آینه جم: شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان آل سعود ، معاون رئیس کل هیات ورزش بانوان عربستان

شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان آل سعود

به گزارش آینه جم: انتخاب شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان آل سعود به معاونت رئیس کل هیات ورزش بانوان عربستان از جهات بسیاری قابل بررسی است و می‌توان گفت که این اتفاق تنها خبر مثبت سال‌های اخیر در رابطه با عربستان سعودی است. توجه به نقش زنان در کشورهای مختلف مانند ایالات‌ متحده مثلا انتخاب هیلاری‌ کلینتون به عنوان نامزد حزب دموکرات و شاید رئیس جمهور احتمالی ایالات متحده که البته در این زمینه از همتایان اروپایی خود بسیار عقب است نشان می‌دهد که دنیای امروز نقش مثبت زنان در پیشرفت و بهبود دنیا را بیش از پیش جدی گرفته است. البته این توجه نشان دادن به زنان در کشورهای پیشرفته اروپایی خیلی تعجبی ندارد، اما در عربستان که زنان هنوز اجازه رانندگی هم ندارد انتخاب یک زن به عنوان معاون رئیس هیات ورزش بانوان نشان‌دهنده پیشرفت و جبران آرام چندین دهه عقب ماندگی فرهنگی است. در این گزارش «مدآنلاین» فعالیت‌های این شاهزاده خانم مدرن در توانمندسازی زنان و اقدامات او در دنیای مد و فشن را بررسی می‌کنیم.

  هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

شاهزاده ریما سردمدار اشتغال زنان
شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان آل سعود پرورش یافته ایالات متحده است جایی که پدرش به عنوان سفیر عربستان در ایالت متحده از 1983 تا 2005 خدمت کرده است. او دانش آموخته مطالعات موزه‌شناسی از دانشگاه جرج واشنگتن است. او در سال 2005 به عربستان بازگشت و در آنجا ریاست هیات مدیره شرکت «ال حما» که در کار خرده فروشی محصولات لوکس نظیر برند «دونا کارن» را برعهده گرفت. او سال‌ها مدیریت «آلفا اینترنشنال» را برعهده داشت که به نوعی نمایندگی لوکس‌ترین برندها نظیر فروشگاه‌های معتبر «هاروی نیکولز» در ریاض است. از دیگر فعالیت‌های شگفت‌انگیز این بانوی عرب می‌توان به گردهمایی‌های متعدد در رابطه با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مختلف در رابطه با سرطان پستان اشاره کرد و همانطور که می‌دانید پرداختن به این نوع موضوعات هنوز هم در عربستان نوعی تابو محسوب می‌شود.

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

گردهمایی 10 هزار نفری خانم‌ها در رابطه با سرطان پستان و البته دیگر مسائل سلامت در عربستان یکی از موفق‌ترین‌ها در این زمینه است و در کتاب رکوردهای «گینس» هم ثبت شده است. پیش از این اتفاق هیچ گردهمایی با حضور این حجم عظیم از بانوان در عربستان روی نداده است. نکته جالب توجه این است که هیچ مردی در این گردهمایی حتی در مسائل لجستیکی آن نقش ندارد.  از انتخاب شاهزاده خانم به سمت ورزشی که بگذریم، فعالیت‌های شاهزاده ریما در زمینه فشن و دنیای مد در جامعه عربستان که عادت به فعالیت خانم‌ها در مکان‌های عمومی ندارد بسیار جالب توجه و خواندنی است.

فشن‌شو بر لبه دنیا با «واتس اپ» و پیام کوتاه
شاهزاده ریما یکی از بهترین نمونه‌های کارآفرینی در عربستان است، اجرای فشن شو در «لبه دنیا» در دل صحرای عربستان، مکانی شبیه به «گرند کنیون» با همکاری «اَسلاگ مگنوس داتر» استارت آپ «تینکر تیلور» برای معرفی برند «مارکزا» از بهترین موارد مدیریت و ذهن خلاقانه این شاهزاده خانم است.

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

او در رابطه با اجرای این شوی لباس می‌گوید: «من در خیلی مراسم‌ها شرکت کرده‌ام که واقعا خسته‌کننده بوده برای همین فکر کردیم که چه کاری بکنیم که مراسم ما کمی مفرح‌تر باشد برای همین «لبه دنیا» را انتخاب کردم و هر کسی را که می‌شناختم با خودم به آنجا کشاندم چون یکی از زیباترین مکان‌های جهان است بویژه در هنگام غروب خورشید... به اسلاگ گفتم موافق هستی که مراسم را در فضای آزاد برگزار کنیم تا سرگرم‌کننده و یک ماجراجویی فشن باشد... همه شرکت‌های برگزارکننده مراسم با دیدن «لبه دنیا» به من گفتند شما حتما عقل‌تان را از دست داده‌اید... در لبه دنیا واقعا هیچ چیزی وجود ندارد، مثلا برای آدرس دادن باید بگویی از مرکز شهر خارج می‌شوی از تابلوی پایان محدوده شهر گذر می‌کنی از سوراخ ایجاد شده در میان حصار عبور می‌کنی بعد از چادرهای بادیه نشین‌ها صخره سوم دست چپ!...

ریما به پیشروی آرام در میان محافظه‌کاران سنتی ادامه می‌دهد

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

برای همین تصمیم گرفتم که خودمان این فشن شو را برگزار کنیم، فرش و گلیم و نور خریدیم و مانکن‌ها را هم از دوستم قرض گرفتیم... برای خبررسانی این رویداد هم از اپلیکیشن «واتس اپ» و پیام کوتاه کمک گرفتیم و به آنها گفتیم که آیا دوست دارد به ماجراجویی فشن فانتزی بیایید به مکانی که به شما نمی‌گوییم کجاست و برای این کار دو راه دارید یا به شما یک نقشه دهیم که با راننده خود به آنجا بیایید و راه دوم این است که با تاکسی‌های «اوبر» ارتباط برقرار کنید و آنها شما را به مراسم می‌آورند...برای پذیرایی هم با چهار شرکت که توسط خانم‌ها اداره می‌شود تماس گرفتیم... باید توجه کنید که در دل صحرا ما اصلا به برق دسترسی نداشتیم و این شرکت‌ها هر کدام با خود ژنراتور و زغال آورده بودند، دیگر شرکت‌ها هم سالاد و غذاهای سرد خود با یخ‌دان به آنجا آوردند، ما حتی سر راه یک ماشین فروش بستنی را هم با خود همراه کردیم ... در این مراسم علاوه بر 120 میهمان، 25 دانشجوی فشن را هم دعوت کردیم که توانستند با طراحان ما صحبت کنند.... همه این اتفاقات خوب با روز کارآفرینی زنان مصادف شده بود که خود اتفاق بسیار جالبی بود ».

ورود جدی‌تر به عرصه مد و فشن
شاهزاده ریما به معنای واقعی نماینده و پیشگام پیشرفت در کشور عربستان است، فعالیت‌های او در زمینه فروش و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در نمایندگی «هاروی نیکولز» در ریاض و فراهم کردن امکانات برای فعالیت خانم‌ها در بخش فروش این نمایندگی که پیش از این در عربستان سابقه نداشته است تنها بخشی از فعالیت های این کارآفرین سعودی است. آگاهی شاهزاده ریما از وضعیت و سبک زندگی خانم ها در عربستان برگ برنده او در دنیای مد است. ورود به دنیای لوازم آرایشی که در عربستان و اکثر کشورهای خاورمیانه حتی از کشورهای اروپایی و آمریکا هم بیشتر طرفدار دارد و میزان فروش آن سر به فلک می‌کشد نشان‌دهنده هوشمندی این شاهزاده از وضعیت و سطح سلیقه خانم‌ها در عربستان است.

هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

جدیدترین فعالیت او در دنیای مد راه اندازی برند متعلقات لوکس «بارابو» است. در طراحی محصولات این برند کیف به عنوان یک ابزار کاربردی زندگی روزمره در نظر گرفته شده و تنها لوکس و زیبا بودن هدف طراحان نبوده است. کیف‌های این برند نوپا که تاسیس آن به سال 2013 بازمی‌گردد در مدت زمانی کوتاه به محبوبیتی مثال زدنی دست پیدا کرده است. محبوبیت و کاربردی بودن این کیف‌ها به حدی است که فروشگاه‌های مشهور «هارودز» نیز این محصولات را به فروش می‌رسانند. یکی از بهترین نمونه‌های این کیف‌ها که نام «ریما» را بر خود دارد به شکلی باریک و بلند است و به راحتی وسایل روزمره نظیر گوشی موبایل، لوازم آرایشی و مواردی از این دست را در خود جای می‌دهد و همزمان لوکس و زیباست. استفاده از پوست حیوانات نظیر کروکودیل در این کیف‌ها یک نکته منفی از منظر دوستداران حیوانات است اما به هر حال استفاده از این نوع پوست‌ها از سوی برندها بسیار پرطرفدار است و خریداران بسیاری دارد.

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

در تعاریف متعدد از کیف‌های برند ریما گفته شده است: «کیف‌های این برند برای یک مسافرت طولانی یا یک میهمانی شبانه بسیار مناسب هستند و به دلیل بخش‌بندی مناسب درون کیف‌ها وسایل زیاد و مختلف به راحتی در آن جای می‌گیرد». شاهزاده بند در مصاحبه با «دبلیو دبلیو دی» در رابطه با طراحی  و خلاقیت در طراحی کیف‌ها و پروژه‌های آینده خود گفته است: «ایده اولیه طراحی کیف‌ها از آنجا شکل گرفت که من چیزی را که مناسب سبک زندگی و کاری‌ام بود را در بازار پیدا نکردم، بنابراین تصمیم گرفتم که آن را خلق کنم تا مشکل خودم و خانم‌های بسیاری که شبیه من هستند حل شود... در طراحی کیف‌ها حتی به این نکته دقت شده است که در حالت عادی دست خانم‌ها به کدام قسمت‌های کیف می‌رسد و از کدام قسمت‌ها راحت‌تر و بیشتر استفاده می‌کنند... ما حتی در محصولات خود کیف‌هایی داریم که شما می‌توانید موبایل خود را با آن شارژ کنید و دیگر نگران باتری موبایل خود نباشید... در آینده نزدیک کیف‌های مخصوص لوازم آرایشی را هم به محصولات خود اضافه خواهیم کرد و قصد دارم که چمدان‌های مسافرتی چرخدار سبک را هم به خط تولید محصولات بارابو اضافه کنم».

 هوس‌های سیاسی و ورزشی شاهزاده ‌خانم؛ سلطان لوازم آرایشی اعراب‌

 مد انلاین

[کد خبر:AJ17666]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب