«آینه جم»؛ امام‌جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به انتخاب استاندار بوشهر با شاخصه‌های بالا گفت: استاندار بوشهر ترجیحا بومی و با سابقه درخشان باشد و بتواند ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

به گزارش «آینه جم»؛؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه فضای کشور، انتخاب استانداران است افزود: استان بوشهر یک استانی فوق‌العاده حساس و دارای ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی است.

به نوشته تسنیم،امام جمعه بوشهر وجود مرز 937 کیلومتری دریایی و کرانه‌ای با خلیج‌فارس را یکی از ظرفیت‌های مهم  استان بوشهر دانست و تاکید کرد: استان بوشهر تمام شاخص‌های اقتصاد کرانه‌ای جهانی داراست این در حالی است که برخی کشورها 50 درصد تولید ناخالص ملی خود را از اقتصاد کرانه‌ای کسب می‌کنند.

صفایی‌بوشهری با اشاره به صنایع و ذخائر مهم نفت، گاز، مواد پتروشیمی و انرژی هیدروکربنیک در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر پایتخت انرژی کشور است و مهم‌‌ترین انرژی هسته‌ای، خاورمیانه در استان بوشهر قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ظرفیت شیلات، آبزی‌پروری و محصولات کشاورزی را از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر دانست و گفت: استان بوشهر در عرصه ترانزیت، مهم‌ترین اقتصاد کریدور جنوب به شمال است و در عرصه تجارت دارای سابقه‌ای کهن است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از مهم ترین استان‌ها در درآمدزایی کشور است افزود: این استان یکی از مهم‌ترین استان‌ها در ایجاد درآمد برای ایران است اما سهم استان از این درآمد متناسب با عرصه سرانه ملی نیست.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استانی با این همه ظرفیت برای رشد و توسعه، به استانداری با شاخص‌های بالایی نیاز دارد تاکید کرد: این همه قابلیت مهم، استان بوشهر به استانداری نیازی دارد که بتواند از این ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استفاده کند و  قابلیت‌ها را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مسئولان دست‌اندرکار در انتخاب استاندار بیان کرد: استانداری برای استان بوشهر انتخاب شود که در خور و شایسته این استان باشد تا بتواند از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی در استان بوشهر برای برخوردار مردم این استان از آن استفاده کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان به یک استاندار باسابقه درخشان نیاز دارد تاکید کرد: استانداری برای استان بوشهر انتخاب شود که دانش‌بنیان، سواد استانداری، توان مدیریتی بالا، کارآمد در عرصه رشد و توسعه متوازن و دانش بنیان به ویژه حوزه اقتصاد و پیوست‌‌های لازم، سابقه درخشان، انقلابی، ولایت‌مدار و آشنایی با ظرفیت‌های بالای استان بوشهر باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر سرزمینی با ظرفیت بالا، باسابقه درخشان و مردمانی توانمند است خاطرنشان کرد: استانداری باید برای این استان باید تعیین شود که ضمن مردم‌داری بتواند از این ظرفیت‌ها استفاده  و خود را برای مردم هزینه کند.

وی با بیان اینکه استاندار بوشهر در انتخاب مسئولان این استان شایسته‌سالاری را مورد توجه قرار دهد گفت: استاندار بوشهر باید از توان نیروهای خدوم استان استفاده کند و دارای توانمندی در عرصه ایجاد امنیت اجتماعی و مرزی و ایجاد روح آرامش در فضای مختلف فرهنگی سیاسی اقتصادی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به اجرایی‌شدن سیاست اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استاندار بوشهر باید ضمن استفاده از توان جوانان و مردم این استان در اجرایی‌کردن سیاست اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار توانمند باشد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی برای توسعه ظرفیت‌های استان بوشهر تصریح کرد: استاندار بوشهر باید بتواند از سرمایه‌های مهم در استان در جذب سرمایه‌گذاران ملی و بین‌المللی تلاش کند که این مهم اکنون یکی از مشکلات این استان است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استاندار بوشهر ترجیحاً باید بومی باشد گفت: در انتخاب استاندار بوشهر در صورت تساوی بودن افراد در این عرصه ترجیحا اگر بومی و هم استانی باشد ارجح است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کسانی که دست‌‌اندرکار انتخاب استاندار هستند باید با نگاه الهی، انقلابی و مردمی به این مهم توجه کنند افزود: استان بوشهر دارای برخی مشکلات تاریخی است و دیگر مردم این استان تحمل این مشکلات ندارند تمامی دست‌اندرکاران  مواظب باشند در عرصه انتخاب  استاندار بوشهر اشتباه نکنند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: پیام مردم استان بوشهر این است که استانداری برای بوشهر انتخاب شود که از ظرفیت این استان برای رفع مشکلات استفاده کند  و مایه عزت استان باشد.

[کد خبر:AJ22902]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب