یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی کشورهای داعیه اسلام با ظاهر و پوشش قرآنی بر علیه قرآن و شریعت قد علم کرده‌اند، گفت: اندیشمندان نسبت به عملکرد ضد قرآنی این کشورها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام موسی غضنفر آبادی عضو مجمع نمایندگان روحانی مجلس با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم اقدام درخشانی در کارنامه عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: این مسابقات شرایط و زمان خوبی برای توجه هر چه بیشتر به مفاهیم و محتوای قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه صرف قرائت زیبای قرآن کریم کافی نیست، بیان داشت: این مسابقات فرصتی برای توجه هر چه بیشتر در راستای عمل به آموزه های قرآن کریم است.

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با اشاره به اینکه عربستان سعودی با ظاهر و پوشش قرآن بر علیه قرآن و شریعت قد اعلم کرده است، افزود: باید در مسابقات قرآن کریم نسبت به عملکرد ناجوانمردانه و دور از آموزه های قرآنی این کشور مدعی اسلام افشاگری شود.

وی با اشاره به اینکه سراسر قرآن پیام آور صلح نوع دوستی و امنیت برای بشر است بیان داشت: لازم است قاریان، اندیشمندان و اساتید قرآنی در این گردهمایی بزرگ آیات قرآن را که با شرایط امروز مطابقت دارد قرائت کرده و مفاهیم آن را بر ای افکار عمومی تبیین کند.

به گفته این نماینده مجلس لازم است قاریان و مفسران قرآن در مسابقات بین المللی قرآن کریم ضمن افشاگری علیه اقدامات ضد اسلامی عربستان سعودی بر اساس آیات قرآن نسبت به عملکرد خائنانه اعلام موضع کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از کشورهای مدعی اسلام با ظاهر و پوشش اسلامی علنا زیر پا می گذارند افزود: آدم کشی و مسلمان کشی در یمن نمونه بارز آن است.

وی تصریح کرد: قاریان و اندیشمندان قرآنی باید در این مسابقات پیامی را به جهان اعلام کنند که چه کسانی آیات قرآن را علناً زیر پا می گذارند.

وی در ادامه در خصوص راهکارهای پیاده شدن مفاهیم قرآن در داخل کشور اشاره کرد و گفت: باید قرآن در مدارس و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی مواقع شاهد حضور استاتید و برخی از آموزگاران فاقد صلاحیت در مدارس و دانشگاه ها افزود: لازم است سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری وزرات آموزش و پرورش در راستای تربیت معلمان و اساتید قرآنی بیش از گذشته گام بردارند.

وی ادامه داد: باید آموزگاران و اساتید بخشی از فعالیتهای پژوهشی قر و تفحص در مباحث قرآنی قرار دهند چرا که اساتید و آموزگاران ناآشنا با مفاهیم و مضامین قرآن نخواهند نتوانست دانش آموزان و نسل آینده خوبی را برای کشور تربیت کنند.

[کد خبر:AJ1724]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب