آینه جم:  معارفه دکتر "زهرا نویدی فرد" مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با حضور منوچهری معاون درمان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

پوشش 80 درصدی بیمه تامین اجتماعی در استان بوشهر

به گزارش  آینه جم ؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان در ابتدای این آیین گفت: در استان بوشهر 320 هزار بیمه شده اصلی و 28 هزار و 100 نفر مستمری بگیر و بازنشسته سازمان هستند که در مجموع با احتساب افراد تابعه، بالغ بر یک میلیون نفر در استان بوشهر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

عبدالله شیرکوند تصریح کرد: این جمعیت پوشش بیش از 80 درصدی است که جزو بهترین پوشش های بیمه ای در سطح کشور است.

از وعده ایجاد درمانگاه دوم بوشهر تا تکمیل سایر درمانگاههای استان

در ادامه مدیر جدید درمان تامین اجتماعی استان با اشاره به برنامه های آتی سازمان از پیگیری ایجاد درمانگاه در جزیره خارگ، پیگیری ایجاد درمانگاه دوم در شهر بوشهر، ارتقا و توسعه بیمارستان های استان و تکمیل پروژه درمانگاه های در حال ساخت در شهرستان های استان خبر داد و گفت: در برازجان، دیلم، دیر، خورموج و دلوار درمانگاه های در دست ساخت داریم که باید تا نیمه اول سالجاری به بهره برداری برسد، ضمن اینکه درمانگاه دیر به زودی افتتاح خواهد شد.

دکتر زهرا نویدی فرد افزود: در استان بوشهر درمان غیرمستقیم به صورت خرید خدمت و درمان مستقیم با 3 بیمارستان و 7 کیلینیک و درمانگاه خدمات درمانی را ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع 260 تخت بستری در استان متعلق به بیمارستان های تامین اجتماعی بوشهر است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: ارتقاء کیفی و کمی خدمات درمانی، توسعه 70 تخت بستری در بیمارستان سلمان فارسی، ایجاد فضای جدید بستری در بیمارستان مهر برازجان و توسعه بیمارستان های کوچک مقیاس مهر برازجان و نبی اکرم عسلویه از برنامه های در دستور کار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر است.

وی پیگیری راه اندازی درمانگاه خارک و درمانگاه دوم در شهر بوشهر، تکمیل پروژه های در حال احداث درمانگاه های برازجان، خورموج، جم، دیلم و دلوار وافتتاح پروژه درمانگاه دیر را از دیگر برنامه ها اعلام کرد و گفت: نظام نامه بودجه مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره وری در بیمارستان ها نیز در دستور کار است.

قرار نیست بیمارستان های تامین اجتماعی خودگردان شوند، اما بهروری بیشتر می شود

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی کشور نیز با اشاره به اهداف دکتر نوید فرد گفت: ما هم در ستاد کمک می کنیم تا این اهداف محقق شوند و مردم بوشهر از خدمات بیشتر و بهتری بهره مند شوند.

دکتر عباس منوچهری گفت: وزارت بهداشت متولی درمان در کشور است از این رو انتظار می رود در بحث نیروهای طرحی به خصوص در نواحی محروم که مشکل داریم به ما کمک کنند و قرار بر این شده که از این به بعد در تقسیم نیروها این مهم مد نظر قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت و درمان در 14 بند امضا کرده ایم که تعهدات طرفین مطرح شده و ما در آینده شاهد پرونده‎های الکترونیک سلامت خواهیم بود.

منوچهری ادامه داد: تامین اجتماعی تعهداتی داشت که براساس آن بخشی مهم از مطالبات دانشگاه‌ها پرداخت شد و برای طرف غیر دانشگاهی نیز بنا است در قالب تهاتر و پرداخت‎های مستقیم مطالبات آنها به روز رسانی شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح جدید برای اداره بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اینکه تامین اجتماعی بهتر بتواند در حوزه درمان خدمت کند، برخلاف آنچه مبنی بر خودگردان کردن بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد بحث ارتقای بهره‌ورری بیمارستان‌ها مطرح است. بهره وری مجموعه ای برای کارآیی و اثربخشی است و از هیچ جای این طرح نام خودگردانی برداشت نمی شود.

وی با اشاره به بحث هزینه ها افزود: منابع و مصارف در سازمان تامین اجتماعی دچار مشکلاتی شده و نیازمند توجه ویژه است، زیرا وضعیت کنونی با دهه‎های ۷۰ و ۸۰ به دلیل وجود تحریم، مسائل مختلف، تحولات سیاسی متفاوت است و در دوره‌ای منابع سازمان از مصارف و نیازها عقب افتاده ‌است.

وی یادآور شد: اکنون با تمام تلاشی که توسط مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی بکار گرفته شده ‌است مقرر گردید منابع و مصارف این سازمان به نقطه سر به سر برسد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در چنین شرایطی باید توجه ویژه به بحث منافع و مصارف داشته باشیم با این وجود کسی از بیمارستان دنبال درآمدزایی نیست و ماموریت بیمارستان و مراکز درمانی نیز خلق درآمد و حتی تامین هزینه خودشان هم نیست.

وی در ادامه گفت: حدود ۷۸ بیمارستان سازمان تامین اجتماعی می‌تواند هزینه‌های خود را پوشش دهند، ضمن اینکه یارانه سازمان به این بیمارستان ها قطع نمی شود، بلکه منابع و مصارف خود را هوشمند تر از گذشته مدیریت کنیم.

وی با اشاره به تجربیات چندین ساله و اجرای طرح هایی مانند هیئت مدیره ای و هیئت امنایی شدن بیمارستان ها و جمع بندی همه این تجربیات گفت: همه تجربیات توسط گروهی متخصص شامل کارشناسان ارشد ستاد تدوین شده و تحت عنوان نظام نامه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقاء بهره وری تدوین گردیده که در حال حاضر به ویرایش چهارم رسیده است. همه این موارد به یک نکته کلیدی می رسد و آن یعنی تفویض اختیار به مراکز و حرکت به سمت مدیریت منابع انسانی تا آنها به جایگاه واقعی خود برسند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم منابع پایدار برای اجرای پروژه های مختلف گفت: با موافقت مدیرعامل سازمان، منابع درمان در اختیار معاونت درمان قرار گرفته و کل منابع درمان به حساب مربوطه واریز می گردد که اولویت های هزینه کرد آن توسط تیمی از کارشناسان در بخش درمان مشخص می شود.

دکتر منوچهری همچنین سطح بندی خدمات را از دیگر برنامه های سازمان دانست و گفت: قرار است منابع به عدالت توزیع شود در این ارتباط برای سال آینده رقم بودجه قابل توجهی برای بحث توزیع عادلانه این خدمت درمانی درنظر گرفته شده که با عنوان بودجه سطح بندی درمان‌های مستقیم و غیرمستقیم توزیع خواهد شد.

دکتر منوچهری اظهار داشت: درقالب قراردادهای خاص با مراکز دیگری شامل دولتی، غیر دولتی، دانشگاهی، نظامی، متفرقه، نهادهای دیگر و هر مجموعه ای که خدمتی در مناطق ارائه می‌کند وارد تعامل جدی خواهیم شد و به نوعی توزیع عادلانه خدمات درمانی در بین ۴۳ میلیون بیمه شده سازمان تامین اجتماعی داشته باشیم.

در پایان مراسم، حکم سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص انتصاب دکتر نویدی فرد مدیر درمان تامین اجتماعی قرائت و به وی ابلاغ شد.

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: یلدا دارابی مدیر سابق این مجموعه در مراسم تودیع خود حضور نیافته بود.

[کد خبر:AJ30970]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب