انرژی سپهر ملت

آینه جم- جلسه مشترک علی یاری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر و  فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت با هدف تامین مالی پروژه های در دست اقدام هلدینگ امروز پنجشنبه 16 فروردین 1403 انجام شد.

در این جلسه که با حضور مدیران عامل پتروشیمی های سبلان، دنا و همچنین مدیران ارشد بانک ملت برگزار شد؛ بر مشارکت این بانک در تکمیل پروژه ها، ارائه تسهیلات و انعقاد تفاهم نامه همکاری تاکید شد.

علی یاری مدیرعامل انرژی سپهر در این جلسه گفت: باتوجه به تولید پتروشیمی سبلان و پس از تکمیل دو مگاپروژه دنا و سیراف انرژی، سالانه 5 میلیون تن متانول به سبد تولیدی پتروشیمی ایران اضافه خواهد شد و عملا یک زمینه مناسب جهت توسعه زنجیره پایین دست صنعت پتروشیمی به عنوان هدف متعالی نظام ایجاد می شود از این رو همکاری امروز بانک ها با انرژی سپهر، زمینه ساز توسعه بخش استراتژیک پایین دست خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با بهره برداری دنا و سیراف انرژی طی دوسال پیش رو، اجرای 2 طرح پایین دست نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا ضمن صادارت متانول، هدف غایی هلدینگ در تبدیل این محصول به ارزش افزوده بالاتر نیز عملیاتی شود.

یاری اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پروژه دنا در سال جاری و پروژه سیراف انرژی نیز در سال آتی تکمیل خواهد شد و همزمان احداث مجتمع تولید اسید استیک در زمین شرکت شیمیایی لاوان نیز با جدیت دنبال خواهد شد تا این هلدینگ از حالت تک محصولی خارج و همزمان گام های آتی جهت تکمیل مطالعات ساخت دومین مجتمع پایین دستی نیز برداشته شود.

وی در پایان گفت: به زودی عملیات تکمیل هتل 4 ستاره شرکت قطب سپهر لاوان در شهرستان عسلویه نیز پس از سال ها وقفه از سر گرفته خواهد شد تا هدف گذاری هلدینگ در تولید، بازرگانی و خدمات عملیاتی شود.

رضا کریمی مدیرعامل پتروشیمی سبلان و حسین هاشمی مدیرعامل پتروشیمی دنا نیز در این جلسه ضمن معرفی کامل شرکت های خود، از فرصت های توسعه ای و سرمایه گذاری در این پتروشیمی ها گفتند.

فرشید فرخ نژاد مدیرعامل بانک ملت نیز در این جلسه از برنامه این بانک در حمایت از صنعت پتروشیمی به عنوان صنعت ارزش گفت و اظهار امیدواری کرد پس از برگزاری نشست های کارشناسی، زمینه همکاری مشترک این دو مجموعه در اسرع وقت ممکن شود.

گفتنی است پس از جلسه مشترک همکاری مدیرعامل انرژی سپهر با مدیرعامل بانک صادارت در روزهای پایانی سال 1402، این دومین جلسه با مدیران عامل بانک های کشور جهت تامین مالی پروژه های در دست اقدام هلدینگ طی یکماه گذشته محسوب می شود.

[کد خبر:AJ45272]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب