زاهدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸۱ مانور امداد و نجات با مشارکت چهار و هزار و ۴۲ نفر امدادگر طی سال گذشته در استان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول راشکی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برای تقویت مانورهای امدادی هفت تیم توانا نیز در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته اکنون ۱۴ هزار نیروی متخصص آموزش دیده در قالب ۶۰۴ تیم در استان آماده خدمات رسانی در حوزه امداد و نجات هستند.

راشکی گفت: سال گذشته همچنین در بعد برنامه های آموزشی ایمنی،۱۴ هزار و ۶۷۸ نفر در مدارس و ۸۳ هزار و ۸۲۳ نفر در دوره های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت داشتند.

این مقام مسئول با عنوان اجرای برنامه های آموزشی و توان افزایی برای پرسنل و امدادگران افزود: آموزش تیم های روستائی در ۲۱۸ روستا برای ۲۷۴ تیم انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان یاد آور شد: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته از سوی هلال احمر، به ۱۷ هزار و ۲۸۵ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شد.

وی از امداد رسانی در برف و بارندگی و سیل با حضور ۱۸ تیم و ۱۳۶ نفر امدادگر و اسکان چهار هزار و ۶۹۵ نفر حادثه دیده خبر داد و خاطر نشان کرد: در طرح تحول راهبردی راه اندازی اولین شبکه دانشگران در جمعیت هلال احمر و کسب رتبه چهارم کشوری در موضوعات طرح تحول و آینده گری توسط سیستان و بلوچستان از دیگر دستاوردهای سال گذشته به شمار می رود.

راشکی در ادامه به تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر در نوروز ۹۴ پرداخت و گفت: در این ایام  ۲۳۴ نفر در قالب ۶۰ پایگاه امداد و نجات با ۲۴ محل اسکان اضطراری، به نه هزار و ۶۷۲ تن خدمات امدادی و پنج هزار و ۵۷۸ نفر اسکان ارائه دادند.

وی افزود: در حوزه جوانان نیز ۳۴ پست ثابت، خیمه نماز، فضای دوستدار کودک و ایستگاه سلامت به تعداد ۱۶۲ هزار و ۷۱۷ نفر خدمات لازم را ارائه دادند.

راشکی گفت: تعداد ۳۰ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودرو نجات و یک چرخبال تجهیزات در اختیار هلال احمر سیستان و بلوچستان قرار دارد که در موقع بروز حادثه برای امداد رسانی به آسیب دیدگان مورد استفاده قرار می گیرد.

[کد خبر:AJ1357]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب