آینه جم: رئیس اتحادیه تعاونی صیادی استان بوشهر می‎‌گوید:سهمیه ماهانه ۱۲۰۰ لیتر بنزین پاسخگوی نیاز صیادان نیست.

به گزارش « آینه جم»؛ از ۲۴ آبان که بنزین سهمیه بندی شده است ۴۴ روز می‌گذرد، اما هنوز صیادانی که با قایق به صید می‌روند سهمیه‌ای از سوخت ۱۵۰۰ تومانی نصیبشان نشده است.

بیست و یکم آذر استاندار بوشهر اعلام کرد، قرار بوده سهمیه ماهانه ۴۰۰ لیتر برای صیادان در نظر بگیرند، اما استانداران استان‌های جنوبی گفته‌اند این میزان کافی نیست و باید سهمیه افزایش یابد.

سه روز بعد یعنی بیست و چهارم آذر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر گفت: قرار است سهمیه بنزین قایق‌های صیادی افزایش یابد و به زودی این سهمیه ابلاغ می‌شود.

این سهمیه ابلاغ نشد تا این که عصر دیروز (شنبه ۷دی) نبی اله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران از توافق این سازمان با وزارت نفت و کشور و تعیین ۱۲۰۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه برای قایق‌های صیادی خبر داد که ۲۰۰ لیتر از سهمیه‌ای که این سازمان پیشنهاد داده بوده کمتر است.

در همین حال رئیس اتحادیه صیادی استان بوشهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران می‌گوید: میزان سوختی که در نظر گرفته شده پاسخگوی نیاز صیادان نیست و نیاز صیادان باید بر اساس فرمول جهانی فائو و تلاش برای صید تعیین شود که در این فرمول، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی و روز‌های صید منظور شده است.

محمد کارگر افزود: در سال‌های گذشته قانونی در نظر گرفتند که شناور‌های صیادی هر ماه ۲۱ روز می‌توانند به دریا بروند، هر قایق برای رفتن به صیدگاه روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر بنزین با توجه به قدرت موتورش مصرف می‎کند، از سوی دیگر با توجه به اینکه صیدگاه‌ها دور شده‌اند گاهی برای هر بار صید تا ۱۵۰ لیتر هم بنزین مصرف می‌شود.

او ادامه داد: در سفر دوم دی معاون اول رئیس جمهور به بوشهر، به عنوان نماینده صیادان، درخواست کردم که سهمیه قایق صیادی با کار کارشناسی تعیین شود تا صیاد بتواند زندگی خود را بچرخاند.

رئیس اتحادیه صیادی استان بوشهر بیان کرد:همچنان در حال پیگیری هستیم تا تغییری در سهمیه اعلام شده صورت گیرد و این میزان افزایش یابد.

کارگر گفت: صیادان اکنون با مشقت روزگار می‌گذرانند و نمی‌توانند با بنزین سه هزار تومانی به دریا بروند. این موضوع باعث خالی ماندن سینی ماهی فروشان، گرانی ماهی و ناتوانی مصرف کنندگان از خرید هم، شده است.

[کد خبر:AJ30809]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب