آینه جم: سرمای هوا باعث شد ارتفاعات شهرستان‌های دشتی و تنگستان شاهد بارش برف باشند.

به گزارش «اینه جم»؛ بارش برف در استان بوشهر بی سابقه نیست، اما کمتر پیش می‌آید.

تصاویر/ بارش برف در خائیز تنگستان

مناطق کوهستانی این استان زمانی که هوا سرد شود، کم و بیش سفیدی برف را حس کرده‌اند.

بر همین اساس در یکی دو روز گذشته که هوا سرد شده و در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد که همجوار بوشهر هستند، برف باریده ارتفاعات این استان هم سفیدپوش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تایید بارش برف در کوه بیرمی، گفت: با توجه به وجود توده هوای سرد و کاهش محسوس دما، برف قله ارتفاعات شهرستان‌های دشتی و تنگستان را سفید پوش کرده است.

محمدرضا انصاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در شهرستان جم به ۳.۷ درجه سانتیگراد رسید و در دیلم دمای ۷.۲، برازجان ۷.۴، عسلویه ۷.۸ و بوشهر ۱۱.۸ درجه سانتیگراد ثبت شد.

در سال‌های ۹۳ و ۹۵ هم برخی از ارتفاعات استان بوشهر شاهد بارش برف بودند.

در بهمن سال ۹۵، در اتفاقی نادر در بوشهر هم برف بارید. پیش از آن بوشهری‌ها در سال ۴۲ یا ۴۴ بوده که بارش برف را در شهر خود دیده بودند.

سامانه بارشی فردا می‌آید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از فردا (سه‌شنبه) تا صبح چهارشنبه با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، در برخی نقاط استان (به ویژه بر روی دریا و نوار ساحلی) بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود. همچنین از ظهر فردا تا صبح چهارشنبه به سبب وزش باد‌های شمال غربی به نسبت شدید، خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

انصاری افزود: جهت وزش باد تا پیش از ظهر فردا، بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و بر روی دریا تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۰:۴۷، جزر دوم ساعت ۱۸:۰۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۱ رخ می‌هد.

[کد خبر:AJ31039]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب