«آینه جم»؛ دادستان بوشهر گفت: با تشکیل یک‌هزار و ۲۴ پرونده در دادگاه‌های استان بوشهر یک‌هزار و ۶۰۴هکتار زمین تعرضی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در این استان رفع تصرف شد.

به گزارش«آینه جم»؛؛ علی حسن‌پور ظهر امروز در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر  با بیان اینکه این استان در حوزه حقوق بیت‌المال موفق عمل کرده است اظهار داشت: استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که در زمینه حفظ حقوق بیت‌المال به‌ویژه در بخش  برخورد با زمین‌خواری موفق عمل کرده است

وی با اشاره به انسجام و هماهنگی‌ها برای جلوگیری از سودجویی در زمین‌خواری افزود: برگزاری منظم نشست‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و هماهنگی و انسجام موجود بین اعضاء سبب شده که افراد سودجو نتوانند به مقاصد شوم خود در زمین‌خواری برسند.

دادستان بوشهر با اشاره به آزاد سازی یک‌هزار و 604 هکتار از زمین‌های تصرفی از سوی افراد سودجو خاطر نشان کرد: با تشکیل یک‌هزار و 24 پرونده در دادگاه‌های استان بوشهر یک‌هزار و 604 هکتار زمین تعرضی به ارزش 800 میلیارد تومان در این استان رفع تصرف شد.

حسن‌پور با بیان اینکه 457 متهم در حوزه زمین‌خواری در استان بوشهر معرفی شده است گفت: با تشکیل یک‌هزار و 24پرونده  زمین‌خواری در استان بوشهر  785 پرونده حکم آن به نفع بیت المال صادر و  457 نفر متهم معرفی شد.

وی از اجرای حکم قلع و قمع در اراضی تصرفی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: از میان 785 پرونده زمین‌خواری در استان بوشهر 128 مورد آن قلع و قمع بنا و ساختمان بوده است.

دادستان بوشهر، بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری را  مربوط به راه و شهرسازی استان بوشهر دانست و افزود: مابقی پرونده‌های زمین‌خواری مربوط به اموراراضی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر است.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر برای برخورد قاطع با زمین‌خواران تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال جدید با تعامل و هماهنگی بیشتر میان اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال اقدام بهتر و موثری درزمینه برخورد با سودجویان و متجاوزان به حقوق دولت انجام شود.

حسن‌پور با اشاره به برخی تصرف‌های غیرمجاز و عدوانی و تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های دولتی در شهر جدید عالیشهر افزود: با توجه به تعرض‌های برخی افراد سودجو نسبت به زمین‌های شهر عالیشهر بوشهر مقرر شد با حضور اداره کل ثبت اسناد و املاک استان راهکارهای اجرایی برای صدور سند تک برگ براساس نقشه دقیق کاداستر انجام شود.

[کد خبر:AJ21458]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب