5555.JPG

آینه جم ، بی تردید نمی توان از بروز آسیبهای اجتماعی و فردی در محیط کار در سطح آرمانی پیشگیری کرد اما می توان سطح قربانیان اجتماعی را به حداقل رساند تا فرآیند کار و تولید دچار آسیبهای جدی نشود.
بی تردید نمی توان در سطح آرمانی از بروز اعتیاد جلوگیری کرد اما می توان تعداد معتادان را به حداقل رساند و از گسترش آن به نحوی که بصورت عادت عرفی طبیعی درآید جلوگیری نمود.
آسیبهای اجتماعی از پویایی و حرکت انسان در متن زندگی نشات می گیرند. لذا بروز آسیبهای اجتماعی پدیده ای در زندگی اجتماعی انسانهاست.
آسیبهای اجتماعی پدیده ای چند وجهی و دارای علل و عوامل متنوع است. آسیبهای اجتماعی در محیط کار و سازمان خود به دانش ویژه ای برای مطالعه و رفع آسیبها دارد.
مساله مربوط به آسیبهای اجتماعی از دیر باز در جامعه بشری مورد توجه اندیشمندان بوده است. هم زمان با گسترش انقلاب صنعتی و گسترش دامنه نیازمندیها، محرومیتهای ناشی از عدم امکان برآورده شدن خواستها و نیازهای زندگی موجب گسترش شدید و دامنه دار فساد، عصیان، تبهکاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیبها شده است.
در این راستا با توجه به تعیین استراتژی مناسب مدیر عامل محترم شرکت پالایش گاز فجر جم جهت تشکیل کمیته سلامت و کارگروه آسیبهای اجتماعی، طی حکمی که از طرف مدیر عامل محترم دریافت نمودم به عنوان دبیر این کارگروه با توجه به سمت سازمانی ام که در تعمیرات برق می باشد در هر دو جبهه مشغول به خدمت بوده ودراین راستا با انجام فعالیتهایی در این راستا گام برداشته که نیاز به پیگیری بیشتر و اقدامات در راستای بهبود در این حیطه وجود دارد.
اینجانب با سعی و تلاش و پیگیری در کنار وظایف محوله خود که همانا در آن حیطه نیز از تمام انرژی و پشتکار خود جهت پیشبرد اهداف شرکت استفاده می نمایم، بر آنم تا بتوانم در این راستا نیز اقدامات زیربنایی را انجام داده و با تدوین نقشه راه، ادامه این مسیر و استراتژی آن را مشخص و با طراحی اقدامات موثر گامهایی موثر برداشته شده و بصورت مدون با همکاری اداره آموزش، کارگاههای آموزشی ، همایش و سمینارهای متعددی در نقاط مختلف پالایشگاه و حتی شهرستان جم  برگزار نموده است.
باید اذعان نمود که کارگروه پیشگیری و کنترل آسییبهای اجتماعی هرگز متخصص و کارشناس مطالعه و شناسایی طرحهای اقدامی برای پیشگیری و کنترل چنین آسیبهای اجتماعی نبوده است ولی از تمام توان خود و از نظر مشاوران و کارشناسان صاحب دانش و تجربه برای خدمات در حیطه مورد نظر استفاده خواهد نمود.

قابل ذکر است که با توجه به هدف متعالی این کارگروه که همانا افزایش سلامت کارکنان از حیث مسایل روانشناختی و پیشگیری از آسیبهای روانی و اجتماعی می باشد از حداکثر توان خود البته با در نظر گرفتن وظایف سازمانی و شغلی خود،  در این حوزه نیز استفاده خواهم نمود.

(سعيد محمدي ؛دبير كارگروه پیشگیری و کنترل آسییبهای اجتماعی درشركت پالايش گازفجرجم)

 

[کد خبر:AJ17019]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب