به گزارش آینه جم: وزیر کشور گفت: ماموریتی که به این کمیته داده شد، این بود که شرایط بازفعالیت حوزه های مختلف از نظر اجرایی بررسی شود و هرتصمیمی که ستاد ملی برای شرایط پیش رو اتخاذ کرد، آمادگی لازم برای اجرای آن مهیا باشد.

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست امروز کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: جلسه امروز کمیته با حضور تمامی اعضا و دستگاه های موضوع کار، تشکیل شد.

وی افزود: ماموریتی که به این کمیته داده شد، این بود که شرایط بازفعالیت حوزه های مختلف از نظر اجرایی بررسی شود و هرتصمیمی که ستاد ملی برای شرایط پیش رو اتخاذ کرد، آمادگی لازم برای اجرای آن مهیا باشد.

وزیرکشور در ادامه گفت: یکی از حوزه ها، حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی است که از هر دو حوزه توضیحاتی ارائه کردند و شرایط را ترسیم کردند و نظرات و پروتکل هایی که باید اجرا شود را مطرح کردند که ان شاءا… با رعایت پروتکل ها و لحاظ شرایط و نظرات وزارتخانه ها، در ستاد ملی تصمیم برای شروع در هرتاریخی که مقتضی خواهد بود، گرفته می شود و وزارتخانه ها هم باید آمادگی لازم را برای این کار داشته باشند.

رحمانی فضلی افزود: درخصوص فعالیتهای اقتصادی چه در حوزه عمومی و چه در حوزه غیردولتی و دولتی نیز نظراتی مطرح شد و طرح بسیار خوبی با سه اولویت ریسک پایین، متوسط و بالا با شاخص های امتیازبندی شده ارائه شد. بر این اساس، مشاغل دسته بندی شده است تا آن دسته از مشاغل با ریسک پایین در بازه زمانی زودتر، مشاغل با ریسک متوسط با فاصله مشخص و مشاغل با ریسک بالا با فاصله دیرتری شروع به فعالیت کنند.

وزیر کشور ادامه داد: در این جلسه مقرر شد وزارتخانه های  بهداشت و صمت به همراه اصناف و اتحادیه ها پروتکل اجرایی کاربردی را در این زمینه تهیه کنند و در جریان نهائی سازی پروتکل ها، حتما نظرات تخصصی، تجربی و عینی صاحبان مشاغل و اصناف مورد توجه باشد؛ بعلاوه برای اجرا و نظارت هم سازوکارهایی پیش بینی شده است تا چگونگی اجرا و نظارت روشن شود.

وزیر کشور درخصوص فعالیتهای عمومی نیز گفت: درخصوص فعالیتها و مراکز عمومی مانند حرم ها، نمازهای جمعه و جماعت، ورزشگاهها و دیگر مراکز دارای تراکم جمعیتی، مقرر شد پروتکل هایی که پیش از این تهیه شده بود، مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وی افزود: همچنین با شورای سیاستگذاری نماز جمعه و متولیان حرم های مطهر صحبت می شود تا  بعد از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری نهائی را اتخاذ کرد، بتوانیم با لحاظ شرایط لازم، فعالیتها را با اطمینان بیشتر داشته باشیم.

 
[کد خبر:AJ32158]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب