به گزارش آینه جم:چند سالی است که معضل حجاب در جامعه اسلامی ما مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.هجوم رسانه ای دشمن یا همان تهاجم فرهنگی به وسیله هزاران شبکه ای ماهواره ای و هزاران سایت داخلی و خارجی  و از سویی دیگر کوتاهی در انجام وظیفه مسئولین جهت ساماندهی وضع حجاب مردم و عدم فرهنگ سازی آنان موجب این شده است که وضع حجاب در کشور اسلامی ما به مرز بحران برسد و نیروی انتظامی را ناچار کرده است که با قوه قهریه با بدحجابی در جامعه مبارزه کند .در صورتی که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، دولت باید از طراحی و تولید و توزیع و فروش پوشاک غیر اسلامی جلوگیری و با سرمایه گذاری در مقوله پوشاک و حمایت از تولید کنندگان داخلی و ترغیب آنان به تولید پوشاک اسلامی و با طرح های به روز نیاز جوانان این مرز بوم را تامین کنند تا دیگر گشت ارشاد نیروی انتظامی به عنوان راه حل آخر مقوله مبارزه با بدحجابی به این موضوع وارد نمی شد.

اخیرا فروشگاهی در غرب تهران راه اندازی شده است که با مشارکت برترین تولیدکنندگان داخلی پوشاک اقدام به عرضه البسه ایرانی اسلامی می نماید.اقدامی که سالها پیش مسئولین فرهنگی کشور باید به فکر آن می افتادند تا شاهد این از هم گسیختگی فرهنگی در مقوله حجاب نباشیم. لذا برای آگاهی از اهداف راه اندازی این فروشگاه  با آقای رحمتی مدیر تبلیغات فروشگاه پوشاک ایرانی اسلامی گل یاس به گفتگو نشستیم.

**هدف مسئولین این فروشگاه از تشکیل این مرکز چه بود؟ این فروشگاه از چه زمانی شروع به کار کرده است؟

برای اولین بار در کشور، مرکزی به نام فروشگاه پوشاک ایرانی اسلامی گل یاس شروع به کار کرده است. ما تا به حال در کشور سابقه چنین کاری را نداشته ایم که یک مجموعه ای بیاید و در موضوع عفاف و حجاب  و ملزومات آن به صورت تخصصی کار کند .این مجموعه حدود دو ماه است که به صورت رسمی آغاز به کار کرده است و اینکه دوستانی که اینجا هستند اکثرا تولید کننده و طراح لباس و از برگزیدگان جشنواره های مختلف مدو لباس و بنیاد مد و لباس هستند.

63632-191464-1391406008

هدف و رسالت این مجموعه غیر از مقوله عفاف و حجاب بحث سبک زندگی ایرانی و اسلامی است . یعنی حتی در غرفه عرضه محصولات مواد غذایی سعی شده است که محصولات تماماً تولید داخل  باشد. اینجا منحصراً فروشگاه لباس و پوشاک نیست و ما در کنار عرضه پوشاک اسلامی (زنان و مردان و کودکان) به لوازم خانگی، موادغذایی و حتی تزئینات و دکوراسیون منازل هم پرداخته ایم.

**قبل از مراجعه به این فروشگاه تصورم این بود که اینجا شبیه فروشگاه های زنجیره ای باشد. اما مشاهده کردم که این مجموعه به صورت غرفه غرفه است. ساز و کار این فروشگاه به چه صورتی است؟

سازو کار فروش محصولات در این مجموعه بدین صورت است که فرد پس از مراجعه به فروشگاه و بازدید و خرید از غرفه های مختلف در صندوق هایی که در هر طبقه تعبیه شده است هزینه کالای خریداری شده را پرداخت می کند. با توجه به این که نظارت بسیار قوی روی اجناس و فروش محصولات است امکان تخلف فروشندگان نزدیک به صفر است. البته الحمدالله تمام فروشندگان ما از برند های برتر داخلی و حتی افراد متصدی فروش آنان دوستان موجه و با تجربه ای هستند.

**چه برندهایی اعلام آمادگی کردند که در این فروشگاه حضور داشته باشند؟ چگونه برندهای دیگر می توانند از شما غرفه بگیرند؟

برند های برتر ایران در این مجموعه حضور دارند به طور مثال جلابیب ، نساجی بروجرد ، آی تک ، گرند ، راین ، فاطیما ، کت و شلوار وصال ، ثنا و …البته در بخش بین الملل هم فعال هستیم به طور مثال طراحی به نام خانم طرقانی که در خارج از کشور فعال هستند و چادرهای تولیدی شان در خارج از کشوربه فروش می رسد در این مجموعه غرفه دارند و اتفاقا این غرفه بسیار مورد اقبال مشتریان ما قرار گرفته است.لازم به ذکر است که هزینه غرفه های این فروشگاه نسبت به دیگر مراکز تجاری بسیار مناسب تراست و با شرایطی که برای دوستان فروشنده قرار داده ایم پوشاک  و کالا های این فروشگاه با قیمیت بسیار مناسب تحویل مشتری می شوند.

63632-191467-1391406008

** چادرهای بخش بین الملل شما حول چه قیمتی است؟

از ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ ،۶۰۰ هزارتومان هست البته چادرهای نفیس تری را هم تولید می کنند که به خاطر نداشتن کشش در این مجموعه هنوز عرضه نکردند.

**چند درصد اجناس و کالاهای این فروشگاه ساخت ایران است؟

۱۰۰ درصد کالاهای این فروشگاه ایرانی هستند و حتی ما با مکانیزم های نظارتی که در نظر گرفته ایم از ورود البسه ایرانی که مارک خارجی به روی آن زدند جلوگیری می کنیم. در ضمن با انتشار نشریه ای در مورد علائم تهاجم فرهنگی و فراماسونری و شیطان پرستی و پخش آن در بین فروشندگان کالاها ضمن آگاه سازی این دوستان از ورود این گونه البسه به فروشگاه جلوگیری می نماییم.

63632-191468-1391406008

**استقبال مردم چگونه بوده است ؟ از چه قشری بیشتر به فروشگاه شما مراجعه می کنند؟

با توجه به زمانی که از آغاز به کار فروشگاه می گذرد و با توجه به اینکه تبلیغ خاصی انجام نداده ایم استقبال مردم بسیار خوب بوده است. بیشتر مردمی که به فروشگاه ما مراجعه کرده اند از طریق تبلیغ سینه به سینه بین خود مردم با ما آشنا شده اند.

البته در آینده نزدیک تبلغات گسترده ما شروع خواهد شد. رایزنی های لازم با صدا و سیما انجام شده است .لازم به ذکر است فرق ما با بقیه مراکز تجاری این هست که فضای فروشگاه ما خانوادگی است و مراجعین ما بیشتر از قشر مذهبی و حزب اللهی هستند.

**همانطور که اطلاع دارید ما در قوانین داریم که دولت باید از تولید، ورود و توزیع پوشاک غیر اسلامی جلوگیری کند و با حمایت از تولیدکنندگان پوشاک اسلامی به پاک سازی فضای کسب و کار لباس فروشان بپردازد. به نظر شما چرا دولت برخورد قابل توجهی نمی کند؟ راه حل خروج از این بحران به وجود آمده در بازار پوشاک و بد پوشی رایج در جوانان کشور چیست؟

یکی از برندهایی که در این مجموعه با ما همکاری دارند شرکت نساجی بروجرد است.این شرکت به معنای واقعی کلمه با قدرت تمام در همه زمینه های تولید پوشاک (از لباس بچه گرفته تا کت و شلوار) کار می کند. این کیفیت و تولید، قابل رقابت با شرکت های مطرح دیگر بدون شک مرهون حمایت های خوب دولت از این شرکت بوده است. به نظر بنده دولت با حمایت از تولیدکنندگان خوب داخلی به صورت وام و … و نظارت بر اینکه این حمایت چگونه خرج می شود و بابت تولید چه کالاهایی مصرف می شوند، می تواند به صورت ریشه ای این مشکل را حل نماید. چراکه تا ما  برندسازی نکنیم، نمی توانیم با برند های برتر دنیا رقابت کنیم و مطمئناً جواب خواهد داد. چرا که ما در نساجی بروجرد نتیجه حمایت دولت را دیده ایم. به عنوان نمونه یکی از تولیدات شگرف این نساجی، کت و شلواری هست که این شرکت ادعا دارد برای اولین بار در دنیا می توان این کت و شلوار را بدون هیچ مشکلی در ماشین لباسشویی شست. ما تولیدکنندگان خوبی داریم فقط باید به آنها بها داد.

63632-191463-1391406008

**ارگان ها وسازمان های دولتی از شما حمایتی انجام داده اند؟

هنوز کمک خاصی به ما نشده است. ولی در حال مذاکره هستیم وانتظار داریم که مسئولین ذیربط با توجه به اینکه ما تنها مرکزی هستیم در زمینه عفاف و حجاب فروشگاه دائمی به این سبک راه اندازی کرده ایم در زمینه تبلیغات و ترویج این حرکت در سانه ها به ما کمک کنند.

** در آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

خدا را شکر در مجموعه گل یاس امکان تامین سبد کالایی و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب  به صورت تخصصی برای ادارات و سازمان های مختلف را داریم و در آخر این نکته را هم ذکر کنم که ما در حال راه اندازی بخش بین الملل هستیم و رایزنی هایی هم انجام داده ایم به طور مثال با مالزی مذاکراتی انجام داده ایم .به این نحو که در کشور مالزی پوشاک و البسه با معیار های اسلامی  و مناسب با سبک زندگی ایرانی ما تهیه می شود را خریداری کرده و در فروشگاه عرضه کنیم و این ارتباط دو طرفه برقرار می باشد.

لازم به ذکر است مکان این فروشگاه ، غرب تهران ، اتوبان آزادگان ، شهرک راه آهن ، بلوار کوهک می باشد/فرهنگ نیوز

[کد خبر:AJ4172]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب