آینه جم: تنها مرکز آموزش عالی دولتی دشتستان اوضاع خوبی ندارد و آنچنان که عضو شورای شهر برازجان گفته، به دلیل حجم بدهی ها و مشکلاتش، نفس های آخر را می کشد.

به گزارش آینه جم به نقل ازخلیج فارس؛ سید خدیجه حسینی منتخب اول برازجانی ها در شورای شهر به تازگی نامه ای را در اختیار رسانه ها قرار داده که پیامد بازدیدش از دانشکده کشاورزی دشتستان و گفتگو با رییس آن می باشد، دانشکده ای که زیرمجموعه دانشگاه خلیج فارس است.

http://pgu.ac.ir/image/image_gallery?img_id=4028&small=1

حسینی در بخشی از این نامه که خطاب به مسئولان استانی می باشد، با اشاره به عدم پرداخت مطالبات اساتید حق التدریسی طی 7 ترم گذشته، نبود وسیله ایاب و ذهاب به این مجموعه که خارج از محدوده شهر جانمایی شده، معلق شدن پیمانکاران خدماتی دانشکده به دلیل نبود اعتبار، عملی نشدن وعده استاندار برای اختصاص دو دستگاه ون در بازدید سال گذشته اش از این مجموعه و نظایر آن، تاکید کرده: مشکلات عدیده دانشکده کشاورزی دشتستان با آغاز رسمی سال تحصیلی جدید از نیمه دوم مهرماه جدی تر شده و باید گفت نفس های آخر تنها مرکز آموزش عالی دولتی این شهرستان به گوش می رسد

وی از مسئولان و افکار عمومی خواسته با حساسیت بیشتری وضعیت این دانشکده را پیگیری کنند.

دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دشتستان با ایجاد رشته تحصیلی علوم باغبانی فعالیت خود را از سال 74 در شهر برازجان آغاز نمود. هم اکنون این دانشکده با 4 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و 4 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و یک رشته در مقطع كارداني، دارای 23 نفر هیئت علمی است که شمار دانشجویان امسال آن به کمتر از 400 نفر رسیده است، در حالی که سال گذشته شمار آنها 450 دانشجو بود.

وضعیت دانشکده کشاورزی حاد است

رییس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در واکنش به نامه رییس شورای شهر برازجان اذعان دارد که دانشکده کشاورزی با مشکلات حادی خصوصا از نظر مالی مواجه شده است.

عبدالمجید مصلح در گفتگو با «خلیج فارس» می گوید: واقعیت این است که استقبال از رشته های این دانشکده کاهش شدیدی داشته و اغلب رشته ها تنها 10، 11 متقاضی دارد، طوری که تنها در یک رشته به نام گیاه پزشکی بالای 20 نفر نام نویسی کرده اند که به حد نصاب رسیده است.

مصلح با اشاره به اینکه دانشکده کشاورزی ردیف بودجه مستقل در وزارت علوم دارد، گفت: از آنجا که تخصیص بودجه به دانشگاه و دانشکده براساس سرانه های دانشجویی می باشد، در این دانشکده تعداد دانشجو کم و اعضای هیات علمی زیاد است، از این رو سرانه پرداختی تکافوی هزینه های جاری را نمی دهد.

وی درباره بخشی از نامه رییس شورای شهر برازجان مبنی بر اینکه دانشکده کشاورزی نفس های آخر را می کشد، گفت: این یک واقعیت است که وضعیت مالی دانشکده کشاورزی دشتستان حاد شده و پذیرش دانشجو هم در آن کاهش شدیدی یافته است.

مصلح بدون اشاره به جزییات طرح خود ادامه داد: برای برون رفت از این وضعیت راهکارهایی وجود دارد که به زودی در نشستی با مسئولان شهرستان و استان مطرح می شود تا در خصوص آنها تصمیم گیری شود.

[کد خبر:AJ8786]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # رعنا 1394-07-18 10:34
این حرف ها همش بهونه ست،این کارها رو میکنن که دانشکده رو انتقال بدن به شهر بوشهر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب