آینه جم: از جنگ خونی پلنگ مازندران تا سکوی المپیک؛ هر طور بود جوان با غیرت جویباری پس از 16 سال طلسم  نگرفتن طلای آزادکاران را شکست و روی سکوی اول پرید.

به گزارش "آینه جم"، حسن یزدانی در سه مسابقه پیش از بازی فینال در المپیک ریو فقط و فقط 8 دقیقه و 46 ثانیه زمان خواست تا حریفانی از کشورهای هاییتی، ترکیه و قزاقستان را با برتری‌های قاطعانه و حتی بدون از دست دادن یک امتیاز  شکست دهد و به عنوان نخستین کشتی‌گیر کاروان ایران به فینال برسد.


یزدانی که فقط 21 سال و 7 ماه سن دارد در فینال برابر آنوار گدویف روسیه‌ای 29 ساله قرار گرفت اما برخلاف بازی‌های قبل سه بار در تایم اول در خاک حریف نشست تا با نتیجه 6 بر صفر بازنده شود که البته این سه دقیقه بیش از 10 دقیقه‌ای طول کشید چراکه کشتی‌گیر روس بارها و بارها به دلیل شکافی که از ناحیه ابرو و سر داشت سراغ پزشک می‌رفت و پس از مداوا و استراحت چند دقیقه‌ای به روی تشک بر می‌گشت.


ورزش سه نوشت:در تایم دوم این وقفه یک بار تکرار شد و حتی پزشک مسابقات به داوران اعلام کرد بهتر است کشتی‌گیر روس به بازی ادامه ندهد اما این دستور تایید نشد و مسابقه ادامه پیدا کرد؛ یزدانی هم همین را می‌خواست تا با نفس چاق‌تر خود 4 امتیاز با خاک کردن گدویف بگیرد و در 7 ثانیه مانده به پایان فینال یک بار دیگر ببر بودن خود را نشان دهد و کشتی‌گیر روسی را در خاک فرو برد و به ششمین امتیاز که با پیروزی او توام شد دست پیدا کند.


پس از دو طلا توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‌برداری، طلای یزدانی سومین مدال طلای کاروان ایران بود که با فریادهای او در واپسین لحظات و غیرت ایرانی‌اش به دست آمد.


16 سال بود در رشته کشتی آزاد ایران به مدال المپیک نمی‌رسید اما بامداد امروز یزدانی با غیرت مثال زدنی و فراموش نشدنی خود به آن دست پیدا کرد تا در آغوش هموطنان حاضر در سالن ریو قرار گیرد.

[کد خبر:AJ17581]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب