خبرگزاری فارس: صنعت نفت به محیط پیرامونی توجه داشته باشدآینه جم: فرماندار عسلویه گفت: صنعت نفت به محیط پیرامونی توجه داشته باشد.

به گزارش«آینه جم»   عبدالله نادری صبح امروز در دیدار با دکتر طالبیان مشاور وزیر نفت اظهار داشت: بر طرف شدن عوامل آلودگی هوا در شهرستان عسلویه و به ویژه با اتفاقات اخیر یک مطالبه عمومی در سطح شهرستان است که می‌طلبد وزارت نفت برای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

فرماندار عسلویه خاطر نشان کرد: با وجود  بالا رفتن سطح تحصیلات و مهارت‌های جوانان شهرستان عسلویه مسئله اشتغال نیروهای بومی همچنان یکی از عمده‌ترین مشکلات مردم شهرستان است و روزانه بیشتر مراجعات به دفتر فرماندار پیگری مسئله اشتغال است.

 وی بیان کرد: با کمک برخی پتروشیمی‌های فعال در منطقه گام‌هایی برای برطرف کردن مسئله اشتغال برداشته‌ایم ولی برای حل مشکل یک عزم عمومی در سطح وزارت نفت و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس لازم است.

فرماندار عسلویه در ادامه به مسائل حوزه آموزش پروش اشاره کرد و افزود: ضروی است در طرح روستا مرکزی  منظور ارائه سرویس ایاب و ذهاب به دانش‌آموزان پسر نیز تمهیداتی اندیشیده شود و برای معلمین غیر بومی مدارس شهرستان با کمک وزارت نفت امکانات رفاهی لازم تهیه شود.

 نادری گفت: همچنین تداوم طرح نخبه پروری نیز به بهبود وضعیت موجود در سطح آموزش کمک می‌کند اما انجام برنامه‌های زیر بنایی در حوزه آموزش با کمک کارشناسان امر ضروری است.

فرماندار عسلویه برقراری کلاس‌های مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی را نیز یکی از نیازهای آموزشی شهرستان برشمرد.
 
نادری در ادامه ضمن لازم برشمردن توجه وزارت نفت به محیط پیرامونی و مسائل و مشکلات آن ابراز داشت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و نیازهای صنعت نفت اقشار مختلف اجتماع در شهرستان عسلویه توانمند شود تا ضمن بر طرف شدن نیازهای صنعت در شهرستان، فرصت‌های جدید شغلی ایجاد شود.

[کد خبر:AJ18235]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب