مشهد- رييس شوراى اسلامى شهر مشهد گفت: مشاركت شهروندان در امور شهرى ظرفيتى است كه بايد محور اصلى برنامه ريزى مديران شهرى كلانشهرهاى كشور قرار گيرد.

ه گزارش خبرنگار مهر، محسن انتظارى هروى شامگاه چهارشنبه در شانزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران برنامه ریزی و توسعه شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در سالن همایش‌های هتل پارس مشهد اظهار كرد: مشاركت شهروندان در امور شهرى ظرفيت بالقوه اى در جامعه است كه بايد محور اصلى برنامه ريزى مديران شهرى كلانشهرهاى كشور قرار گيرد.

وى افزود: براى نمونه مى توان ميزان سرعت، پيشرفت و افزايش بهره ورى در طرح ها و پروژه هايى كه با حضور و مشاركت شهروندان از سوى شهردارى مشهد انجام شده را مشاهده كرد.

رييس شوراى اسلامى شهر مشهد ادامه داد: در واقع برنامه ريزى مشاركتى بسترى است كه علاوه بر افزايش تعاملات اجتماعى زمينه هاى لازم جهت توسعه فرهنگى و اقتصادى را نيز براى پيشبرد اهداف و سياست هاى مديريت كلانشهر ها فراهم مى كند.

وى بيان كرد: از ديگر نكاتى كه بايد همواره مورد توجه مديران و مسئولان كلانشهرها در توسعه و پيشرفت قرار گيرد توجه به ظرفيت و امكانات محلى و منطقه اى هر شهر است.

وى اضافه كرد: در همين راستا ضرورى است مديران و مسئولان شهرى با تحرك و مديريت جهادى طرح ها و برنامه هاى خود را علمى و پر قدرت دنبال كنند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر مشهد و شهرداری هیچگونه حاشیه ای نداریم و شهردار مشهد خود را عضو شورای شهر می داند افزود: ۷۰ درصد درآمد شهرداری مشهد از پروانه های ساختمانی و تخلفات امین می شود.

انتظاری با طرح این موضوع که جایگاه شوراها در نظام مدیریتی کشور مناسب نیست عنوان کرد: باید نمایندگان مجلس و دولت محترم زمینه مناسب تحول جایگاه شوراها را در سراسر کشور فراهم کنند.

وی با تاكيد بر پويايى و زنده بودن شهر عنوان كرد: برنامه ريزى هاى شهرى نبايد تنها به ويژگى ها و خصايص فيزيكى شهرها محدود شود بلكه بايد با شناخت نيروهاى محركه اصلى بدنه شهرها كه شامل نخبگان و دانشمندان حوزه شهرى است نسبت به ساماندهى و هدايت طرح هاى عمرانى خود اقدام كند.

وى تصريح كرد: امروزه سرمايه اجتماعى در كنار سرمايه هاى اقتصادى و فرهنگى به منظور افزايش سطح كيفى زندگى و رفاه ضرورى بوده و داراى نقش بسزايى است.

وى بيان كرد: از مهمترين اقدامات شوراى چهارم توجه به پيوست فرهنگى در تماكى طرح ها و پروژه هاى عمرانى و شهرى شهردارى مشهد بوده كه در واقع حركتى به سوى توسعه پايدار شهرى است.

رييس شوراى اسلامى شهر مشهد تاكيد كرد: رويكرد شورا اسلامى و شهردارى مشهد در سال ۹۴ در جذب درآمدها فروش تراكم و جرايم حاصل از تخلفات نبوده و به سمت پروژه هاى زيرساختى، افزايش مشاركت شهروندان و جذب سرمايه گذاران است.

وى تعريف سرمايه اجتماعى را وجود همفكرى و همكارى بين اعضاى جامعه دانست و افزود: اين ظرفيت باعث سرعت و تسهيل راه هاى رسيدن به اهداف مديريت شهرى خواهد شد.

[کد خبر:AJ1715]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب