شیراز - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس از برگزاری روز آخر و اعلام برگزیدگان نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز در روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت جاری خبر داد.

بهاره شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: آیین پایانی جشنواره ادبیات کودک شیراز که به طور منطقه ای و شامل استانهای کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان  و بوشهر است، روز بیست و نهم اردیبهشت ماه در تالار حافظ  اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس برگزار و برگزیدگان نهایی که ده نفر هستند معرفی می شوند .

وی افزود: صبح روز اختتامیه دو کارگاه در زمینه ی عناصر داستان نویسی از ساعت ۹ تا ۱۱ با سخنرانی "میثم محمدی" و کارگاهی با موضوع تفاوت ادبیات کودک و بزرگسال با حضور "سندی مومنی" ازکارشناسان ادبیات کودک بطور رایگان اجرایی می شود.

شفیعی بیان کرد: تمامی نوشته‌ها و سروده‌های مربوط به کودکان و نوجوانان که مواردی مانند مثل‌ها، قصه‌ها، داستان‌ها، نمایشنامه‌ها و اشعار یا نیز نوشته‌هایی در زمینه­ دین، علم و هنر و سرگرمی را در بر می گیرد و نویسندگان و شاعران آنها را برای کودکان و نوجوانان می نویسند، می سرایند یا گرد آوری می کنند، ادبیات کودک اطلاق می شود که این نوشته ها باید سرگرم کننده و لذت­ بخش و با زبان، فهم و توانایی ها و تجربه‌های کودکان و نوجوانان متناسب و به رشد و پرورش شخصیت آنها کمک کنند.

وی ادامه داد: ایرانیان، از قدیم برای تربیت کودکان توجه ویژه‌ای قایل بوده‌اند و آنرا یکی از وظایف مهم والدین می‌دانستند که در بیشتر آثاری هم که برای ما باقی مانده که در آن به تربیت کودک اشاره شده و امیدواریم این گونه جشنواره ها دوره­ ای تازه­ای در ادبیات کودک و نوجوان را شکل داده  تا از این طریق اهمیت ادبیات کودک در رشد فکری و پرورش اندیشه و تخیل از دوران کودکی و نوجوانی در ایران بیشتر شناخته شود و کتابهایی در همین راستا تولید یا ترجمه گردد و روند رو به رشد آن همچنان ادامه یابد.

شفیعی ابراز داشت: ساعت ۱۵ نیز کارگاه آموزشی با حضور نویسندگان فارس، معاونت پیش گیری و درمان علوم پزشکی شیراز  و دکتر فرشید سادات شریفی استاد دانشگاه شیراز درباره کودکان و ایدز، برگزار می شود.

معاون فرهنگی ارشاد فارس تصریح کرد: عصر روز آخر جشنواره و در آیین پایانی، گروه موسیقی کودکان آرشه به سرپرستی استاد هوشیار، اجرایی را بر روی صحنه می برند.

[کد خبر:AJ1875]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب