آینه جم: خبرنگاران «این رسانه » در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

  • نخست اینکه ارتقای فرمانداری دشتستان به فرمانداری ویژه و تبدیل شهر چغادک به بخش، هرچند مراحل نهایی خود را برای تایید در هیات دولت طی می کند، اما ابلاغ آن احتمالا به بعد از برگزاری انتخابات اسفندماه موکول خواهد شد.
  • از شما چه پنهان، یکی از نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه رییس جمهوری در اواخر دیماه به این استان سفر خواهد کرد، گفته: باید تکلیف مصوبه اتصال فارس به دریا مشخص شود و استانداری فارس آن را جزو یکی از دستور کارهای این سفر قرار دهد. از اواخر دولت احمدی نژاد تاکنون مصوبه ای پیرامون دسترسی فارس به دریا مورد پیگیری مسئولان و نمایندگان آن استان بود که سبب نگرانی استان های بوشهر و هرمزگان درباره تغییر در تقسیمات کشوری شده است.
  • باخبر شدیم شهرداری بوشهر با هدف تامین پارکینگ خیابان سنگی، 22.5 میلیاردتومان برای تملک ساختمان بانک آینده و موسسه مالی کوثر در مجاور این خیابان پیشنهاد کرد و با موافقت شورای شهر مواجه شد. شهرداری چی ها با اشاره به موقعیت تجاری این زمین و امکان خرید زمین های مجاور آن، این لایحه را گام جدی برای تامین پارکینگ در یکی از خیابان های پرتردد بوشهر می دانند.
  • خبر دیگر اینکه در پی بازداشت 8 تن از کارمندان شهرداری مرکز استان که مرتبط با بررسی یکی از نهادهای امنیتی می باشد، ضمن اینکه جایگزین هایی در مجموعه مالی شهرداری تعیین نشده، حقوق های آذرماه کارکنان نیز پرداخت نگردیده است. در این بین، ماموریت خارج از استان شهردار بوشهر نیز باعث نارضایتی هایی گردیده است.
  • بازداشت یکی از فرمانداران استان تکذیب شد. با وجود خبرهای منتشر شده در برخی کانال های تلگرامی مبنی بر بازداشت یکی از فرمانداران استان درخصوص پرونده شهرداری مرکز استان، «خلیج فارس» از استانداری کسب اطلاع کرد که مطلب منتشر شده صحت ندارد.
  • همچنین غلامعلی میگلی نژاد شهردار سابق بوشهر بازداشت خود در زمینه پرونده شهرداری را تکذیب کرده است.
  • با توجه به اینکه گفته می‌شود شهرداری‌چی‌ها در تخلفات احتمالی با درخواست یا مصوبات شورای شهر اقدام کرده‌اند، باید دید بازداشت‌ها به اعضای سابق یا فعلی شورای شهر هم می‌رسد؟
  • شهردار بوشهر در نشست هفته پیش شورای شهر، در واکنش به اعتراض برخی از اعضای هیات مدیره و هواداران ایرانجوان بوشهر مبنی بر عملی نشدن کمک 700 میلیون تومانی به این تیم گفته: اجرای مصوبات مالی شورای شهر منوط به تحقق بودجه است که با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و محقق نشدن بسیاری از سرفصل های بودجه، امکان اجرای مصوبه شورای شهر برای کمک به باشگاه ایرانجوان فراهم نشده است.
  • زمزمه هایی درباره مانع تراشی برای جلوگیری از شروع به کار پروژه اسکله صیادی بندر کنگان به گوش می رسید. این پروژه از مصوبات سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان با اعتبار 170 میلیاردتومان است که مناقصه آن توسط سازمان بنادر کشور برگزار شده و انتظار می رود در دهه فجر کلنگ زنی شود. در برخی محافل از سنگ اندازی یک کاندیدای صاحب نفوذ در مسیر شروع این پروژه نام برده می شود که با گزارش های خاص، پیگیر هدف خود است!
  • شهرستان جم صاحب هتل می شود. حیدری شهردار جم گفته: هتل جم با سرمایه گذاری این شهرداری هفته آینده رسما افتتاح و مشکل نبود هتل در این شهرستان رفع می‌شود.
  • کیوان هاشم زاده عضو اصولگرای شورای شهر بوشهر با انتشار توئیتی، پیش بینی خود از چهره های اصلی انتخابات مجلس در چهار حوزه استان را اینچنین بیان کرده است.

  • عباس برزگرزاده نایب رئیس هیات داوری و بازرسی حزب ندای ایرانیان شد. وی دبیر حزب ندای ایرانیان در استان بوشهر است.
  • دخالت غیرقانونی نمایندگان بوشهر در عزل و نصب‌ها مدیریت استان را فلج کرده است. حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان با بیان این مطلب گفته: در کدام ماده قانونی به نمایندگان چنین حقی داده شده که در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و قوم و قبیله خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات قانونی به کار گمارند.
  • رییس سابق هیات فوتبال استان برخی همکارانش را جاسوس دانست. با برگزاری مجمع هیات فوتبال استان و انتخاب امیرحسین محتشم به ریاست هیات، 6 سال ریاست محمد نجفی پایان یافت. گویا گزینه مطلوب نجفی برای ریاست هیات، علیرضا کازرونی بوده و انصراف فخرالسادات هاشمی همسر دبیر هیات از کاندیداتوری ریاست نیز در همین راستا بوده، اما نتیجه موردنظر حاصل نشد. نجفی در پایان مجمع گفته: افرادی در هیات وارد کردم که بعدا متوجه شدم جاسوس مجموعه های دیگر بودند!
  • با خبر شدیم سید کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان که از حضور در انتخابات آینده انصراف داده، نشستی با اعضای سابق ستادش در حوزه انتخابیه داشته که به نظر می رسد احتمالا در راستای حمایت وی یا نزدیکانش از یکی از کاندیداها خواهد بود.
  • گفته می شود مهمترین تشکل اصولگرایان برای انتخابات موسوم به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان بوشهر هنوز برای معرفی کاندیداهای خود در حوزه های انتخابیه استان به جمع بندی نرسیده است. ظاهرا قرار است هر حوزه انتخابیه برای خود یک مجمع تشکیل دهد و هر مجمع که حداقل 150 عضو دارد مکلف است کاندیدای مدنظر را معرفی کند تا استان در مورد او تصمیم گیری کند.
  • هفته پیش خبر بنزین 1800 تومانی در فضای مجازی پیچید و حتی میان برخی مردم هم دهان به دهان شد، طوری که برخی مدعی اجرای آن در روزهای آینده شدند. اما واقعیت ماجرا، به اظهارنظر برخی نمایندگان مجلس برمی گردد که معتقدند در سال 99، قیمت بنزین تک نرخی و بین حدود 1800 تا 2000 تومان تعیین شود. موضوعی که نیازمند طی شدن روند بررسی لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق و سپس صحن مجلس است و درصورت تصویب، امکان اجرای آن در سال آینده خواهد بود.
  • استانداری خوزستان اعلام کرد: تا ۱۰ دی ماه قایق‌های صیادی و وسایل حمل و نقل عمومی سهمیه سوخت را دریافت خواهند کرد. این درحالیست که مالکان قایق های صیادی در جنوب کشور از جمله بوشهر می گویند: سهمیه 300 لیتر در ماه کفاف فعالیت دریایی آنها را نمی دهد.
  • شفافیت هزینه‌های انتخاباتی به این دوره انتخابات نمی ‌رسد. گویا برخی نمایندگان به دنبال ارائه طرحی برای اجرای شفافیت هزینه‌ ها در انتخابات اخیر هستند. این تلاش در شرایطی است که اصلاح کلی قانون انتخابات در مجلس مسکوت مانده ‌است.
  • همواره با نزدیک شدن به انتخابات، این پرسش هم به میان می آید که نماینده شدن چقدر آب می‌خورد؟ در نظرسنجی‌های منتشر شده از نمایندگان در رسانه‌ها، هم رقم‌های هزینه شده در انتخابات از سوی آنها بین۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون اعلام می‌شود که البته مربوط به هزینه‌های ۴ سال پیش است.
  • در واکنش به اظهارات اخیر نوروزی، عضو کمیسون قضایی مجلس که گفته بود: "دفاع از کولبری و ته‌لنجی یعنی دفاع از قاچاق!"، محمد دادفر نماینده بوشهر در مجلس ششم با انتشار پستی اینستاگرامی نوشت: کولبران و جاشوان قاچاقچی نیستند، اینها مرزنشینانی هستند که دولت جابرانه راه نان‌شان را به خونشان آغشته است.

  • کیسه دوزی فرصت طلبان فضای مجازی برای داوطلبان انتخابات آغاز شده است. گویا این افراد در روشی جدید در ازای اضافه کردن افراد به کانال یا گروه های واتساپی که برای وی ایجاد کرده اند، پول دریافت می‌کنند. گفتنی است روش ‌های سرکیسه کردن داوطلبان در فضای مجازی هر روز به شیوه جدیدی پیگیری می‌ شود!

دست آخر اینکه؛ فروش قسطی و غیرنقدی از بازار به حوزه خدمات رسیده ‌است. گویا برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برای ایجاد اشتیاق و جذب مسافر به روش ‌هایی مثل اقساط و ارائه وام روی آورده ‌اند. گفتنی است مسافرت‌‌های داخلی بنا به شرایط اقتصادی کاهش داشته ‌است

خلیج فارس

[کد خبر:AJ30801]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب