« آینه جم»؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: با پیگیری نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی وزارت نفت 256میلیارد ریال برای اجرای طرح های هادی و احداث دیوار حفاظتی در روستاهای شهرستانهای جنوبی این استان اختصاص یافت.

به گزارش « آینه جم»؛حمید حیدری بریدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نفت این میزان اعبتار را در مدت پنج سال در اختیار بنیاد مسکن برای اجرای طرح های هادی در روستاهای شهرستانهای کنگان، عسلویه، جم و دیر پرداخت می یابد.

وی با بیان اینکه سهم هر روستا از این طرح 2 میلیاردو 500 میلیون ریال تا 6 میلیارد ریال است، اضافه کرد: براین اساس امسال 30 روستا از شهرستانهای یاد شده زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
حیدری بریدی افزود: تلاش می شود این طرح به مناطق شمالی استان بوشهر که جزو مناطق نفت خیز نیز به حساب می آیند، تسری یابد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: امسال نیز مقاوم سازی 2هزار و 500 واحد مسکونی روستایی به استان بوشهر ابلاغ شده که تسهیلات پرداختی به این واحدها در نوار مرزی 200 میلیون ریال و مابقی مناطق 180میلیون ریال است.

حیدری بریدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون پرونده 600 واحد مسکن روستایی استان بوشهر برای مقاوم سازی تکمیل شده است و انتظار می رود با تکمیل پرونده مابقی تسهیلات مورد نظر هرچه زودتر پرداخت شود.

وی بیان کرد: پارسال نیز در قالب اجرای طرح مقاوم سازی از سهمیه 2هزار و 500 واحد مسکونی 2هزار و 55واحد به بانکها معرفی که از این شمار نیز یکهزار و 981 واحد مسکونی تکمیل و تحویل شده است.

وی یادآور شد: همچنین پارسال 25میلیارد ریال نیز از محل حساب 100 امام (ره) برای تکمیل واحدهای روستایی کسانی که توان مالی کافی ندارند و یا از مددجویان کمیته امداد هستند پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به فعالیت بنیاد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت گفت: در قالب اجرای این طرح 320 واحد مسکونی در دست اجراست که با وجود متقاضی و پیمانکاران قوی ولی بانک مسکن کشور با وجود پیگیری های انجام شده و پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در پرداخت تسهیلات مورد نظر همکاری لازم را نداشته و این واحدها نیمه کاره باقی مانده اند.

وی یادآور شد: تسهیلات مورد نظر برای هر واحد مسکونی درشهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت 400 میلیون ریال است که انتظار می رود امسال بانک مسکن همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات داشته باشد.

حیدری بریدی، آسفالت معابر روستایی را از جمله مهمترین دستاوردهای بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی کرد و گفت: تا سال 93، با 350میلیارد ریال اعتبار 36کیلومتر از معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شد اما در سال 94- 95، با 28هزار و 500 تن سهمیه قیر 110کیلومتر آسفالت شد.

وی با اشاره به ارتقای رتبه بنیاد مسکن استان بوشهر در شاخص های روستایی از 28 به 10 در سطح کشور گفت: با احداث بوستان های امید و زمین چمن روستایی 667هزار مترمربع به فضای سبز استان بوشهر اضافه شد و این مهمترین دستاورد این نهاد دراستان است.

حیدری بریدی درباره صدور سند ثبتی روستایی اظهار کرد: تاکنون برای 98 درصد روستاهای استان بوشهر سند مالکیت روستایی صادر شده است و امسال نیز براساس سهمیه سالانه برنامه سند دار کردن سه هزار واحد مسکونی در دست اجراست.

وی اجرای طرح های گردشگری روستایی برای 10 روستا را از جمله دیگر طرحهای بنیاد مسکن استان بوشهر معرفی کرد و گفت: این طرح با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اجرا می شود.

حیدری بریدی افزود: در قالب این طرح بافت های تاریخی روستاهای هدف به منظور توسعه روستایی و گردشگری مرمت، بازسازی و احیا می شود.

[کد خبر:AJ22588]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب