000006666.jpg


آینه جم ؛ ابوالحسن اورمزد: هفتم اسفندماه سال قبل بود که مردم بیدار دشتی و تنگستان حماسه ای بی نظیر از میزان رای گرفتن یک نماینده آفریدند و رکورد بی سابقه ای برای انتخاب وکیل خود به جای گذاشتند؛ میتوان فهمید که خون دل ها خورده اند که چنین بی نظیر به یک نفر روی آورده اند. از همان انتخاب میشد فهمید که مردم چه میخواهند و بدنبال چه اهدافی هستند.بی شک سخنانی برخواسته از دل مردم در زمان انتخابات باعث و بانی این انتخاب رکورد شکن بود.

 پس از شروع بکار مجلس دهم اولین حرفی که این مردم را به انتخابشان امیدوار کرد حرف های روشنگرایانه ی وکیلشان در معارفه فرماندار شهرستان تنگستان بود،وشاید این نخستین جایی بود که حرف دل مردم بصیر دشتی و تنگستان به میان آمد.
 سالیان سال بود که می آمدند و روی صندلی ریاست می نشستند و می رفتند و نتیجه آن میشد پس رفت-عقب ماندن-دشتی و تنگستان؛ در واقع بعد از سالیان سال سخنانی شنیدیم از فریاد مردم، از درد مردم، سخنان دکتر شهریاری در واقع آن چیزی بود که مردم دشتی و تنگستان 20 سال بدنبال آن میگشتند ولی آن را نمی شنیدند تا این که وکیل آن ها فریاد مردم زجر کشیده ی منطقه خود را که به مانند یک غده در گلو گیر کرده بود به بیرون روانه کرد و با هوشیاری کامل صدای مظلومیت مردم را فریاد زد و با صراحت اعلام کرد که این مردم از سیاسی بازی و جناح بازی تعداد اندکی از افراد صاحب پست به سطوح آمده اند.
بی شک همین سیاسی کاری و جناح بازی است که باعث شده است ثروتمند ترین استان کشور به یکی از محروم ترین استان های کشور تبدیل شود.
وقتی مردم استان بوشهر که پایتخت ثروت و انرژی کشور است می بینند در این سال های سپری شده چیزی جز دود ، آلودگی و بیماری از فلرهای فاز ها و پتروشیمی ها نصیبشان نشده این نامهربانی ها میشود، برای ساحل نشینان جنوب زجر ، میشود غصه ، میشود فقر ، میشود از هم پاشیدن بنیان خانواده ها؛ این درد ها فریادرس و مطالبه گری حاذق میخواست که اگر چنین بود و کسی طی سال های سپری شده به جای چپ بازی و راست بازی و پست و مقام های پارتی بازی یک درصدی هم به فریاد بی صدای این مردم درد دیده اختصاص داده بود،الان بوشهر بوشهری واقعی بود نه بوشهری محروم.
مردم کل استان بوشهر نه تنها دشتی و تنگستان از سخنان بی نظیر دکتر شهریاری به وجد آمده اند و این امید در دل مردم زنده شد که یک نفر پیدا شده که حرف دل مردم را فریاد بزند و از حقایق نهفته سخن بگوید.

 مخلص کلام اینکه استان بوشهر و پست های مدیریتی آن جای سیاسی و جناح بازی و چپ و راست کردن نیست. فقط و فقط خدمت به مردم در سایه اتحاد و وفاق و همگرایی است، این دقیقا حلقه مفقوده توسعه استان مبیاشد چیزی که 20 سال است در به در دنبال آن می گشتیم تا جایگاه استان ما هم خوانی داشته باشد با قدمت استانمان، با مردمان دلیر استانمان و با ثروت های استانمان.
سخنان نماینده مردم بیدار تنگستان و دشتی به مزاج تعدادی از دوستانمان خوش نیامده و در این چند روز مخالفان و موافقان یادداشت هایی داده اند؛ بسیار خوشحال و خرسند هستیم که قلم این دوستان عزیزمان بعد از سالیان سال به جریان افتاده و نیز خوشحال هستیم که سخنان دل مردم از زبان وکیلشان باعث این قلم نوشتن ها شد. چه مخالف و چه موافق همه این اوامر را در حالی به فال نیک میگیرم که امیدواریم چیزی جز توسعه و پیشرفت استان بوشهر و ساختن استانی درخور مردم آگاه این دیار پشت این مطالب نباشد.

ذکر این نکته ضروری است که دکتر شهریاری در این سخنرانی صراحتا اعلام نمودند "اجازه بفرمائید همدیگر را رصد کنیم".
فلذا واضح است که ایشان نیز پذیرای رصد شدن است و این برآمده از دیدگاهی است که مسئولیت را در خدمت و البته پاسخگویی به مردم میداند.

بی شک بهترین قضاوت کننده خود مردم هستند، کسانی که سالیان سال است که به جای توسعه دیارشان چیزی جز سیاسی بازی و کلام بازی بعضی از افراد و پسرفت بوشهر ندیده اند که اگر چنین بود الان استان بوشهر سمبل پیشرفت و توسعه بود نه این که کلمه نامبارک محرومیت در کنار این همه ثروت را به یدک میکشید.
بعد از این سخنان کوبنده و بیان حرف دل مردم از همه وکیلانمان در مجلس میخواهیم که این جمله تاریخی امام خمینی (ره)یعنی (مجلس در رأس امور است ) را برای مردمانشان به طور واقعی معنی کنند و اگر خدای ناکرده فرد و یا افرادی از بین خیل عظیم مدیران خدوم ، دلسوز و خدمت گزار نظام جمهوری اسلامی پیدا شده اند که از وظیفه اصلی خود یعنی خدمت به مردم تخطی کردند را در ادامه راه به مردم معرفی کنند.

[کد خبر:AJ16980]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب