افزایش ذخیره‌سازی مخازن میعانات گازی پارس جنوبی به ۳.۵ میلیون بشکهآینه جم: ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن میعانات گازی پارس جنوبی به ۳.۵ میلیون بشکه افزایش یافت.

به گزارش آینه جم:، مجری طرح ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از مخازن ششم و هفتم این طرح گفت: ظرفیت بارگیری و ذخیره‌سازی میعانات گازی در این مخازن به سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافت.

رضا فروزش به بهره‌برداری از مخازن B و C میعانات گازی هر یک با ظرفیت ۵۰۰ هزار بشکه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۷ مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی هر کدام با ظرفیت مشابه در مدار است و میعانات گازی تولیدی از پالایشگاه‌های فاز‌های پارس جنوبی در آن‌ها ذخیره می‌شود.

وی اضافه کرد: از دو ماه گذشته تا کنون سه مخزن ذخیره‌سازی میعانات گازی در مدار تولید قرار گرفته و با افزایش ۱.۵ میلیون بشکه، ظرفیت ذخیره‌سازی مخازن متمرکز میعانات گازی پارس جنوبی به سه میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است.

مجری طرح ساخت تاسیسات ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی ادامه داد: با بهره‌برداری از آخرین مخزن طرح ذخیره‌سازی و اندازه‌گیری میعانات گازی پارس جنوبی و تکمیل آن، ظرفیت ذخیره‌سازی و بارگیری میعانات گازی به ۴ میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

[کد خبر:AJ31232]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب