آینه جم : از هفته های گذشته سیمان در استان بوشهر با کمبود مواجه شده، در عین حال، افزایش قیمت غیرمنطقی داشته است.

به گزارش آینه جم ؛ نگاهی به بازار مصالح ساختمانی نشان می دهد قیمت یک پاکت سیمان در مغازه ها به قیمت 28 هزارتومان رسیده و فروشندگان، علت این موضوع را عدم عرضه سیمان توسط کارخانه ها در استان می دانند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان بوشهر این اتفاق را ناشی از تعمیرات در کارخانه سیمان دشتستان می داند و می گوید: اکنون استان بوشهر روزانه با ۲ هزار تن کمبود سیمان روبه‌رو است.

ابوالقاسم محمدزاده با بیان اینکه استان دارای 3 کارخانه سیمان است، به تسنیم گفته: در این کارخانه‌ها روزانه 13 هزار تن شامل شش هزار تن در کارخانه سیمان ساروج کنگان و در کارخانه‌های سیمان دشتستان و دشتی هر کدام روزانه 3 هزار و 500 تن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه "از تولید شش‌هزار تنی کارخانه ساروج کنگان بیش از 4 هزار تن آن کلینکر است" گفت: کلینکرها به صورت مستقیم به کشورهای مختلف صادر می‌شود و 2 هزار تن دیگر این کارخانه با توجه به استقرار اسکله صادراتی 300 تن به مصارف مردمی و 1700 تن دیگر یا به پروژه‌های عمرانی استان اختصاص دارد و یا صادر می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت درباره مشکل پیش آمده بیان کرد: مشکلات اخیر در بازار سیمان استان بوشهر به سبب افزایش قیمت ارز و توجبه پذیری صادرات، تخصیص سیمان‌های تولیدی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله سدها، فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر و سایر پروژه‌های عمرانی مانند پل سازی، جاده سازی است.

محمدزاده با بیان اینکه زمان مصرف سیمان در استان بوشهر فصل سرما افزایش می‌یابد افزود: در این فصل ساخت‌ و سازها نسبت به ایام فصل گرما افزایش می‌یابد به همین سبب بازار سیمان در استان بوشهر تحت تاثیر قرار داده و کمبود ایجاد شده است.

وی، با اشاره به اورهال کارخانه سیمان دشتستان خاطرنشان کرد: این کارخانه که روزانه 3 هزار و 500 تن تولید سیمان دارد به سبب برخی تعمیرات دوره‌ای و به‌روز رسانی آن اکنون تولید این کارخانه روزانه به 500 تن کاهش یافته است.

وی، با بیان اینکه برای جبران کمبود سیمان از استان هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان درخواست کمک شده، می گوید: براساس قول کارخانه‌داران سیمان، تا 20 آبان این مشکل برطرف می‌شود.

[کد خبر:AJ34048]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب