554.jpg

آینه جم؛ محمد مهدی صبوری: - بومی و غیر بومی نداریم، همه باهم در یک شهر زندگی میکنیم و برای رفاه بیشتر این شهر باید تلاش کنیم.

- من جم را خانه خودم میدانم، مثل زادگاهم دوستش دارم و برای آبادانی اش تلاش می کنم.


- استفاده از لفظ بومی و غیر بومی کاملا اشتباه است، ما باهم همشهری هستیم و از هیچ تلاشی و کمکی برای این شهر دریغ نمیکنیم.
و...

این ها همه دروغ هایی هستند که گاه و بیگاه از زبان مسئولان و کارکنان پتروشیمی های مستقر در منطقه شنیده می شود. اما از حرف تا عمل هزار فرسنگ فاصله است.احتمالا امشب آخرین سانس های کنسرت هنرمندان مطرح کشوری در شهرک پردیس اجرا می شود. برنامه هایی که سهم بومیان جمی از آن فقط تماشا کردن این برنامه ها از لایو اینستاگرام دوستان شهرک نشینشان بوده است.
جملات اول یادداشت را بخاطر بیاورید، با این دست از کارهایی که مدیران این صنایع انجام می دهند، قطعا به دروغ بودنشان ایمان پیدا می کنید. شما که جم را مثل زادگاه خودتان می دانید چرا حداقل یک سانس را برای مردم نجیب و اصیل این دیار برگزار نکردید؟
وزیر بخشنامه کرده است؛ نمی توانیم. جدیدترین بهانه آقایان برای عدم برگزاری چنین برنامه هایی در سطح جم هست. شمایی که تاب و تحمل دیدن شادی یک بومی جمی را ندارید پس چرا برای خودتان دستور وزیر را اجرا نمی کنید؟؟
در اغلب برنامه های اجرا شده در سطح شهر جم، بیش از ۷۰ درصد حضار را کارکنان شماها تشکیل میداده اند. می توانستیم جلوی حضورشان را بگیریم، اما نجابتمان هرگز اجازه چنین کاری را نمی داد. این است فرق میان ما و شما!!!

محیط زیستمان را نابود کرده اید، هوای دلپذیر، مطبوع و تمییزمان را مانند هوای جهنم کرده اید، کمر همت به نابودی این شهرستان بسته اید و مدام دروغ می گویید که جم را هم مانند زادگاه خودمان دوست می داریم. به نظر می رسد خرید سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال آب، از منابع آبی و سفره های زیرزمینی آب جم و حفر بیش از ۲۰ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرک پردیس برایشان کافی نیست و دل در گرو نابودی کامل این شهر و دیار دارند. شهرک نشینان اغلب تفکراتی فاشیستی و خود برتر بینی دارند، جم را دهات و مردمان بافرهنگش را دهاتی میخوانند. این ها همه ناشی از تفکراتی هست که شماها به آن ذهن های گیر کرده در بیستمتان به آن ها تزریق کرده اید. جسمتان در قرن بیست و یکم زندگی می کند اما ذهنتان هنوز در پیچ و خم افکار قرن بیستم آچمز شده است.

رسانه ها سکوت کنند، هیچ گونه حرفی از این تفکرات تبعیض آمیز نزنند که به شال قبایشان برنخورد.
به تنها دل خوشی این روزهایمان ، تیم فوتبال پارس جنوبی جم، هیچ کمکی نمی کنید. دیگر دروغ هایتان برایمان تکراری شده است، شجاع باشید، حرف دلتان بزنید. بلند فریاد بزنید که با این شهر و مردمانش خصومت داریم.
تازمانی که تفکراتی مثل جناب مدیرعامل پازارگاد وجود داشته باشد که کمک به محیط پیرامون را صدقه قلمداد می کند، همین آش و همین کاسه است.

این از اصیل بودن مردمان این دیار است که با این همه ظلمی که به آن ها شده است، با این همه توهین هایی که به آن ها از سوی این مهمانان ناخوانده می شود باز هم چیزی نمی گویند.
آری بحق که ما میزبان خوبی بوده ایم، اگر چنین نبود امروز حداقل سهمی از استخدامی ها، برنامه ها و جشن های این شهرک ها داشتیم.

[کد خبر:AJ27670]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+1 # حرف حق 1397-12-12 20:12
پارس جنوبی اگر واقعا متعلق به جم هست تمرینات و اسکان بازیکنان را بیاورد در جم،نه فقط برای بازی بیاید و بعد بازی برگردد
میدونی زندگی در تهران چه هزینه هایی به این تیم تحمیل میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # چگاسه 1397-12-12 20:30
پتروشیمیا جمو غارت کردن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # هوادار پارس 1397-12-12 20:43
امیدواریم که پتروشیمی ها رویه خود را تغییر دهند.مردم جم باید با اتحاد کامل جلوی تبعیض ها بایستن و کوتاه نیان.متاسفانه در دوران فرماندار جدید جم تعمالات ضعیف و صعفتر شده تا جایی که اونها برای جم تعیین و تکلیغ میکنن.حتی چن تا اتوبس هم برای هواردان اختصاص نمیدن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # همشهری 1397-12-14 07:39
بابا جون بنظر من مقصر شرکتها و پتروشیمی ها نیستند که اینهمه دارید بهئ اونها گیر میدید مقصر تمام این مسایل و مشکلات مسئولین ما هستند که عرضه و توان و جرات ایستادگی جهت احقاق حقوق مردم ندارند اگر بخواهند اینکارکنن یا پست و مقامشان به خطر میافته یا منافع شخصی شان اگر یه گذر کوتاهی در سطح شهر بزنید متوجه میشید که تمام شده منازل کارکنان پتروشیمی ها یا شرکتهای وابسته بعد بیایید نگاه کنید ببینید در قبال خدماتی که با هزینه و بودجه ای که منطقه میرسد و معمولا دربین سایر شهرستانها کمترین است چگونه شهرداری صرف احداث پروزه هایی که همه برای اسایش همین پرسنل نفت گاز ه خرج میکنه بلوار جدید میسازه هزینه ایی که صرف زیباسازی شهر ، فضاهای سبز ، نظافت شهر و غیره میشه و به اذعان مسئولین شهر سالی بالای 60 میلیارده میشه در قبال این از شرکتها چه کمکی میشه مطمئنا هیچ
دلیل این کار هم معلومه شما برید یه خورده تحقیق کنید میبینید مثلا تمامی ساخت و سازهایی که توشهر انجام میشه متعلق به چه کسانی است میبینید ناکثرا به یه شخص وبستگان ایشانه و قص علیهذا مطمئنا ایشان نمیان کاری کنن که کارو کاسبی شان از بین بره اگه یه کم به عقب برگردیم میبینیم قبلا چقدر از سوی بعضی از اعضای شورای شهر فعلی تو فضاهای مجازی این موضوع رسانه ای میشد و ضعف مدیران شهردر قبال این موضوع در بوق و کرنا گذاشته میشد م حالا چرا دیگه این مساله پیگیری نمیشه از سوی ایشان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # محسن 1397-12-17 23:38
البته جم همه چیز پارس جنوبی رو برای خودش مصادره کرده و مصیبت های پارس جنوبی در کنگان و عسلویه خلاصه می شود .
عزیزان جمی حق تان را از شهرک ها بگیرید ولی آلودگی ها، مصیبت های اجتماعی ، تجاوز، فروش مواد مخدر ، افزایش جمعیت کارگران و تخریب و ریشه کن شدن فرهنگ اصیل بومیان کنگان و عسلویه را از یاد نبرید و همه چیز را با قدرت رسانه به سمت خودتان سوق ندهید . انصاف را رعایت کنید تا در حق تان انصاف رعایت شود .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب