مشهد- مدیر کل امور دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی از حذف عوارض متقابل ناوگان حمل و نقلی ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی استاندداری خراسان رضوی علی رسولیان بیان کرد: اخذ عوارض برای تردد کامیون های عبوری به ازای هر دستگاه  ۱۲۰ یورو موجب افزایش هزینه  حمل و نقل کالاهای صادراتی به ویژه در خصوص صادرات سیمان  شده بود که خوشبختانه این عوارض لغو شد.

وی با بیان این که ۴۲ درصد صادرات خراسان رضوی به مقصد افغانستان است افزود: این کشور نخستین بازار صادراتی خراسان رضوی است .

مدیر کل امور دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد : ۳۱ درصد صادرات کشور به افغانستان نیز  مربوط به این استان است از این رو مبادلات با این کشور از اهمیت ویژه ای برخور دار است.

رسولیان تاکید کرد: حذف عوارض متقابل در نشست مشترک کمیسیون های حمل و نقل ایران و افغانستان که با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد مورد توافق طرفیت قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این توافق از ۳۰ تیرماه عوارض متقابل حذف می شود که خود می تواند زمینه ای برای توسعه مبادلات  باشد.

مدیر کل امور دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با بیان این که سال گذشته حدود ۸۴۰ میلیون دلار کالا از استان به افغانستان صادر شده است گفت: این رقم در مقایسه با سال قبل آن،  یک درصد رشد داشته است.

رسولیان تصریح کرد: عمده صادرات کشور و استان به افغانستان از بازارچه مرزی دوغارون انجام می شود که از جمله مرزهای فعال کشور در حوزه صادرات و واردات به شمار می رود.

[کد خبر:AJ1966]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب