آينه جم ؛ دمدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جمع اعضای فعال سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور حفظ محیط زیست اولویت وزارت نفت در پارس جنوبی است .

به گزارش آينه جم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور که در عسلویه برگزار می شد با ابراز خوشحالی از حضور در جمع فعالان مردمی حوزه محیط زیست کشور گفت: طبیعت سرسبز، هوای پاک و حفظ محیط زیست خواسته مشترک تمام بشریت است که انسان با وجود حفظ این امر می تواند از زندگی در این جهان لذت ببرد.

مهندس یوسفی در این نشست با تشریح به نقش و جایگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در تولید ناخالص ملی کشور تصریح کرد:در این منطقه عظیم اقتصادی و انرژی کشور که برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی شکل گرفته است، قریب به 29 فاز استاندارد پالایشگاهی و 27 مجتمع پتروشیمی طراحی شده است که در این صنایع نزدیک به 56 هزار نفر اشتغال مستقیم را بوجود آورده است.

وی افزود: در صورت بهره برداری از کلیه طرح های توسعه ای پارس جنوبی با محاسبه 50 دلار برای هر بشکه نفت خام 110 میلیارد دلار ثروت عاید کشور می شود که این میزان درآمد نشان از جایگاه و نقش این منطقه در عرصه ملی و بین المللی است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به این نکته که الگوها و استانداردهای زیست محیطی در صدور مجوز فعالیتهای صنایع و راه اندازی پالایشگاهها مورد توجه قرار می گیرد خاطرنشان ساخت: هم اکنون که در جمع فعالان و پیشتازان فعال در سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیستی و منابع طبیعی کشور هستیم اعلام می کنیم که با تلاش شبانه روزی کارکنان صنعت نفت  درصد فلرینگ و مشعل سوزی در ده فازهای یک تا 10 پارس جنوبی از عدد 56 میلیون مترمکعب در سال 87 به 5 میلیون مترمکعب مشعل سوزی در سال 94 رسیده است ضمن آنکه در سال گذشته نیز نسبت به سال  40 درصد این کاهش یافته است.

مهندس یوسفی افزود: با توجه به قوانین و مقررات بین المللی نگاه آینده به محیط زیست جدی است و ما در ایران اسلامی نیز با همین نگاه و روند از تمام ابزار و امکانات جهت تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به همکاری های متعدد صنعت نغت و محیط زیست گفت: در حوزه پساب با پیگیری ها و هماهنگی سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر  برنامه ی زمان بندی تنظیم شده است و بزودی اقدامات موثری در جهت کاهش چشمگیر آلایندگی های این حوزه آغاز می شود.

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نهاد محیط زیست صبح امروز سه شنبه(31 فرودین ماه) در سالن آمفی تئاتر مرکز همایش های خلیج فارس برگزار شد

 

نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 6نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 3


نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 8

نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 13
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 12
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 10

نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 9

نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 2
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 1

نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 24
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 22
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 20
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 18
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 17
نشست فصلی شبکه سازمان های مردم نها محیط زیست کشور 16

 

[کد خبر:AJ14880]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب