آینه جم: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم گفت: دو تیم از شهرستان جم به رقابت‌های استانی طرح ملی دادرس راه یافتند.

دو تیم از شهرستان جم به رقابت‌های استانی طرح ملی دادرس راه یافتند

احمد یزدانی اظهار داشت: هفتمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس متوسطه اول با عنوان المپیاد مهارت‌های امدادی برگزار شد و دانش آموزان در حوزه‌های مختلف به رقابت با یک‌دیگر پرداختند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جم افزود: دادرس مخفف دانش آموز آماده در روزهای سخت است که در این طرح دانش آموزان با مهارت‌های احیا قلبی، ارزیابی مصدوم، احیا تنفسی، خفگی‌ها،کنترل خون‌ریزی، پناه‌گیری، پانسمان و بانداژ  آشنا می‌شوند و در قالب تیم چهارده نفره به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: هلال احمر شهرستان جم در دو سال گذشته موفقیت‌های زیادی را به دست آورده و با تیم‌های دادرس خود در رقابت‌های استانی و کشوری به قهرمانی دست یافته است و مربیان و دانش آموزان دادرس تلاش‌های فراوانی را برای کسب این مقام‌ها داشته‌اند.

یزدانی خاطرنشان کرد: طرح ملی دادرس، طرحی مشترک بین هلال احمر و آموزش و پرورش است که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سمت مدارس و دانش آموزان شاهدیم و نیاز اصلی آن‌ها کسب مهارت نجات دادن است که این امر به خوبی تحقق یافته است. از همکاری خوب و تعامل مجموعه آموزش و پرورش شهرستان جم تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه دو مدرسه پسران و دختران راه یافته به رقابت‌های استان بوشهر انتخاب شدند افزود: در مسابقات دادرس شهرستان جم در گروه پسران تیم علامه دهخدا و در گروه دختران نیز تیم مدرسه ام‌البنین قهرمان شدند و به مرحله استانی که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود راه یافتند./فارس

[کد خبر:AJ27668]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب