خروس شده است!

وی خطاب به مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی استان نوشته: آقای مرادی شاید به کمک نیاز داشته باشد، چون تصمیم اینکه چطور با مردم هر استانی برخورد کنند با تهران است، حتی اخیرا به خوزستان هم سوخت با کیفیت داده می شود. در پایان جا دارد نمایندگان و مسئولین استان در سطح کلان چاره‌ای بیاندیشند.

پاسخ شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی استان به اظهارات رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت

درهمین خصوص مسئولین شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی استان در جواب اظهارات رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت می گوید: اظهارات ایشان کذب و فرافکنی محض است.

خلاصه اینکه در این گیر و دار بنزین های آلوده ، انگار کسی نمیخواهد مسئولیت آنرا بر عهده بگیرد و تا کنون مشخص نشده است که مقصر اصلی این سهل انگاری ها کیست و واقعا چه نوع بنزینی به خورد ملت داده می شود!

آیا در صورت استفاده از بنزین پتروشیمی چه کسی می خواهد خسارت های وارده به مردم را جبران کند؟

به هر حال قضیه بنزین های آلوده و بی کیفیت در جایگاه های سوخت استان، در روزهای اخیر انتقادات و نارضایتی های متعددی را از سوی مردم به همراه داشته است و خسارت های زیادی را به آنان وارد ساخته است  از این رو اهمیت و حساسیت این موضوع می طلبد مسئولان مربوطه ضمن اینکه به صورت شفاف پاسخگو باشند، تمهیدات پیشگیرانه ای در نظر بگیرند و از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که دو نفر از آنها در کمیسیون تخصصی انرژی هستند و همچنین استاندار استان در خواست می شود به این ماجرا ورود جدی پیدا نمایند تا دیگر شاهد اینگونه آلودگی های زیست محیطی و خسارت های سرم سام آور به مردم استان نباشیم./گام نیوز

[کد خبر:AJ17224]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب