آینه جم :یشنهاد این طرح ملی و ارزشمند توسط نماینده دشتستان و استقبال حدود سه چهارم از نمایندگان مجلس از آن بیانگر هوشمندی و مشارکت فعال موسوی نژاد در صحنه های ملی و بین المللی بوده که البته با توجه به بوشهری بودن این نماینده برای مردم استان بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش آینه جم :روز گذشته پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران یکی از موضوعات بحث گروه دوستی ایران و انگلیس بود.
گروه انگلیسی با تایید پیشرفت های صلح آمیز هسته ای ایران خواستار ادامه رایزنی ها و راه حل های دیپلماتیک برای به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران با کشورهای موسوم به 1+5 شدند.
در این بین اما موضوع حایز اهمیت، بحث و تبادل نظر بر سر طرح غنی سازی 60 درصد توسط ایران بود که برای اولین بار توسط حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی نژاد، نماینده دشتستان به مجلس ارایه شد.

در این طرح که تاکنون 218 امضا برای آن جمع شده و یکی از طرح هایی بوده که استقبال قابل توجه نمایندگان را درپی داشت در صورت تصویب به دولت اجازه خواهد در صورت نقض مفاد اولیه توافق نامه ژنو و نادیده گرفتن بندهای آن توسط غربی ها، ایران نیز با افزایش فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود می تواند اورانیومی تا غنای 60 درصد را برای تامین نیازهایش تولید کند.
در حقیقت این طرح به عنوان پشتوانه ای محکم برای دولتمردان خواهد بود که با دستانی پر در نشست با گروه1+5  حاضر شده و با قدرت عمل بیشتری به چانه زنی خود بپردازند.
اگرچه ممکن است برخی گروه ها در داخل و خارج کشور به صورت هدفدار این طرح را اعلام جنگ ایران با دنیا قلمداد کنند اما گروه قابل توجهی از نمایندگان و مردم با پذیرش این طرح، آن را پاسخ محکمی به فضاسازی ها و شانتاژهای رسانه ای اخیر کشورهای درگیر در پرونده هسته ای ایران دانسته و آن را به مثابه سدی در برابر زیاده خواهی های آنان می پندارند.

البته نتایج اولیه اعلام این طرح نیز بیانگر همین واقعیت است. به بیان دیگر امضا حداقل سه چهارم مجلسی ها در موافقت با این طرح تنها چند روز پس از اعلام آن تاثیرات مثبت خود را نشان داد.
از بازتاب ها و تحلیل های مثبت و منفی رسانه های مختلف دنیا درخصوص این طرح که بگذریم، می توان به نشست گروه دوستی ایران و انگلیس در تهران اشاره کرد که بخشی از این نشست پیرامون این طرح و پیشرفت غنی سازی ایرانی ها اختصاص داشت.

گروه انگلیسی که به سرپرستی جک استراو در نشست با هیات ایرانی حاضر شده بود بخشی از دیدار خود را به موضوع غنی سازی و خواسته های مجلس نشینان و صحبت با طراح و سایر اعضای این هیات پرداخت.
در حقیقت حساسیت گروه انگلیسی نسبت به طرح این موضوع در دیدار خود با ایرانی ها نشان داد که طرح مذکور تا چه اندازه می تواند در دیدارهای هیات های آتی ایرانی ها با غربی ها مهم باشد.
به بیان دیگر حساسیت گروه انگلیسی در این نشست نشان داد که تیم هسته ای ایران با چه پتانسیل و ظرفیت بالایی می تواند در صحنه های بین المللی حاضر شده و بسیار مقتدرانه از حقوق هسته ای ملت دفاع کند.
البته نباید از اقدام ارزشمند نماینده دشتستان در ارایه و پیگیری این طرح به راحتی چشم پوشی کرد.
در واقع موسوی نژاد با ارایه این طرح بار دیگر به دنیا نشان داد که هنوز هم دلیرمردان خطه جنوب به خصوص غیورمردان استان بوشهر با تاسی از پیشینیان غیرتمند خود همچون مجاهد برازجانی و رییسعلی دلواری هیچ گاه در مقابل زورگویی ها و زیاده خواهی های دشمنان سرخم نکرده و کوتاه نخواهند آمد.

پیشنهاد این طرح ملی و ارزشمند توسط نماینده دشتستان و استقبال حدود سه چهارم از نمایندگان مجلس از آن بیانگر هوشمندی و مشارکت فعال موسوی نژاد در صحنه های ملی و بین المللی بوده که البته با توجه به بوشهری بودن این نماینده برای مردم استان بسیار حایز اهمیت است.

[کد خبر:AJ3717]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب