عملکرد اعضای تیم‌های ملی شمشیربازی اسلحه اپه و فلوره ایران در مسابقات جام جهانی کلاس A که در فرانسه و روسیه برگزار شد، به گونه‌ای بود که مرحله مقدماتی یا اولین مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته و همزمان با جام جهانی کلاس آ اسلحه سابر که در اسپانیا آغاز شد دو کشور پاریس و روسیه نیز میزبان رقابت های جام جهانی کلاس آ در دو اسلحه اپه و فلوره بودند. روز نخست این مسابقات نیز به برگزاری دیدارهای انفرادی اختصاص داشت که که طی آن نمایندگان ایران در اسلحه اپه و فلوره در مرحله گروهی یا اولین مرحله حذفی از دور مسابقات کنار رفتند.

بر این اساس ودر جریان مسابقات جام جهانی کلاس آ فرانسه که با حضور 325 بازیکن در پاریس برگزار شد، محمد اسماعیلی در مرحله مقدماتی تنها نماینده سنگاپور را شکست داد و مقابل نمایندگان کره جنوبی، برزیل، روسیه، اوکراین و مجارستان تن به شکست داد و بدین ترتیب از صعود به مراحل بالاتر بازماند. اسماعیلی در رده بندی نهایی صاحب جایگاه 277 شد.

طاهر عاشوری با کسب پیروزی برابر شمشیربازان  دانمارک، ازبکستان و آمریکا و شکست خوردن برابر نمایندگان چین، مصر و ایتالیا در مرحله مقدماتی موفق به صعود به اولین مرحله حذفی (جدول 256 نفره) شد. عاشوری در این مرحله و در مصاف با حریف مکزیکی شکست خورد و در نهایت رده 191 را از آن خود کرد.

حسین جعفری هم در مرحله مقدماتی تنها صاحب یک پیروزی برابر شمشیرباز ژاپنی شد و نتیجه دیگر دیدارهای خود را به نمایندگان لهستان، اسپانیا، کره جنوبی، ازبکستان و سوئد واگذار کرد و صاحب رده 275 شد.

امیر خلفی فرد هم با کسب رده 258 به کار خود در این رقابت ها پایان داد. این جایگاه به واسطه پیروزی برابر نماینده ژاپن و متحمل شدن شکست برابر نماینده هنگ کنگ، چین، آرژانتین و اتریش در مرحله مقدماتی به دست آمد.

شمشیربازی ایران در مسابقات جام جهانی کلاس آ روسیه که در اسلحه فلوره و به میزبانی سنپترزبورگ برگزار شد، سه نماینده داشت که هیچ یک موفق به صعود از مرحله مقدماتی نشدند.

بر این اساس علیرضا ادهمی در مرحله مقدماتی تنها مقابل نماینده سوئد به برتری دست یافت و نتیجه دیدار با نمایندگان آمریکا، روسیه، مصر، ترکیه و کره جنوبی را واگذار کرد و حذف شد.

شهاب شمس درمرحله گروهی مقابل شمشیرباز کانادایی پیروزی شد اما در مصاف با نمایندگان فرانسه، ترکیه، قزاقستان، دانمارک و اتریش باخت و حذف شد.

شروین طلوعی هم در این مرحله مقابل حریفان چینی و آلمانی خود به برتری دست یافت اما مقابل نمایندگان روسیه، ایتالیا، برزیل و انگلیس تن به شکست داد و حذف شد.

در بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی جام جهانی کلاس آ  روسیه در اسلحه فلوره 200 بازیکن شرکت داشتند که در میان آنها ادهمی، شمس و طلوعی به ترتیب در  رده های 168، 163 و 155 قرار گرفتند. 

به گزارش مهر، این در حالی است که در اسلحه سابر، شمشیربازان ایران که در جام جهانی کلاس A مادرید شرکت کرده بودند موفق به کسب نتایج به مراتب بهتری شدند که با صعود دو نفر از آنها به جدول 64 نفره همراه بود.

[کد خبر:AJ1296]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب