آینه جم -زهره عرب: نشست رسانه ای حجه الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه بعدازظهر چهارشنبه 13 مرداد ماه برگزار شد.


به گزارشآینه جم به نقل از اتحاد خبر، عبدالحمید خدری ضمن تشکر از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و اشاره به جایگاه رفیع قلم در نزد خداوند گفت: امروز فرصت خوبی است که از زحمات شما زحمت کشان عرصه ی قلم تشکر کنم. با توجه به نزدیکی 17 مرداد و بزرگداشت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد کسانی که در این عرصه تا پای جان تلاش کردند و امروز سلامت فکری جامعه مرهون تلاش های شماست.


جواب توهین قائم مقام وزیر صنعت و معدن به مردم دیلم و گناوه
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در پاسخ به خبرنگار اتحاد خبر در خصوص توهین قائم مقام وزیر صنعت و معدن گفت: خسرو تاج به مردم توهین کرد و در دو برنامه زنده گفت مردم دیلم و گناوه قاچاقچی هستند. من به صدا و سیما هم اعتراض کرده ام و می خواهم ثابت کنم که چند درصد قاچاق کشور مربوط به ته لنجی است؟ اصلا چرا لنج را رها کرده اند و به ته لنجی چسبیده اند؟ ما احساس می کنیم که هتک حرمت شده ایم.
وی افزود: هر شهر مرزی در سرتاسر دنیا جزء ثروتمند ترین شهرهاست ولی استان بوشهر در محرومیت به سر می برد. اگر در تهران یا هر شهر غیرمرزی دیگری یک مسئله ای مشکل اجتماعی محسوب بشود در استان بوشهر به دلیل موقعیت مرزی آن یک مشکل امنیتی محسوب می شود.
خدری ادامه داد: ما ایشان را به برنامه زنده دعوت کرده ایم و اگر ایشان حاضر شوند ثابت می کنیم که قاچاق چیست و قاچاقچی کیست.

از منطقه آزاد بوشهر دفاع می کنم

 عبدالحمید خدری در رابطه با منطقه آزاد شدن بوشهر گفت: موضوع منطقه آزاد از دیرباز مطرح است و این لایحه دو بار در مجلس دوم مطرح شده ولی تصویب نشد. با رایزنی های ما لایحه منطقه آزاد با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد. لذا گفته شد امکان آن هست که این لایحه با قید دو فوریت تصویب نشود، و سپس این لایحه تبدیل به یک فوریت شد و از آن زمان تمام تلاش نمایندگان استان شروع شد. استاندار نیز زمان گذاشته و برای پیگیری این موضوع در تهران مستقر شدند. اما متاسفانه جو سنگینی برای منطقه آزاد نشدن بوشهر به وجود آمده است. مشکل لایحه این بود که 7  منطقه در این لایحه آمده بود و اگر رای دادیم به 7 منطقه و اگر هم نه به 7 منطقه نه گفته ایم. خدری در ادامه گفت: درخواست ما این بود که این 7 منطقه در 7 لایحه جدا عنوان بشود. فوریت لایحه با 130 رای تصویب شده و ما تمام قد از آن دفاع می کنیم. ما نمایندگان مخالف را راضی کرده ایم که در مخالفت صحبت نکنند و حداقل فقط رای ندهند. ان شالله که مفاد و اصل لایحه تصویب شود. در بوشهر ظرفیت های منطقه آزاد وجود دارد و زیرساخت ها هم قطعا آماده خواهد شد. اگر خدای ناکرده این لایحه تصویب نشود ما به دنبال لایحه تکی می رویم که قبلا نیز در مجلس مطرح شده بوده است.


راه آهن یکی از زیرساخت های مهم برای تبدیل به منطقه آزاد
خدری با اشاره به اهمیت احداث راه آهن در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از زیرساخت های مهم حمل و نقل راه آهن است. همچنین یکی از زیرساخت هایی که برای منطقه آزاد لازم می باشد. من خوشبین هستم که با تصویب لایحه ی منطقه آزاد مسئله راه آهن نیز حل شود.

انتخاب رئیس مجمع نمایندگان استان برای سال اول خیلی مهم است
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در توضیح علت مشخص نشدن تکلیف مجمع نمایندگان استان و ریاست آن گفت: در بعضی از استان ها هنوز مجمع نمایندگان استان تشکیل نشده است. مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز تا دو هفته پیش هیچ نشستی نداشته است. ما چهار نماینده هرکدام در این چهار سال می توانیم برای یک سال رئیس مجمع باشیم اما با توجه به اینکه انتخاب رئیس مجمع برای سال اول خیلی مهم است و نماینده ای که رئیس مجمع شده می تواند در این یک سال نقش مهمی در مطرح کردن استان در مجلس شورای اسلامی و پیگیری مشکلات آن داشته باشد لذا بایست به این مهم توجه ویژه ای بشود. وی خاطرنشان کرد: رئیس مجمع نمایندگان استان حداکثر تا یکشنبه انتخاب و معرفی می شود.

آمار بیکاری در استان بوشهر قابل توجیه نیست
دکتر خدری در خصوص مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده و نحوه اشتغال آنها گفت: با توجه به وجود عسلویه، گمرکات، گناوه، دیلم و خارگ اینکه آمار بیکاری ما با سایر استان هایی که از این پتانسیل ها برخوردار نیستند برابر باشد هیچ توجیهی ندارد.
وی افزود: در مجمع نمایندگان استان به این نتیجه رسیده ایم که اگر شرکت هایی هست که موضوع 50 درصد بومی را رعایت نکرده اند با آنها برخورد شود.

اگر کشور ضربه می خورد از افراط ها و تفریط ها است
خدری در خصوص خط مشی سیاسی خود گفت: همزمان بر همان باور و اندیشه ای هستم که از روز اول بوده ام. اعتقاد من از روز اول بر اعتدال بوده است، با افراط و تفریط مخالفم و معتقدم اگر امروز کشور ما ضربه می خورد و یا آسیب می بیند از افراط ها و تفریط ها است. من در مقام قضا هم که بودم این موضوع را در نظر داشته ام و در احکام قضایی نیز لحاظ کرده ام.

با ریاست لاریجانی مجلس فضای آرام تری خواهد داشت
خدری در مورد انتخاب رئیس مجلس گفت: عارف و لاریجانی هر دو در لیست امید بوده اند. ما معتقد بودیم افکار اینها به هم نزدیک است و برخی از دوستان تشخیص دادند که اگر لاریجانی رئیس مجلس بشود حاشیه ها کمتر است و باور داشتند که با ریاست ایشان مجلس فضای آرام تری خواهد داشت.

در سال جاری تکلیف مردم هلیله و نیروگاه مشخص می شود
عبدالحمید خدری در مورد مشکل مردم روستاهای هلیله و نیروگاه گفت: به مردم قول داده ام که اولین مسئله در مجلس شورای اسلامی بحث مردم هلیله و نیروگاه باشد. باید این بلاتکلیفی را کنار بگذاریم و خود برای مردم تعیین تکلیف کنیم. من در مجلس و همچنین در جلسه با رئیس جمهور این موضوع را یادآور شده ام و گفتم اگر نسبت به حل مشکل مردم هلیله و نیروگاه پیگیری نشود من در این روستاها ساکن می شوم. رئیس جمهور دستور کتبی نسبت به حل مشکل این دو روستا به وزیر کشور داده است. من معتقدم در سال جاری تکلیف مردم هلیله و نیروگاه مشخص می شود.

وی در مورد اینکه تمرکز پیشرفت و توسعه در شهرستان بوشهر می باشد گفت: این موضوع به لحاظ اینکه بوشهر مرکز استان است اتفاق افتاده است و برنامه داریم که به سایر شهرهای جنوب و شمال استان نیز به همان میزان توجه بشود.

دولت بیش از حد توان خود کار کرده است
خدری در خصوص عملکرد دولت در سه سال گذشته گفت: کارنامه ی دولت در کنترل تورم بسیار درخشان بوده است. در بخش استان نیز با توجه به مشکلات و معضلاتی که برای دولت وجود داشته است خوب کار کرده است. اگر می خواهیم اظهار نظر کنیم باید تمام جوانب را در نظر بگیریم. من در حوزه سیاست داخلی و خارجی به دولت نمره قبولی می دهم و معتقدم دولت بیش از حد توان خود کار کرده است.

37 درصد هدر رفت آب در استان بوشهر
حجت الاسلام عبدالحمید خدری در خصوص مشکلات آب در کشور و استان بوشهر گفت: در بحث کوتاه مدت دنبال تدابیری هستیم و در درازمدت نیز به راه حل های کلان فکر می کنیم. موضوع آب شیرین کن حتما پیگیری می شود. یکی از مشکلات در استان ما بحث شبکه فرسوده آبی است. ما در استان بوشهر 37 درصد هدر رفت آب داریم که این در پیچیده تر شدن مشکلات با توجه به مساله جنگ آب و کم آبی در کل کشور بسیار موثر است. ما داریم تلاش می کنیم و خوشبین هستیم که اتفاق های خوبی بیفتد.
وی ادامه داد: ان شالله تا جایی که امکان دارد از طریق مجمع نمایندگان استان مشکلات را پیگیری خواهیم کرد. ما تعامل بسیار خوبی با نمایندگان داریم نه فقط نمایندگان جنوب بلکه با نمایندگان استان فارس و خوزستان و غیره...  و این در توسعه استان بسیار موثر خواهد بود.

خودم را ملزم به پاسخگویی به تمام رسانه ها می دانم
خدری با اشاره به اینکه خود را متعهد به پاسخگویی می داند گفت: رسانه ها نقش مهمی را ایفا می کنند. من همیشه قدردان زحمات این قشر بوده ام. همچنین خودم را ملزم و متعهد به پاسخگویی به تمام رسانه ها با هر گرایش فکری می دانم. سعی می کنیم تعامل ما با رسانه ها تعامل خوبی باشد./ج



[کد خبر:AJ17343]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب