آینه  جم- فرمانده انتظامی بوشهر گفت: پلیس فتا این استان در حوزه اجتماعی، اطلاع‌رسانی پیشگیرانه و کشف جرایم رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش آینه  جم، سردار حیدر سوسنی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: افسران سایبری پلیس فتا پارسال ۹۸ درصد جرایم فضای مجازی و سایبری استان بوشهر را کشف کردند.

وی افزود: کشفیات سایبری در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۴۴ درصد و دستگیری مجرمان سایبری ۵ درصد افزایش یافته است.

سردار سوسنی از کاهش ۳۸ درصدی جرم مزاحمت اینترنتی و هفت درصدی جرم هتک حیثیت در فضای مجازی نسبت به سال ۱۴۰۱ در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در عملیات افسران سایبری شبکه‌های مختلف تولیدکننده و انتشار دهنده محتواهای مبتذل در استان بوشهر شناسایی و منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در این عملیات سه شبکه سازمان یافته تولید و انتشار دهنده محتوای مبتذل در فضای مجازی در مجموع با ۵۵ نفر عضو منهدم و متلاشی شد.

سردار سوسنی یادآور شد: برخی از این شبکه‌ها با مجلات و سایت‌های خارجی و حتی آمریکایی‌ها در ارتباط بودند.

رییس پلیس استان بوشهر با اشاره به اقدامات اجتماعی و آموزشی پیشگیرانه تصریح کرد: در این عرصه با آموزش ۹۰ نمونه محتواهای دیجیتال و افزایش ۳۴ درصدی و برپایی ۲۵ مرحله نمایشگاه سایبری برای جامعه هدف شاهد افزایش ۵۶ درصدی عملکرد پلیس فنا استان بوشهر بودیم.

وی گفت: ۲ جرم سایبری بیشتر تکرار شده در سال گذشته در استان بوشهر کلاهبرداری و برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی مردم است.

سردار سوسنی افزود: طرح نوروزی پلیس در نقاط مختلف گردشگرپذیر، محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و شهرهای استان بوشهر تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

وی گفت: استان بوشهر با داشتن نقاط مهم گردشگری از جمله سواحل و سازه‌های تاریخی هر ساله شاهد مسافرت گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور به این استان هستیم که نوروز امسال هم مسافران زیادی در استان اسکان یافته‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با تشکر از مردم خونگرم و مهمان‌پذیر استان در استقبال از گردشگران و همکاری با نیروی انتظامی در ابعاد گوناگون امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اخلاق اسلامی گفت: پلیس در همه نقاط به‌صورت شبانه‌روزی حضور فعال دارد و با هرگونه تخلف برخورد قاطع می‌کند

[کد خبر:AJ45106]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب